ایمن ترین سایت های دانلود نرم افزار رایگان برای ویندوز

یک‌شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
سایت های دانلود رایگان نرم افزار
برای دانلود رایگان نرم‌افزارهای ویندوزی، سایت‌های زیادی وجود دارند؛ اما امنیت همه‌ی آن‌ها زیاد نیست.
تبلیغات

اگرچه منابع زیادی در سرتاسر اینترنت برای دانلود رایگان نرم‌افزار وجود دارد، نمی‌توان به‌راحتی به همه‌ی آن‌ها اعتماد کرد. بسیاری از سایت‌ها با نمایش تبلیغات مخرب، هشدار جعلی ویروس، انتشار بدافزار یا حتی فایل‌های دست‌کاری‌شده، افرادی را هدف قرار می‌دهند که به‌دنبال دانلود رایگان هستند. بدین‌ترتیب، هنگام دانلود رایگان نرم‌افزار برای ویندوز باید دقت زیادی داشته باشید و از سایت‌های ناامن و مشکوک استفاده نکنید.

برای بررسی امنیت سایت‌ها می‌توانید از ابزار URL Void استفاده کنید. این سرویس سایت‌ها را براساس تعداد زیادی فهرست سیاه نرم‌افزارهای امنیتی بررسی می‌کند. همه‌ی سایت‌های معرفی‌شده در ادامه‌ی مطلب، حداقل امتیاز ۳۸ از ۴۰ را کسب کردند.

۱. وب‌سایت‌های رسمی نرم‌افزارها

قبل‌ از اینکه سایت‌های امن را برای دانلود رایگان نرم‌افزار ویندوز معرفی کنیم، توجه کنید بهترین مکان برای دانلود محبوب‌ترین نرم‌افزارها، وب‌سایت رسمی سازنده‌ی آن است. به‌عنوان مثالع اگر قصد دارید مرورگر وب، مجموعه امنیتی، پخش‌کننده‌ی رسانه یا موارد مشابه دیگری را دانلود کنید، بهترین کار مراجعه به سایت سازنده‌ی آن‌ها است.

۲. Ninite

سایت دانلود Ninite

Ninite رابط کاربری ساده‌ای دارد. صفحه‌ی اصلی این سایت فهرستی از برنامه‌های محبوب را ارائه می‌دهد که با انتخاب کادر مربوط به هرکدام و کلیک روی دکمه‌ی Get Your Ninite فایل نصبی سفارشی را دریافت خواهید کرد که به شما اجازه می‌دهد تا همه‌ی گزینه‌های انتخاب‌شده را به‌صورت یکجا نصب کنید.

Ninite امنیت زیادی دارد و وصله‌های نرم‌افزاری اضافه و سرویس‌های پس‌زمینه‌ی غیرضروری را به‌طور خودکار حذف می‌کند و حتی به کلیک روی Next نیازی ندارد. جالب اینکه اجرای فایل نصب‌کننده، برنامه‌های قبلی را به‌طور خودکار آپدیت می‌کند.

اگرچه تعداد نرم‌افزارهای موجود در Ninite خیلی زیاد نیست، بسیاری از برنامه‌های ضروری ویندوز ازجمله LibreOffice ،‌Zoom ،‌VLC و کروم را ارائه می‌دهد.

۳. Softpedia

سایت دانلود رایگان Softpedia

سافت‌پدیا ازجمله سایت‌های بزرگ دانلود جهان محسوب می‌شود. برنامه‌های موجود در این سایت تاکنون بیش‌ از ۳ میلیارد بار دانلود شده‌اند که رقم واقعاً چشمگیری است. محبوب‌ترین برنامه‌ها در این سایت همیشه به‌روز می‌شوند و به‌ شما اجازه می‌دهند تا نرم‌افزارهای موردنیازتان را کاملاً امن و آپدیت‌شده دریافت کنید.

رابط کاربری Softpedia ساده‌ است و به‌راحتی می‌توان برنامه‌های مختلف ازجمله ویندوز، مک، اندروید و حتی لینوکس را در آن پیدا کرد. امکان مرتب‌سازی فهرست برنامه‌ها براساس فیلترهای مختلف مثل موضوعات و جدیدترین به‌روزرسانی‌ها امکانات جذاب دیگر این سایت است.

۴. MajorGeeks

سایت دانلود majorgeeks

اگرچه در نگاه اول به‌نظر می‌رسد MajorGeeks از خیلی سال قبل تاکنون به‌روز نشده است، برای مدتی یکی از سایت‌های معتبر دانلود نرم‌افزار بوده و همچنان منبع بسیار امنی برای دریافت برنامه‌های رایگان محسوب می‌شود.

فهرست Top Freeware Picks شامل برنامه‌های رایگان منتخب است و در ستون‌های کناری می‌توانید به انواع نرم‌افزارها با رتبه‌بندی‌های مختلف دسترسی داشته باشید.

۵. FileHippo

سایت دانلود رایگان FileHippo

FileHippo سایتی شناخته‌شده با هزاران برنامه‌ی فعال است که به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. هر صفحه توضیحاتی درباره‌ی نرم‌افزار به‌همراه پیش‌نیازها و برنامه‌های مرتبط دیگر نشان می‌دهد. این سایت گاهی از کاربر می‌خواهد به‌جای برنامه‌ی جست‌وجوشده، نرم‌افزار دیگری دانلود کنند. به‌هرحال هنگام ارائه‌ی چنین پیشنهادهایی، با برچسب مخصوص مطلع خواهید شد.

FileHippo با ارائه‌ی نسخه‌های قدیمی‌تر نرم‌افزارها، این امکان را فراهم کرده است تا درصورت مواجه‌شدن با مشکل در نسخه‌های به‌روز، همچنان به نسخه‌های قبل دسترسی داشته باشید.

۶. Download Crew

سایت دانلود رایگان downloadcrew

سایت Download Crew به‌دلیل توضیحات کوتاه، اما کاربردی در صفحه‌ی اختصاصی هر برنامه، میان کاربران محبوبیت زیادی دارد. جالب اینکه توضیحات را کاربران واقعی نوشته‌اند و از جای دیگری کپی‌برداری نشده‌اند. بدین‌ترتیب، مزایا و معایب نرم‌افزارهای مدنظرتان را از زبان کاربرانی می‌شنوید که واقعاً با آن‌ها کار کرده‌اند.

بالای سایت Download Crew، آیتم‌های ویژه را مشاهده می‌کنید که بهترین‌ برنامه‌ها را به کاربران پیشنهاد می‌دهد. همچنین، فهرستی بسیار جامع و دقیق از نرم‌افزارهای منبع‌باز، آزمایشی و... در این سایت وجود دارد.

۷. FileHorse

سایت دانلود رایگان FileHorse

FileHorse مثل برخی دیگر از سایت‌های معرفی‌شده در این مقاله، مخزن عظیمی از نرم‌افزارها ارائه نمی‌دهد و درعوض، روی بهترین و مفیدترین برنامه‌ها تمرکز دارد. در صفحه‌ی هر محصول، می‌توان اسکرین‌شات‌های محیط کاربری را به‌همراه توضیحات مشاهده کرد. علاوه‌بر‌این، توضیحاتی درباره‌ی تغییرات نسخه‌های جدید و پیوند به نسخه‌های قدیمی و سازگاری با سیستم‌های مختلف در صفحه‌ی هر نرم‌افزار وجود دارد.

صفحه‌ی اصلی FileHorse تعداد کمی از دسته‌بندی‌ها مثل نرم‌افزارهای ویدئویی و پاک‌سازی هارد را پیشنهاد می‌دهد و سعی می‌کند بهترین‌ برنامه‌ها را در فهرست صفحه‌ی اول معرفی کند تا برای رفع نیازتان از آن‌ها بهره ببرید.

۸. FilePuma

سایت دانلود رایگان FilePuma

FilePuma رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و درواقع، تمرکز این سایت ارائه‌ی ظاهر مینیمال است. این سایت امکان جست‌وجوی نرم‌افزارهای مدنظر کاربران را ازطریق جعبه‌ی جست‌وجو و دسته‌بندی‌ها ارائه می‌دهد. صفحه‌ی اصلی FilePuma نیز فهرستی از برنامه‌های محبوب‌ را نشان می‌دهد که اکثر کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند.

صفحه‌ی اختصاصی هر نرم‌افزار در FilePuma شامل توضیحاتی درباره‌ی کارکرد و اسکرین‌شات از محیط کاربری و نسخه‌های قدیمی‌تر است. این سایت فایل‌های نصب برنامه‌ها را ازنظر امنیتی بررسی می‌کند و تیک سبزرنگی برای امن‌بودن آن در صفحه‌ی دانلود نمایش می‌دهد. FilePuma ابزاری به‌ نام Update Detector دارد که نصب آپدیت‌های جدید نرم‌افزارها را برای کاربر آسان می‌کند.

۹. SnapFiles

سایت دانلود رایگان SnapFiles

SnapFiles شبیه بسیاری از وب‌سایت‌های دانلود دیگری است که معرفی کردیم؛ اما چند قابلیت جالب نیز ارائه می‌دهد. این سایت سعی می‌کند نرم‌افزارهای رایگان و کاربردی را در صفحه‌ی اصلی نمایش دهد که شاید کاربران کمتر از وجودشان اطلاع داشته باشند. در بخش More بالای صفحه نیز، گزینه‌ی Random Pick را مشاهده خواهید کرد که برای کشف نرم‌افزارهای جدید عالی است.

وب‌سایت SnapFiles صفحه‌ای اختصاصی برای برنامه‌های بدون‌نیاز به نصب (Portable) دارد که این ویژگی نیز واقعاً جذاب به‌نظر می‌رسد. SnapFiles بخشی برای نظرات کاربران دارد که دیدگاهشان را درباره‌ی هر نرم‌افزار ارائه می‌دهند.

۱۰. فروشگاه مایکروسافت

فروشگاه دانلود Microsoft Store

فروشگاه مایکروسافت خانه‌ای برای برنامه‌های ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ است. درحالی‌که بسیاری از نرم‌افزارهای ارائه‌شده در این پلتفرم واقعاً کاربردی نیستند، همچنان گزینه‌های مفیدی را دردسترس کاربران قرار می‌دهد.

استفاده از اپلیکیشن فروشگاهی درمقایسه‌با وب‌سایت‌های دانلود، مزیت‌هایی دارد. به‌عنوان مثال، آپدیت برنامه‌های نصب‌شده از‌طریق این فروشگاه، به‌طور خودکار شناسایی و درصورت تمایل کاربر نصب می‌شوند. ویژگی دیگر اینکه برنامه‌ها در سندباکس جداگانه اجرا می‌شوند و این یعنی نمی‌توانند در سایر قسمت‌های سیستم نفوذ کنند.

به‌یاد بسپارید که هیچ‌ وب‌سایت نمی‌تواند کاملاً ایمن باشد. گاهی اوقات وب‌سایت‌های دانلود رایگان تبلیغات حاوی بدافزار را به کاربران نمایش می‌دهند که می‌تواند به هک سیستم آن‌ها منجر شود.

ما در این مقاله قبل‌ از معرفی وب‌سایت‌ها، آن‌ها را با ابزارهای امنیتی مطمئن بررسی کرده‌ایم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات