با رولر کوستر Tampa سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را در حالت سقوط تجربه کنید

چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
آدرنالین و شهربازی رابطه‌ی مستقیمی باهم دارند. وسوسه‌ی سوار‌شدن و تجربه‌ی هیجان ناشی از سرعت، شتاب، سقوط و فریاد همیشه بسیاری از ما را برای سوار‌شدن به ابزار‌های موجود در شهربازی‌ها ترغیب کرده است. اما عطش برای تجربه‌ی‌‌ بیشترین و بهترین منجر به توسعه‌ی رولرکوستری شده است که در اولین نگاه مو را بر تن هر انسانی سیخ می‌کند. شاید از خود بپرسید ویژگی این رولرکوستر چیست؟ شاید تجربه‌ی سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در حالت سقوط برای اثبات این ادعا کافی باشد.
تبلیغات

شهربازی Busch Gardens در فلوریدای آمریکا در بهار جاری میزبان رولرکوستری خواهد بود که یقیناً هر علاقمندی شهامت لازم را برای سوار‌شدن بر آن نخواهد داشت. هرچند ارتفاع 102 متری این وسیله به موجب وجود نمونه‌ای 126 متری در نیوجرسی اولین و مرتفع‌ترین در میان شهرهای بازی نیست؛ اما فاکتورهای دیگر موجود در آن، Tampa را تبدیل به مخوف‌ترین رولرکوستر موجود کرده است. از جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به سرعت 100 کیلومتر بر ساعتی در حالت سقوط اشاره کرد که در جریان آن کاربر بصورت افقی به سمت زمین حرکت می‌کند. این رولرکوستر ظرفیت 32 نفر را داشته و شتابی برابر 3.5 جی را به بدن افراد وارد می‌کند.

لینک دانلود ویدئو

توقف آرام

پس از یک سقوط آزاد سی‌متری با استفاده از خاصیت مغناطیسی موجود در نگه‌دارنده‌های صندلی‌ها، سرعت سقوط به آرامی کاهش می‌یابد. ضمناً صندلی‌ها نیز از حالت افقی به حالت عمودی بازگرداده می‌شود.

میله‌های نگه‌دارنده‌ی بهبود یافته

طراحان این رولرکوستر از میله‌های نگه‌دارنده‌ی استاندارد مورد استفاده در این ابزار‌ها استفاده کرده‌اند؛ با این تفاوت که مقاومت آن‌ها برای تحمل وزن افراد تقویت شده است.

استیل مقاوم در برابر طوفان‌های ساحلی

استیل مورد استفاده در ساخت ساختار اصلی این رولر کوستر قادر است برای تحمل فشارهای وارده در برابر طوفان‌های شدید، انعطافی به دامنه‌ی 1 متر داشته باشد.

پی‌سازی عمیق سازه در زیر زمین

برای اطمینان از ساختار این ابزار و تقویت پی آن در زیر زمین، میله‌ی اصلی در عمق 62 متری تقویت شده است. این میله با استفاده از صفحه‌ای به ضخامت یک متر به زیرساخت متصل شده است.

صندلی‌ها با قابلیت تغییر وضعیت ۹۰ درجه

زمانی که کاربران در بالای برج هستند، صندلی‌ها بصورت افقی قرار می‌گیرد، در حالی که پس از سقوط با استفاده از اهرم‌های موجود و پمپ‌های هوا صندلی به وضعیت عمودی بازگردانده می‌شود.

نظر شما در مورد این رولرکوستر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات