سوپراسپورت الکتریکی Renovo با الهام از شلبی دایتونا روانه‌ی بازار می‌شود

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
معمولا سرعت و شتاب بالا و پیشرانه‌های الکتریکی دو مفهومی هستند که کنار هم قرار گرفتن آن‌ها، مگر در مواردی چون مرسدس‌بنز SLS الکتریکی که می‌توان آن‌ها را استثنا خواند، ناممکن است. اما خودروساز آمریکایی Renovo که در واقع یک استارت‌آپ به شمار می‌رود، با تولید اولین خودروی سوپراسپورت خود سعی دارد تا این حقیقت را نقض کند.
تبلیغات

در کنار استفاده از یک پیشرانه‌ی قدرتمند الکتریکی، خودروی سوپراسپورت تولید شده توسط رنووو به‌واقع یک محصول زیبا و چشم‌نواز است. براساس اطلاعاتی که توسط این کمپانی منتشر شده، موتور الکتریکی این خودرو قادر است تا نیروی تورک به میزان 1,356 نیوتن‌متر تولید نماید که برگرفته از دو موتور خطی Axial Flux است که قدرتی برابر 500 اسب‌بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. وزن کلی این خودرو برابر 1,474 کیلوگرم است که از این‌رو قادر است تا در کمتر از 3.7 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت برساند.

براساس اطلاعاتی که توسط این کمپانی منتشر شده، این سوپراسپورت الکتریکی قادر است تنها در عرض 37 ثانیه به حداکثر نیروی محرکه‌ی تولید شده توسط موتور دست یابد. باتری‌های تعبیه شده در آن نیز در زمانی به اندازه‌ی ۹۰ دقیقه کاملاً شارژ می‌شوند. باتری‌های مورد استفاده در این خودرو بصورت ماژولار طراحی شده و بصورت توزیع شده در قسمت‌های مختلف خودرو پخش شده‌اند تا تقسیم وزن آن‌ها منجر به بهبود عملکرد خودرو گردد.

شاید این سوال را از خود بپرسید که این خودرو را پیش‌تر نیز مشاهده کرده‌اید. پاسخ سوال شما بسیار روشن است. ظاهر این خودرو در واقع نمونه‌ی بهبود یافته‌ی شاسی و بدنه‌ی مورد استفاده در شلبی دایتونا است که توسط خود شلبی تولید شده است. شاسی این خودرو توسط Peter Brock  که شاسی شلبی دایتونا را نیز طراحی کرده، بهینه‌سازی شده است.

لینک دانلود

شکل این خودرو در واقع همان ظاهر خودروی 50 سال پیش است و فیزیک آن تغییر چندانی نکرده است. بروک در واقع قسمت‌هایی از این خودرو را که شامل بدنه، بریم، سیستم تعلیق و کابین را بهینه کرده است. همچنین تغییرات عمده‌ای نیز در شاسی این خودرو انجام شده.

رنووو این خودرو را بصورت مخفیانه در طول چهار سال گذشته طراحی کرده است. نکته‌ی جالب توجه در مورد این کمپانی، قرار داشتن مقرر اصلی آن در دره‌ی سیلیکون است و این خودرو نیز در این مکان سربرآورده است. علاقمندان قادر خواهند بود تا این خودرو را سال آتی میلادی خریداری نمایند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات