ایران یکی از مقاصد سرمایه گذاری خارجی برای اپراتورهای مخابراتی مطرح بین المللی است

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد برداشته شدن تحریم‌ها صنعت مخابرات کشور را نیز منتفع خواهد کرد، چراکه اخبار به گوش رسیده حکایت از این دارد که اپراتورهای مخابراتی بزرگ در کشور‌های مختلف، علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بوده و در این مسیر توافق‌های نیز صورت گرفته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از حصول توافق هسته‌ای در ژانویه سال ۲۰۱۶ موجی از سرمایه‌گذاری در کشور، توسط کمپانی‌های خارجی به راه افتاد که نمونه‌ی بارز آن در سفر هیئت‌های اروپایی به کشورمان قابل مشاهده بود. اما برخلاف گذشته، این همکاری محدود به صنایع ساختمانی یا نفتی نشده و در سایر حوزه‌ها، مخصوصا فناوری نیز شاهد ورود کمپانی‌های مختلف به کشورمان هستیم.

صنعت مخابرات نیز به عنوان یکی از حوزه‌های فناوری، مورد علاقه‌ی کمپانی‌های اروپایی قرار گرفته است. در این بین تغییر قوانین کشور در حوزه‌ی مخابرات و صدور مجوزهای مختلف از قبیل بسترسازی برای فعالیت اپراتورهای مجازی در کنار صدور مجوز ارائه‌ی اینترنت 3G و 4G نقشی اساسی در ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی بازی می‌کند.

در همین راستا شرکت مخابرات ایران (TCI) اخیرا قراردادی را به ارزش یک میلیارد یورو برای تامین مالی گسترش و نوسازی شبکه‌ی خود منعقد کرده است. البته نامی از طرف دوم قرارداد که یک کمپانی خارجی است، ذکر نشده است. همچنین این شرکت قراردادهای همکاری را نیز با تولیدکننده‌ی تجهیزات مخابراتی ایتالیایی Itatel و اپراتور کره‌ای LT Corp در کنار Kazakhtelecom قزاقستان به امضا رسانده است.

همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کنفرانسی را در روزهای ۱۶ و ۱۷ شهریور ماه در حوزه‌ی مخابرات برگزار خواهد کرد که طی آن کمپانی‌های داخلی شانس دیدار و گفتگو با نمایندگان کمپانی‌های خارجی را خواهند داشت. این کنفرانس که با عنوان Iran Connect برگزار می شود، از سوی رسانه‌های غیرفارسی به عنوان فرصتی مناسب برای آشنایی با بازار ایران و سرمایه گذاری در کشورمان شناخته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات