کاربران سرویس میل یاهو بیشتر از کاربران جیمیل برق مصرف می‌کنند

سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
تحقیقات نشان می‌دهد کاربران ایمیل یاهو بیشتر از جیمیل برق مصرف می‌کنند. دلیل این موضوع چیست؟
تبلیغات

بعضا در امریکا تحقیقات جالبی صورت می‌گیرد که بیش از آنکه نتایج آن به صورت عددی مورد توجه باشد، جذابیت نتایج و نوع تحقیقات می‌تواند در انتخاب کاربران تاثیرگذار باشد. بارها شاهد صورت گرفتن مقایسه‌های متفاوت میان سرویس‌های پست الکترونیک یاهو و جیمیل بوده‌ایم. اما جدیدا یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزارهای صنعت برق امریکا، Opower، تحقیقات جالبی در رابطه با مصرف برق کاربران سرویس پست الکترونیک جیمیل و یاهو ترتیب داده است که نتایج آن را می‌توانید در ادامه مقاله شاهد باشید.

بر اساس تحقیقات Opower، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزارهای صنعت برق، کاربران سرویس پست الکترونیک یاهو، سالانه نزدیک به 110 دلار بیشتر از کاربران جیمیل برق مصرف می‌کنند. براساس تجزیه و تحلیل انجام شده توسط Opower که به کمک داده‌‌های بدست‌امده از نرم‌افزارهای تولیدی این شرکت گرد‌آوری شده‌اند، کاربران یاهو نسبت به کاربران جیمیل به طور متوسط 939 کیلو وات ساعت برق بیشتری مصرف می‌کنند. اگر این تفاوت را بخواهیم به درصد بیان کنیم به عدد 11درصد می‌رسیم که رقم قابل ملاحظه‌ای است.

با آنالیز داده‌های نزدیک به چهل میلیون مصرف کننده خانگی از 70 شرکت برق آمریکا، از جمله 8 شرکت بزرگ آمریکا، Opower توانست وابستگی معناداری میان آدرس میل و مصرف برق 2.8 میلیون خانوار آمریکایی پیدا کند. نزدیک به 1.15 میلیون از این خانوارها از پست الکترونیک جیمیل یا یاهو استفاده می‌کنند که در 23 ایالت و منطقه‌های مختلف آب‌و هوایی پخش شده‌اند.

opower-yahoo-versus-gmail-users-electricity-use

بنا بر تحقیقات صورت گرفته، دلیل مصرف پایین‌تر برق در میان کاربران جیمیل به خصوصیات خود کاربران وابسته است. کاربران یاهو علاقه دارند بیشتر در حومه شهرها زندگی کنند و در نتیجه خانه‌های بزرگتری دارند اما کاربران جیمیل اغلب به زندگی در شهرها و خانه‌های نقلی و بهینه در ساخت و ساز تمایل دارند و معمولا در مصرف انرژی و بهینه سازی آن وسواس بیشتری به خرج می‌دهند. علاوه بر این‌ها کاربران یاهو به زندگی خانوادگی بیشتر از کاربران جیمیل که اغلب به صورت تنها یا دانشجویی و مدرن زندگی می‌کنند اهمیت داده و در نتیجه هر خانوار کاربر یاهو مصرف برق بیشتری نسبت به کاربر جیمیل دارد.

«داده‌های مربوط به نوع شخصیت مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد که کاربران یاهو به خانه‌های بزرگتر علاقه دارند. کاربران یاهو نزدیک به ده درصد بیشتر از کاربران جیمیل به خانه‌های ویلایی علاقه دارند."

اما این تمام ماجرا نیست بلکه: «علاوه بر نگاه به سایز خانه‌ها، به این موضوع پی بردیم که کاربران جیمیل حساسیت بیشتری در مصرف بهینه انرژی نسبت به کاربران یاهو دارند.»

Opower امیدوار است با آنالیز صورت گرفته روی داده‌های این 40 میلیون نفر و خروجی جالبی که در ارتباط با نوع مصرف مردم امریکا داشته است، تأثیرات مثبتی در نگرش مردم به مصرف بهینه انرژی و تلاش بیشتر آن‌ها در راستای کاهش مصرف برق داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات