مجسمه‌ خدای جنگ در چین رونمایی شد

پنج‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مجسمه‌های کوچک و بزرگ بسیاری در گوشه و کنار جهان ساخته و نصب شده‌اند، پیکره‌های سنگی یا فلزی که هر کدام جذابیت و زیبایی خاص خود را دارند. اما به تازگی از مجسمه‌ی یکی از مبارزان اساطیری چین رونمایی شده است که عظمت و شکوه‌اش، چشم را خیره می‌کند.
تبلیغات

عنوان خدای جنگ، شما را ناخودآگاه به دنیای حماسه، مبارزان دلیر و البته خشونت می‌برد. به تازگی مجسمه‌ی یکی از جنگجویان اساطیری و مشهور کشور چین ساخته شده که شاید عنوان "اثری حماسی"، نتواند آن گونه که شایسته است، ویژگی‌های ظاهری آن را توصیف کند.

رونمایی از مجسمه باشکوه خدای جنگ در چین

این مجسمه‌ی عظیم، "گوآن یو" (Guan Yu) یکی از معروف‌ترین ژنرال‌های تاریخ چین را به تصویر کشیده است. شاید این نام در وهله‌ی اول چندان به گوش‌تان آشنا نیاید، اما اگر در مورد داستان حماسی "افسانه‌ سه امپراتوری" چیزهایی شنیده باشید، این نام را هم به خاطر می‌آورید. سه قهرمان به نام‌های "لیو بی" (Liu Bei)، "شانگ فی" (Zhang Fei) و "گوان یو" در زمان نزاع و جنگ داخلی که امپراتوی این کشور را پاره پاره کرده بود، شانه به شانه کنار هم ایستاده و در میدان جنگ، نمونه‌ای از رزم آوران نامی و شهره روزگار خود شدند. کارگردان نام آور چینی "جان وو" (John Woo) در سال ۲۰۰۸ و در قالب فیلمی حماسی و پرخرج به نام "صخره‌ی سرخ" (Red Cliff) به ماجرای این سه قهرمان و نبردشان با دیگران ژنرال نامی آن دوران "کائو کائو" یا "سائو سائو" (Cao Cao) پرداخت.

جان وو
فیلم صخره سرخ
گوان یو

اما اکنون یکی از شخصیت‌های این داستان حماسی در قالب مجسمه‌ای برنزی به ارتفاع ۵۸ متر و وزنی بیش از ۱.۳۲۰ تن، پا به عرصه وجود گذاشته است. این مجسمه غول پیکر توسط "هن می‌لین" (Han Meilin) طراحی شده است. هنرمندی که پیش‌تر و با طراحی عروسک‌های شانس المپیک ۲۰۰۸ پکن شناخته شد.

هن می لین طراح شانس بیارهای المپیک پکن 2008
رونمایی از مجسمه باشکوه خدای جنگ در چین

گوان یو که در عصر سه امپراتوری می‌زیست، سلاحی خاص حمل می‌کرد، تبری نیزه مانند با سری هلالی شکل که به عنوان "تیغ اژدهای سبز" شناخته می‌شد. در ساخت مجسمه به این نکته نیز توجه شده و اکنون این سلاح‌، بخشی از این مجسمه است. شاید تنها تفاوت در وزن سلاحی است که این خدای جنگ برنزی حمل می‌کند، این نیزه اکنون نزدیک به ۱۳۶ تن وزن دارد.

رونمایی از مجسمه باشکوه خدای جنگ در چین

این مجسمه باشکوه بر فراز موزه‌ی ۸۶ هزار فوت مربعی "گوان یو" ایستاده است. با نگاهی به ظاهر این مجسمه، شاید پر بیراه نباشد که تصور کنیم این خدای برنزی، هنوز هم دشمنانش را به مبارزه می‌طلبد.

رونمایی از مجسمه باشکوه خدای جنگ در چین
رونمایی از مجسمه باشکوه خدای جنگ در چین
رونمایی از مجسمه باشکوه خدای جنگ در چین

نظر شما در مورد این اسطوره‌ی برنزی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات