مسابقات فرمول ای با ورود خودروهای اختصاصی تیم‌ها جذاب تر می شود

سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
در فصل جدید تیم‌ها قادر خواهند بود تا خودروهای الکتریکی ساخت خود را در مسابقات شرکت دهند.
تبلیغات

فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ شاهد برگزاری اولین فصل از مسابقات فرمول ای (Formula E) بود. اولین دوره با وجود تازگی به واسطه‌ی بهره‌گیری تمام تیم‌های حاضر از یک نوع خودرو جذابیت کملی نداشت. اما این موضوع از فصل آینده متفاوت از پیش خواهد بود.

 در اولین فصل از برگزاری مسابقات فرمول ای، تمامی تیم‌های شرکت‌کننده از خودروی توسعه‌یافته توسط رنو که Spark-Renault SRT 01E نام دارد، استفاده کردند؛ از این رو دانش فنی تیم‌ها بصورت تمام و کمال در مسابقات دخیل نبوده و در عوض مهارت رانندگان در هدایت خودروها و پشتیبانی از خودرو نقش موثرتری در رده‌بندی تیم‌ها داشت. اما با تغییر قوانین فرمول ای، از فصل پیش رو شاهد برگزاری مسابقات با جذابی بیشتری خواهیم بود؛ چراکه کمپانی‌ها می‌توانند خودروهای ساخت خود را در مسابقات شرکت دهند. در مسابقات این فصل تیم‌ها قادر خواهند بود تا تمام اجزای خودروهای الکتریکی خود از قبیل موتور، معکوس کننده‌ی نیرو، جعبه دنده و سیستم خنک کننده را خود ساخته و راهی مسابقات نمایند. تیم‌های شرکت کننده تست‌های پیش فصل را آغاز کرده‌اند؛ همانطور که در ویدیوی زیر نیز مشاهده می‌کنید، صدای خودروها تا حدودی متفاوت است که نشان از تغییرات در ساختار دارد.

هر هشت تیم شرکت کننده در این مسابقات که شامل تیم‌های ABT Sportsline، Andretti، Mahindra، Motomatica، NEXTEV TCR، Renault Sport، Venturi Automobiles و Virgin Racing Engineering است می‌توانند خودروی خود را توسعه دهند. این قوانین تا فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ پابرجا خواهد ماند و از آن پس طراحی باتری اختصاصی نیز به تیم‌ها سپرده خواهد شد.

جین تاد، ریاست فدراسیون جهانی اتومبیلرانی در خصوص مسابقات فرمول ای چنین اظهار نظر کرد:

در پیش گرفتن این سیاست منجر به افزایش خلاقیت در مسابقات و خودروهای حاضر شده و همچنین هزینه‌ها را نیز کاهش خواهد داد. راه‌حل‌های در پیش گرفته شده توسط تیم‌ها به واسطه‌ی فعالیت‌ تیم‌های طراحی و توسعه، منجر به وارد شدن فناوری‌های پیشرفته‌ای به چرخه‌ی مسابقات خواهند شد.

تست پیش فصل فرمول ای در پیست دانینگتون پارک انگلستان برگزار شده که طی آن سباستین بائومی از رنو در رتبه‌ی اول قرار گرفته است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات