تماشا کنید: اسکلت خارجی مصنوعی مخصوص کودکان ساخته شد

یک‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اسکلت خارجی یکی از دستاوردهای علم بیومکانیک یا مهندسی پزشکی است که به افراد مبتلا به مشکلات حرکتی، کمک می‌کند. برای اولین بار در جهان یک اسکلت خارجی مخصوص کودکان مبتلا به مشکلات حرکتی توسط تیم تحقیقات اسپانیایی تولید شده است. این اسکلت با استفاده از قطعات مکانیکی، حرکات عضلات بدن را شبیه‌سازی می‌کند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

استخوان‌بندی خارجی تا‌کنون در ابعاد مختلف برای بیماران با مشکلات حرکتی تولید شده است. به تازگی یک تیم تحقیقاتی اسپانیایی یک اسکلت خارجی مکانیکی مخصوص کودکان مبتلا به مشکل حرکتی آتروفی عضلانی نخاعی (spinal muscular atrophy) تولید کرده‌اند.

این اسکلت مصنوعی که وزنی برابر با ۲۶ پوند (حدود ۱۱.۸ کیلوگرم) دارد، متشکل از تعدادی میله‌ی پشتیبان است که ابعاد آنها برای هماهنگی با پاهای کودکان و بالاتنه‌ی آنها طراحی شده است. تعدادی موتور نیز در مفصل‌های این اسکلت وجود دارند که عملکرد ماهیچه‌های بدن را شبیه‌سازی می‌کنند و به بیمار اجازه می‌دهند به راحتی بایستد یا حرکت کند. از دیگر تجهیزاتی که این اسکلت را کامل می‌کنند، تعدادی سنسور، یک مکانیزم کنترل حرکت و یک باتری است که برای ۵ ساعت استفاده‌ی مداوم ظرفیت دارد. مواد استفاده شده در این اسکلت خارجی، آلومینیم و تیتانیوم هستند. طراحی قطعات نیز به گونه‌ای انجام شده که ابعاد آنها قابل تغییر است و می‌توان آن را برای استفاده‌ی کودکان از ۳ تا ۱۴ سال تغییر داد.

این وسیله علاوه بر کمک به کودکان در حرکت کردن، آنها را از ابتلا به بیماری خطرناکی که در اثر بی‌حرکتی ایجاد می‌شود و اسکولیوز نام دارد، نجات می‌دهد. بیماری آتروفی عضلانی نخاعی، از هر ۱۰ هزار کودک، یک کودک را مبتلا می‌کند و این وسیله که توسط سازمان تحقیقات ملی اسپانیا طراحی و ساخته شده است، می‌تواند پس از نهایی شدن دوران آزمایش و تجاری شدن، کمک زیادی به کودکان مبتلا به این بیماری کند.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات