یاهو٫ پلتفرم تعاملی تصویری Luminate را تصاحب و آن را تعطیل کرد

شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
یاهو امروز در جهت تقویت بخش رسانه و تبلیغات خود، کمپانی دیگری را تصاحب کرد. غول سرویس‌های اینترنتی، Luminate، استارت‌آپی که توسط LiveOps ،Netscape و Yahoo alums کلید خورده بود و پلتفرمی تعاملی برای تصاویر تگ خورده به شمار می‌رفت (چیزی مثل AdSense برای تصاویر)، را خریداری کرد.
تبلیغات

مفاد این قرارداد هنوز فاش نشده ولی وب‌سایت Luminate خبر آن را بر روی صفحه اول خود قرار داده است. پروژه لومینیت در سال ۲۰۰۸ با نام Pixazza آغاز شد و توانست نزدیک به ۲۹ میلیون دلار سرمایه را به خود جذب کند. مهم‌ترین سرمایه‌گزاران عبارت بودند از August Capital ،Google Ventures، نوکیا و ران کانوی. از بنیانگزاران این استارت‌آپ که دیگر با آن همکاری ندارند می‌توان به لوید تب، که هم‌اکنون استارت‌آپ Looker از آن او است، اشاره کرد.

هنوز مشخص نیست که یاهو از تکنولوژی خریداری شده جدید خود به چه سبک و سیاقی استفاده خواهد کرد. شاید مهم‌ترین فناوری‌های مورد استفاده در لومینیت، Crowdsourcing و فناوری تشخیص تصویر آن باشند. اما یک چیز بر همگان روشن است: Luminate از آن یاهو شده و دیگر سرویس قدیمی آن وجود نخواهد داشت، چرا که یاهو در اولین اقدام، این کمپانی را تعطیل کرده است.

مدیر عامل لومینیت، جیمز اٍورینگهم، گفته که این سرویس کار خود را متوقف کرده است و اعضای مجموعه چند ده هزارنفری Luminate، که ماژول Javascript آن را بر روی وب‌سایت خود قرار داده بودند، دیگر نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

وی می‌گوید:

اگر سایت شما توانسته مستقلا بیش از ۱۰ دلار کسب کند، مبلغ نهایی را تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۴ دریافت خواهید کرد. اگر هم تبلیغ‌کننده مستقیم لومینیت هستید، باقیمانده بالانس خود را تا تاریخ مذکور خواهید گرفت.

همه ناشران، تبلیغ‌کنندگان و متخصصین لومینیت، می‌توانند تا اول اکتبر (۱۰ مهرماه)، وارد حساب کاربری خود شده و به اطلاعاتشان دسترسی پیدا کنند. این سی و سومین خرید یاهو پس از روی کار آمدن مریسا میر است که به نظر می‌رسد مربوط به زنجیره خریدهای این کمپانی بزرگ برای توسعه بخش رسانه‌ای‌اش است. از مهم‌ترین خریدهای دیگر این زنجیره، می‌توان به Flurry و RayV اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات