اینتل کارمندان واکسینه نشده را به مرخصی بدون حقوق خواهد فرستاد

چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کارمندان اینتل تا ۴ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۴ دی ۱۴۰۰) فرصت دارند واکسن بزنند یا مدرکی مبنی‌بر معافیت از زدن واکسن ارائه دهند؛ در غیر این صورت به مرخصی اجباری بدون حقوق فرستاده خواهند شد.
تبلیغات

کریستی پامبیانچی، مدیر منابع انسانی اینتل، روز ۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۶ آذر ‍۱۴۰۰) زدن واکسن کووید ۱۹ را برای تمام کارمندان خود اجباری اعلام کرد و از آن‌ها خواست تا قبل از ۴ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۴ در ۱۴۰۰) واکسینه شوند. طبق گزارش TheVerge، کارمندانی که تا تاریخ یادشده واکسن نزده باشند، به ارائه دلیل و مدرکی مبنی‌بر معافیت خود و تست هفتگی منفی کرونا ملزم هستند؛ در غیر این صورت، به مرخصی اجباری بدون حقوق فرستاده خواهند شد. قانون جدید برای کارمندان دورکار نیز اعمال خواهد شد.

اینتل کارمندان واکسینه نشده را اخراج نمی‌کند و برای کسانی که در مرخصی هستند همچنان خدمات درمانی ارائه می‌دهد

پامبیانچی اعلام کرد که معافیت‌های پزشکی و مذهبی را تا ۱۵ مارس سال آینده (۲۴ اسفند ۱۴۰۰)‌ خواهد پذیرفت؛ این شرکت ابتدا مهلت واکسینه‌شدن را تا آبان ۱۴۰۰ اعلام کرده بود، اما در آن زمان هنوز عواقبی برای نزدن واکسن در نظر نگرفته بود.

اگر کارمندی واکسن کرونا نزند و معافیتی هم ارائه نکند، حداقل به‌مدت سه ماه از روز ۴ آوریل (۱۵ فروردین ۱۴۰۱) به مرخصی اجباری بدون حقوق می‌رود؛ مدیر منابع انسانی اینتل اضافه کرد که کارمندی به دلیل واکسن نزدن اخراج نمی‌شود و همگی همچنان از مزایای خدمات درمانی اینتل بهره‌مند خواهند بود.

اجباری شدن واکسن کووید ۱۹ برای کارمندان اینتل در پی قانون‌گذاری جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای شرکت‌هایی با بیش از ۱۰۰ کارمند صورت گرفته است؛ اما دادگاه‌های فدرال هنوز برای تبدیل این حکم گسترده به قانونی اساسی به توافق نرسیده‌اند.

چندی پیش گوگل به کارمندان خود تا ۱۳ ژانویه مهلت داده بود که واکسن کووید ۱۹ دریافت کنند یا معافیتی ارائه دهند؛ اما این شرکت برخلاف اینتل اعلام کرد که در صورت عمل‌‌نکردن به وظایف خواسته‌‌شده پس از پایان ۳۰ روز، ممکن است تا ۶ ماه مرخصی بدون حقوق شامل حال آنان شود و در نهایت از شرکت اخراج شوند.

فیسبوک و مایکروسافت در اقدامی مشابه از کارمندان خود خواسته‌اند تا قبل از بازگشایی دفاترشان واکسینه شوند. تمام کارمندان این دو شرکت تا ابتدای سال ۲۰۲۲ دورکار بودند.

اپل برخلاف شرکت‌های فناوری دیگر، هنوز قانونی برای دریافت واکسن تعیین نکرده است؛ اما کارمندانش همچنان موظفند به‌طور مرتب تست دهند.

شما درباره قانون‌گذاری شرکت‌های فناوری برای اجباری شدن واکسیناسیون چه دیدگاهی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات