با Omniverse ACE انویدیا، به‌راحتی آواتارهای تعاملی مبتنی‌بر هوش مصنوعی بسازید

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
پلتفرم ساخت آوتار هوش مصنوعی انویدیا Omniverse ACE
موتور ابری Omniverse Avatar انویدیا (ACE)، امکان ساخت آسان آواتارهای تعاملی سفارشی و شخصیت‌های مجازی را با هوش مصنوعی فراهم می‌کند.
تبلیغات

توسعه‌دهندگان و تیم‌های مسئول ساخت آواتارها و دستیارهای مجازی اکنون می‌توانند برای عضویت در برنامه‌ی دسترسی زودهنگام به پلتفرم Omniverse Avatar Cloud Engine (ACE) انویدیا، ثبت‌نام کنند. این سرویس مجموعه‌ای از خدمات ابری مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی است که استقرار دستیارهای دیجیتال و آواتارها را در دنیای مجازی آسان‌تر می‌کند.

Omniverse ACE، امکان ساخت آسان آواتار را ارائه می‌دهد و بلوک‌های مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی آن امکان اضافه‌کردن هوش و انیمیشن را به آواتارهای ساخته‌شده فراهم می‌کند. براساس اعلام انویدیا، کاربران می‌توانند دستیارهای هوش‌مصنوعی را برای سازمان‌ها طراحی کرده و شرکت‌ها با استفاده از آن‌ها گردش کاری خود را بهبود خواهند داد و علاوه‌براین فرصت‌های تجاری بیشتری ایجاد خواهند کرد.

پلتفرم ساخت آوتار هوش مصنوعی انویدیا Omniverse ACE

ACE یکی از چندین برنامه‌ی کاربردی مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی مولدی است که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند جهان‌های سه‌بعدی و متاورسی را سریع‌تر ایجاد کنند. افرادی که در برنامه‌ی دسترسی زودهنگام این پلتفرم ثبت‌نام کرده‌اید، به نسخه‌های پیش‌انتشار میکروسرویس‌های هوش‌مصنوعی انویدیا و همچنین ابزارها و اسناد موردنیاز برای توسعه‌ی گردش‌های کاری مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی ابری و ساخت آواتار تعاملی، دسترسی خواهند داشت.

با Omniverse ACE، آواتارهای مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی تعاملی بسازید

روش‌های کنونی توسعه‌ی آواتارها اغلب به تخصص، تجهیزات خاص و جریان‌های کاری فشرده‌ی دستی نیاز دارند. Omniverse ACE برای آسان‌تر کردن مراحل انجام این‌کار از فناوری‌های هوش‌مصنوعی انویدیا ازجمله مدل‌های پیش‌ساخته‌شده و مجموعه‌ی ابزارها و برنامه‌های مرجع خاص بهره می‌برد و امکان استفاده از آن روی اکثر موتورهای رندر ابری خصوصی و عمومی وجود دارد.

پلتفرم ساخت آوتار هوش مصنوعی انویدیا Omniverse ACE

پس‌از معرفی Omniverse ACE در سپتامبر، این پروژه با شرکای تجاری انویدیا به‌اشتراک گذاشته شد تا بازخوردهای اولیه از روش کار آن جمع‌آوری شود. این شرکت درحال‌حاضر به‌دنبال شرکایی است تا بازخوردهای خود را درمورد ریزسرویس‌ها ارائه دهند و درنتیجه‌ به بهبود این محصول کمک کنند. علاوه‌براین تیم سبز قصد دارد با این‌کار، محدودیت‌های موجود برای ساخت انسان‌های دیجیتال تعاملی را برطرف کند.

برنامه‌ی دسترسی زودهنگام انویدیا برای Omniverse ACE شامل موارد زیر است:

  • ریز سرویس هوش‌مصنوعی ساخت انیمیشن سه‌بعدی که برای آواتارهای شخصی با هوش‌مصنوعی Omniverse Audio2Face و زنده‌کردن شخصیت‌ها در Unreal Engine و سایر ابزارهای رندر یا ساخت انیمیشن واقعی از صورت انسان‌ها، فقط از یک فایل صوتی استفاده می‌کند.
  • ریزسرویس هوش‌مصنوعی انیمیشن دوبعدی که Live Portrait نام دارد و انیمیشن‌های پرتره‌های دوبعدی یا چهره‌های انسان را با استفاده از ورودی ویدیویی زنده، امکا‌ن‌پذیر می‌سازد.
  • میکروسرویس تبدیل متن‌ به گفتار که از Riva TTS انویدیا برای ترکیب گفتار با صدای طبیعی از رونوشت‌های خام، بدون هیچ اطلاعات اضافه‌ای مثل الگوها یا ریتم‌های گفتاری، استفاده می‌کند.

کاربرانی که در برنامه‌ی دسترسی زودهنگام Omniverse ACE ثبت‌نام کرده‌اند همچنین به ابزارها، برنامه‌های کاربری مرجع نمونه و منابع پشتیبانی دسترسی خواهند داشت.

آواتارها، در سرتاسر صنایع مختلف کاربرد دارند

Omniverse ACE می‌تواند به تیم‌های توسعه‌دهنده کمک کند به‌راحتی انسان‌های تعاملی و دیجیتالی بسازند و از آن‌ها برای ارتقای تجربه‌ی کاربری در حوزه‌های استفاده کنند. ازجمله کاربردهای این فناوری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انیمیشن‌سازی آسان شخصیت‌ها با حداقل تخصص.
  • قابلیت استقرار در فضای ابری و این یعنی آواتارها تقریباً در هرجایی قابل‌استفاده خواهند بود و می‌توان از آن‌ها در کیوسک رستوران، تبلت‌ها یا هدست‌های واقعیت‌مجازی استفاده کرد.
  • مجموعه‌ی افزونه‌ها و بازی‌های ساخته‌شده براساس چارچوب محاسباتی یکپارچه‌ی انویدیا (UCF) که قابلیت همکاری بین هوش مصنوعی این شرکت با سایر راهکارهای آن را فراهم و از هوش‌مصنوعی پیشرفته‌ای که متناسب برای موارد استفاده‌ی مختلف، اطمینان حاصل می‌کند.

شرکت‌هایی مثل Ready Player Me و اپیک گیمز پیش‌از این، استفاده از Omniverser ACE را در بهبود آواتارهای هوش‌مصنوعی خود تجربه کرده‌اند.

ریزسرویس‌های هوش‌مصنوعی انیمیشن Omniverse ACE از شخصت‌های سه‌بعدی Ready Player Me پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم درواقع برای ساخت آواتارهای متقابل در بازی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

آواتارهای دیجیتالی درحال تبدیل‌شدن به بخش مهمی از زندگی روزمره‌ی ما هستند. تیمو توکه، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران Ready Player Me می‌گوید، مردم از آواتارها در بازی‌ها، رویدادهای مجازی و برنامه‌های اجتماعی و حتی به‌عنوان روشی برای ورود به متاورس استفاده می‌کنند. توجه دربخشی از توضیحات خود گفت:

ما هفت‌سال را صرف ساختن سیستم آواتار خود کردیم و اکنون توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از آن به‌راحتی از آواتارهای باکیفیت در برنامه‌ها و بازی‌های خود بهره ببرند و کاربران آن‌ها می‌توانند آواتارهای سفارشی مخصوص خود را برای کاوش در جهان‌های مختلف بسازند. اکنون تیم‌های مختلف قادر خواهند بود با Omniverse ACE انویدیا، این شخصیت‌ها را زنده کنند.
- تیمو توکه

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات