تماشا کنید: لکسوس هاوربورد اسلاید را با بهره‌گیری از فناوری مشابه قطارهای مغناطیسی معرفی کرد

پنج‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
لکسوس که بیشتر به عنوان بازوی تولید محصولات لوکس تویوتا شناخته می‌شود در جهت تحقق یکی از پرکاربردترین مفاهیم داستان‌های علمی تخیلی برآمده و هاوربورد یا تخته‌ی شناوری را با نام اسلاید (Slide) معرفی کرده است.
تبلیغات

لکسوس عنوان کرده که موفق به تولید هاوربورد یا تخته‌ی شناور شده است. هنوز اطلاعات چندان زیادی جز یک میکرو وب‌سایت، یک ویدیو و چند تصویر در دست نیست. بهره‌گیری از جنبه‌ی بازاریابی این فناوری بخشی از اقدام لکسوس است که با معرفی اسلاید از آن بهره می‌گیرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط لکسوس، اسلاید قادر است حرکاتی بدن اصطکاک با سطح زمین را در حالت شناور انجام دهد که این مهم از طریق تعلیق مغناطیسی حاصل شده است. به گفته‌ی لکسوس در داخل بورد از وجود آهنرباهای بسیار قوی بهره گرفته شده که با استفاده از نیتروژن مایع خنک می‌شوند.

در صورتی که حرکت لکسوس را یک مانور تبلیغاتی در نظر بگیریم، اما باید به این نکته اشاره کرد که منطق فیزیکی مورد استناد لکسوس برای معلق ماندن هاوربورد کاملا صحیح و منطقی است. تعلیق مغناطیسی یا معلق ماندن ابررساناهای مغناطیسی یک واقعیت فیزیکی است که ژاپنی‌ها در این خصوص بسیار کارکشته هستند. قطارهای Maglev که هر از چند گاهی شاهد شکسته شدن رکوردهای سرعت توسط آن‌ها هستیم، از همین فناوری استفاده می‌کنند. با توجه به روند کاری و ساختار این فناوری، باید به این نکته نیز اشاره کرد که در صورت گنجاندن چند ابررسانای مغناطیسی درون یک هاوربورد، باید از آن در مسیری ویژه استفاده کرد.

لکسوس اعلام کرده که این هاوربورد یک نمونه‌ی مفهومی است و این کمپانی برنامه‌ای برای تولید و عرضه‌ی چنین محصولی را به بازار ندارد. همچنین این کمپانی ژاپنی اعلام کرده که در نظر دارد تا اسلاید را در هفته‌های آینده در بارسلونا مورد آزمایش قرار دهد.

لینک دانلود

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات