تنسنت ابتدای سال ۲۰۱۷ در پی تصاحب اسپاتیفای بوده است

سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که تنسنت چین ابتدای سال جاری میلادی در پی تصاحب اسپاتیفای بوده است.
تبلیغات

در ماه‌های اخیر بارها اخبار در رابطه با عرضه‌ی عمومی سهام اسپاتیفای را شنیده‌ایم. گمانه‌ها نشان از این دارد که اسپاتیفای سال آینده‌ی میلادی وارد تالار بورس شده و سهام این کمپانی بصورت عمومی عرضه خواهد شد. اما در کنار انتشار اخبار در رابطه با عرضه‌ی عمومی سهام این کمپانی، اخباری نیز منتشر شده که گویای ارائه‌ی پیشنهاداتی به این استارتاپ برای رفتن به زیر پرچم سایر کمپانی‌ها است. یکی از کمپانی‌های مورد نظر که گویا ابتدای سال جاری میلادی پیشنهاد خود را به اسپاتیفای منتقل کرده، تنسنت چین است. تنسنت را باید غول اینترنتی چین بدانیم که ارزش آن بیش از ۳۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

براساس اخبار ارائه شده تنسنت در ابتدای سال جاری میلادی به سراغ اسپاتیفای رفته و پیشنهاد خرید این کمپانی را ارائه کرده است. به طور قطع بزرگ‌ترین هدف تنسنت از تصاحب اسپاتیفای را باید در اختیار رفتن بازار این استارتاپ و عبور از مرزهای چین و آسیا در حوزه‌ی سرویس استریم موسیقی عنوان کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا مذاکرات بین دو کمپانی به مرحله‌ی ارائه‌ی پیشنهاد ارائه مالی رسیده یا خیر. اسپاتیفای را باید بزرگ‌ترین سرویس استریم موسیقی جهان خواند که براساس آخرین آمارها بیش از ۱۴۰ میلیون مشترک فعال دارد که بیش از ۶۰ میلیون نفر از این تعداد جزو گروهی هستند که آبونمان ماهیانه برای عضویت در اسپاتیفای را پرداخت می‌کنند. برآوردهای انجام شده نشان از این دارد که ارزش کمپانی ۱۱ ساله‌ی اسپاتیفای بیش از ۱۳ میلیارد دلار است. بزرگ‌ترین و نزدیک‌ترین رقیب اسپاتیفای را باید اپل موزیک خواند که چند سال پس از اسپاتیفای متولد شده و هم اکنون ۲۷ میلیون کاربر فعال در اختیار دارد.

سرویس تنتست موزیک سال گذشته در اثر ترکیب دو سرویس تنسنت کیو کیو و چاینا موزیک متولد شد. تنتست با داشتن سه سرویس کیو کیو موزیک، گوکو و کوو بیش از ۶۰۰ میلیون نفر کاربر دارد. گزارش‌های منتشر شده نشان از این دارد که سرویس موزیک این غول چینی درصدد دریافت بیش از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه پیش از عرضه‌ی عمومی سهامش در تالار بورس است.

تنسنت علاوه بر بازار چین، گوش چشمی نیز به بازار جهانی دارد تا با بهره‌گیری از سرویس رایگان موزیک Joox وارد بازار جهانی شود. در حال حاضر اسپاتیفای در بیش از ۶۰ کشور جهان سرویس می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات