تحقیقات فدرال درمورد آزمایش‌های حیوانی نورالینک درحال انجام است

سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش شده است که نورالینک به‌دلیل فعالیت‌های خود با تحقیقات فدرال مواجه شده زیرا فشار برای پیشبرد توسعه‌ی فناوری‌های این شرکت منجر به رنج و مرگ بی‌مورد حیوانات در مراحل آزمایش شده است.
تبلیغات

طبق گزارش‌های اخیر، بازرسی کل وزارت کشاورزی ایالات‌متحده (USDA) درحال بررسی نقض احتمالی رفاه حیوانات در آزمایش‌های تحقیقاتی نورالینک است. به گزارش رویترز، اسناد داخلی این شرکت نشان می‌دهد کارکنانش نگرانی‌های خود را درمورد عجله در آزمایش‌های حیوانی مطرح کرده‌اند؛‌ اقداماتی که باعث رنج و مرگ بی‌دلیل تعداد زیادی از حیوانات شده است.

USDA اعلام کرد نورالینک از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۱۵۰۰ حیوان ازجمله ۲۸۰ گوسفند، خوک و میمون را کشته است. بااین‌حال، کارمندان سابق و کنونی این شرکت به رویترز اعلام کرده‌اند فشار ایلان ماسک، بنیان‌گذار نورالینک برای سرعت‌بخشیدن به روند توسعه‌ی فناوری‌ها، منجر به آزمایش‌های پرعیب‌ونقص و درنتیجه بالاتر رفتن نرخ مرگ‌ومیر حیوانات مورد آزمایش شده است.

به گزارش انگجت، ماسک از زمان تأسیس نورالینک در سال ۲۰۱۶ به کارمندان خود گفته است تصور کنند بمبی به سر آن‌ها بسته شده تا مجبور شوند سریع‌تر حرکت کنند. او همچنین به کارکنان این شرکت اعلام کرده است درصورتی‌که پیشرفتی نداشته باشند احتمال شکست شرکت وجود دارد؛ بیانیه‌ای که برخی کارکنان نورالینک آن را به هشداری درمورد احتمال تعطیلی این شرکت تشبیه کرده‌اند. رویترز می‌گوید ماسک اوایل سال جاری ایمیلی برای کارکنان خود ارسال کرد که حاوی مقاله‌ای درباره‌ی محققان سوئیسی بود. این مقاله نشان می‌داد محققان ایمپلنتی ساخته‌اند که به یک فرد فلج کمک کرده است دوباره بتواند راه‌برود. طبق گزارش‌ها، ثروتمندترین مرد جهان در ایمیل دیگری گفته است:

به‌طور کلی ما به‌اندازی کافی سریع حرکت نمی‌کنیم و این موضوع مرا دیوانه می‌کند.

رویترز پس‌از بررسی اسناد آزمایش‌های داخلی نورالینک اعلام کرد چهار آزمایش شامل ۸۶ خوک و دو میمون را پیدا کرده است که نتایج آن‌ها به‌دلیل خطاهای انسانی، مشکوک بوده است. نورالینک مجبور شد آن آزمایش‌ها را تکرار کند که این اقدام به منجر به مرگ‌ومیر بیشتر حیوانات ختم شد. پیامی که ازطرف یکی از کارمندان عصبانی شرکت مذکور نوشته شده بود به این مورد اشاره داشت که جراحی‌های عجولانه چگونه منجر به عدم آمادگی و استرش بیش‌از حد کارکنان شده است؛ شرایطی که نهایتاً منجر به ایجاد اشتباه می‌شود. نمونه‌هایی که رویترز در اسناد مربوط به جزئیات نحوه‌ی کاشت دستگاه رابط مغز و ماشین نورالینک روی دو خوک متفاوت به‌دست آورده است نشان‌دهنده‌ی خطایی است که به‌راحتی با شمارش مهره‌های حیوانات می‌توانستند از وقوع آن جلوگیری کنند. این وضعیت باعث شد تیم تحقیقاتی، حیوان موردنظر را بکشند تا به رنج‌کشیدن آن پایان دهند.

در اوایل سال جاری گروه حقوق حیوانات و کمیته‌ای از پزشکان، نورالینک را به انجام جراحی‌هایی که باعث مرگ میمون‌ها شده است، متهم کردند. این شرکت اعتراف کرد که در مطالعه‌ی مشترک با دانشگاه کالیفرنیا، ۶ میمون را به‌دلیل مشکلات ناشی از آزمایش‌های انجام‌شده روی آن‌ها، کشته است. بااین‌حال، آن‌ها از تحقیقات خود دفاع کرده و گفتند که هیچ قانونی را زیر پا نمی‌گذارند.

نورالینک اخیراً رویدادی را برگزار و اعلام کرد که می‌تواند آزمایش‌های انسانی را طی ۶ ماه آینده آغاز کند. ایلان ماسک درطول رویداد مذکور به‌طور مستقیم به اتهامات کمیته‌ی پزشکان این‌گونه پاسخ داد:

قبل‌از این‌که حتی به‌فکر گذاشتن دستگاهی روی حیوانات باشیم، هرکاری که بتوانیم برای انجام دقیق‌تر آزمایش‌ها انجام می‌دهیم. ما درمورد نحوه‌ی قرار دادن این دستگاه‌ها در بدن حیوانات بی‌تفاوت نیستیم و درواقع بسیار مراقبیم که ایمپلنت‌ها چه در گوسفند چه خوک یا میمون، با تأییدیه انجام شوند و نه به‌طور اکتشافی.

بااین‌حال، رویترز می‌گوید با مرور سوابق نورالینک به ارجاعات متعددی درمورد جراحی اکتشافی دست یافته است. طبق گزارش‌ها، پاییز سورلز مدیر برنامه‌ی مراقبت از حیوانات در نورالینک در ماه اکتبر به کارمندان این شرکت دستور داد کلمه‌ی «اکتشاف» را از عنوان‌های مطالعاتی خود حذف و نسبت به استفاده از این اصطلاح در آینده خودداری کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات