مینگ‌چی کو: اپل واچ سری ۷ بدون تأخیر عرضه خواهد شد

جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به گفته مینگ‌چی کو، اپل مشکلات تولید اپل واچ سری ۷ را برطرف کرده است و تولید انبوه مدل‌های جدید را از اواسط تا اواخر سپتامبر آغاز و در همان بازه عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که اپل واچ سری ۷ با برخی مشکلات تولید دست‌وپنجه نرم می‌کند و احتمالاً همین امر سبب تأخیر در عرضه نسل بعدی ساعت‌های هوشمند این شرکت خواهند شد. بااین‌حال، مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرده است که موضوع مشکلات تولید اپل واچ ۷ عمدتاً به پیچیدگی فرایند ساخت و مونتاژ پنل‌های جدید مربوط می‌شود. ظاهراً غول دنیای فناوری مشکل مذکور را برطرف کرده است و طبق برنامه‌ریزی پیشین، تولید انبوه نسل بعدی ساعت‌های هوشمندش را در اواسط سپتامبر (اواخر شهریور) آغاز خواهد کرد.

گفته می‌شود اپل واچ سری ۷ دارای طراحی جدید با فریم و نمایشگر تخت است که آن را هم‌سو با زبان طراحی محصولات اخیر اپل قرار می‌دهد. به گفته کو، اپل واچ جدید به دلیل تغییر چشمگیر در طراحی، مجبور بود مراحل آزمون‌وخطای بیشتری را نسبت به مدل‌های قبلی طی کند.

به‌طور کلی، نمایشگر تعبیه‌شده در اپل واچ سری ۷ با دوام‌تر خواهد بود و غول دنیای فناوری به جای طرح کابلی قدیمی از یک طرح تماسی استفاده کرده است. نمایشگر جدید برای نخستین‌بار به فرایند قالب‌گیری فشار تزریق‌پایین (LIPO) نیاز دارد و ظاهراً اپل از خط تولید OLED جدیدی برای این محصول استفاده کرده است که می‌تواند کارایی را افزایش داده و هزینه‌های پنل را کاهش دهد. از قرار معلوم، این امر مستلزم تأمین‌کنندگان جدیدی مانند LGF، Young Poong و Jabil بوده است و این تأمین‌کنندگان در ابتدا با چالش‌هایی در مونتاژ نمایشگرهای جدید مواجه بوده‌اند. مینگ‌چی کو در این باره می‌گوید:

با توجه به اتخاذ بسیاری از فرآیندهای تولید جدید مربوط به پنل برای نخستین‌بار، ماژول پنل اپل واچ سری ۷ قبل از شروع تولید انبوه توسط Jabil، در مرحله ریسک با مشکلات قابلیت اطمینان ماژول، عمدتا شامل خاموش و روشن شدن ناگهانی پنل و عدم حساسیت به لمس مواجه شد. این مسئله پیچیده تولید ممکن است مربوط به LGD، Jabil یا Young Poong باشد.بااین‌حال، خبر خوب این است که اپل مسائل مربوط به پنل را با انجام آزمایش‌های مختلف (DOE) برای یافتن بهترین پیکربندی تولید و تنظیم استانداردهای کیفی در پنل و طرف مونتاژکننده حل کرده است. ما انتظار داریم Jabil تولید انبوه ماژول‌های پنل اپل واچ جدید را در اواسط ماه سپتامبر آغاز کند و احتمالاً کوپرتینویی‌ها گجت مذکور را در پایان همان ماه عرضه خواهند کرد.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که پیش‌تر، برخی منابع گزارش داده بودند که که مشکلات تولید به دلیل پیچیدگی طراحی، عرضه اپل واچ سری ۷ را به احتمال زیاد به تأخیر می‌اندازد. مارک گِرمن، روزنامه‌نگار بلومبرگ نیز اخیراً ادعا کرده است که این دستگاه می‌تواند به‌صورت محدود در هنگام عرضه دردسترس باشد. مینگ‌چی کو در یادداشت یادشده اعلام کرده است که آینده اپل واچ بسیار راضی‌کننده به‌ نظر می‌رسد؛ چراکه گفته می‌شود اپل واچ سری ۸ در سال آینده میلادی ویژگی‌های جدید سنجش بیولوژیکی نظیر اندازه‌گیری دما و غیره را ارائه خواهد داد.

اپل سه‌شنبه هفته آینده در ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه به وقت تهران رویداد ویژه‌ای را برای رونمایی از آخرین دستاوردهای سخت‌افزاری‌اش رونمایی خواهد. به احتمال قریب به یقین اپل واچ سری ۷ نیز در همین رویداد رونمایی خواهد شد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل واچ به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات