ربات Bot Handy سامسونگ زندگی در خانه را برایتان آسان‌تر می‌کند

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
بات هندی (Bot Handy) ربات نوآورانه‌ی سامسونگ است که با چند دوربین و یک بازو و دو چشم دیجیتالی همراه شده است و ازپس انجام کارهای زیادی برمی‌آید.
تبلیغات

سامسونگ در نمایشگاه CES 2021 اعلام کرد روی ربات جدیدی با انواع کارکردها کار می‌کند. این ربات توانایی برداشتن لباس، پرکردن ماشین ظرف‌شویی، چیدن میز و ریختن نوشیدنی داخل لیوان را دارد و حتی می‌تواند نوشیدنی را برایتان بیاورد. ربات جدید سامسونگ با نام بات هندی (Samsung Bot Handy) شناخته می‌شود و شرکت کره‌ای می‌گوید با استفاده از یک دوربین و سیستم هوش مصنوعی می‌تواند اشیای مختلف را از یکدیگر تشخیص دهد.

براساس گزارش خبرگزاری ورج، سباستین سئونگ، رئیس بخش تحقیقات سامسونگ، در کنفرانس مطبوعاتی این شرکت در CES 2021 روی صحنه حاضر شد و گفت ربات سامسونگ قرار است در نقش همیاری برای شما در آشپزخانه و اتاق نشیمن و هر جای دیگری در خانه ظاهر شود که ممکن است به کمک نیاز داشته باشید. 

ربات سامسونگ Bot Handy درحال دادن آب به مدیر سامسونگ در CES 2021

Bot Handy در فرم فعلی، رباتی بلند و باریک است که روی بدنه‌‌اش رنگ‌های سفید و مشکی به‌چشم می‌خورند. این ربات دو چشم دیجیتالی دارد که هنگام حرکت ربات در جاهای مختلف،‌ فرم و احساس آن‌ها تغییر می‌کند. ربات سامسونگ یک بازو با سه نقطه لولا دارد تا در عمل دستی نظیر دست انسان با شانه و آرنج و مچ را شاهد باشیم. در انتهای این بازو، دستی گیره‌مانند به‌چشم می‌خورد تا Bot Handy بتواند اشیای مختلف را بردارد. در بخش بالایی بدنه‌ی ربات و روی دست، دوربین‌هایی تعبیه شده‌اند تا Bot Handy توانایی تشخیص اشیای مختلف را داشته باشد.

ربات سامسونگ Bot Handy در آشپزخانه

ربات سامسونگ با اتکا بر پایه‌ای غلتک‌مانند به‌حرکت درمی‌آید و در نقاط مختلف خانه جابه‌جا می‌شود. این ربات می‌تواند از یک طرف به طرفی دیگر بچرخد و خودش را بالا ببرد تا به اشیائی دسترسی پیدا کند که در ارتفاعات بلندتر هستند. سامسونگ می‌گوید ربات Bot Handy می‌تواند مواداولیه‌ای را تعیین و ارزیابی کند که اشیای مختلف از آن‌ها ساخته شده‌اند تا بتواند این اشیاء را با واردکردن مقدار مناسبی از نیرو در دست بگیرد. سامسونگ ربات یادشده را به‌گونه‌ای ساخته است تا بتواند اشیای مختلف دارای انواع اندازه و وزن و فرم را از جایشان بلند کند.

ربات Bot Handy سامسونگ ممکن است هیچ‌گاه به بازار نیاید

سامسونگ افزون‌بر Bot Handy نسخه‌ی به‌روزشده‌ی Bot Care را نیز به‌نمایش گذاشت.‌ به‌گفته‌ی سامسونگ، Bot Care «دستیار و همراهی رباتیک» است که نخستین‌بار در سال ۲۰۱۹ به‌نمایش درآمده بود. ربات Bot Care سامسونگ تا حد زیادی همچون دستیاری شخصی عمل می‌کند و کارهای مختلفی انجام می‌دهد. برای مثال، Bot Care یادآوری می‌کند در وسط کارکردن استراحت کنید یا قرار است به‌زودی جلسه‌ی کاری داشته باشید.

جاروبرقی رباتیک JetBot 90 AI+ سامسونگ در کنار کمد

دو رباتی که از آن‌ها گفتیم، احتمالا قرار نیست در آینده‌ی نزدیک در قالب محصولی واقعی به دست مردم برسند؛ اما گزارش‌ها می‌گویند سامسونگ رباتی دارد که به‌احتمال زیاد در سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. ربات یادشده با نام +JetBot 90 AI شناخته می‌شود و درواقع نوعی جاروبرقی رباتیک است که از اسکنر فراشکافت لایدار (LiDAR) و یک حسگر سه‌بعدی و هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا اشیای مختلف را بتواند شناسایی و به‌خوبی از کنار موانع مختلف در خانه عبور کند.

سامسونگ می‌گوید +JetBot 90 AI به‌حدی هوشمند است که می‌تواند از اشیای شکننده همچون گلدان فاصله بگیرد و به اشیائی نظیر اسباب‌بازی‌های کودکان نزدیک‌تر شود که عموما شکننده نیستند. جاروبرقی رباتیک سامسونگ به دوربینی داخلی مجهز است که امکان می‌دهد زمانی‌که در خانه نیستید، حواستان به حیوانات خانگی باشد. +JetBot 90 AI در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار ایالات متحده‌ی آمریکا می‌شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی محصولات رباتیک سامسونگ چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات