معاون تجارت سریع دیجی‌کالا: از سال آینده سوپرمارکت‌های حضوری دیجی‌کالا در سراسر ایران راه‌اندازی می‌شود

سه‌شنبه 21 مرداد 1404 - 13:26
مطالعه 2 دقیقه
غضنفری دیجی کالا
معاون تجارت سریع دیجی‌کالا از راه‌اندازی فروشگاه‌های حضوری این شرکت در سراسر کشور از سال آینده خبر داد.
تبلیغات

معاون تجارت سریع دیجی‌کالا، در مراسم افتتاح نخستین سوپرمارکت حضوری این شرکت اعلام کرد که تا پایان امسال فروشگاه‌های متعددی در تهران و کرج راه‌اندازی خواهد شد و از سال آینده این روند به‌صورت فرنچایز در سراسر کشور ادامه می‌یابد. او هدف این طرح را پیوند تجربه خرید آنلاین و آفلاین و استفاده از ظرفیت ۹۷ درصدی بازار سنتی FMCG عنوان کرد.

در حاشیه مراسم افتتاح نخستین سوپرمارکت حضوری دیجی‌کالا، «حامد غضنفری»، معاون تجارت سریع این شرکت به زومیت توضیح داد که حرکت به سمت راه‌اندازی فروشگاه‌های فیزیکی یک روند جهانی است که نمونه آن در شرکت‌هایی مانند آمازون نیز دیده می‌شود. به گفته او، بازار آفلاین همچنان سهمی به‌مراتب بزرگ‌تر از بازار آنلاین دارد و ورود به این فضا، فرصتی برای جذب مشتریان سنتی و آشنا کردن آن‌ها با خدمات آنلاین است.

غضنفری با اشاره به تجربه موفق فروشگاه‌های فیزیکی در کشورهای دیگر گفت: «ما بسیاری از مفاهیم دنیای خرید آنلاین را می‌توانیم در فروشگاه‌های حضوری به مشتریان منتقل کنیم. برای مثال، بخش کالای شگفت‌انگیز که در دیجی‌کالا برای مشتریان شناخته شده است، اکنون در این فروشگاه فیزیکی نیز وجود دارد و باعث می‌شود مشتریان تجربه مشابهی را در هر دو بستر داشته باشند و اعتماد بیشتری پیدا کنند.»

او آمار رشد بازار آنلاین در حوزه کالاهای تندمصرف (FMCG) را نیز قابل توجه دانست و افزود: «در زمان کرونا، سهم بازار آنلاین در این حوزه کمتر از یک درصد بود اما اکنون این رقم سه برابر شده است. با این حال، همچنان ۹۷ درصد بازار در اختیار فروشگاه‌های آفلاین است و نباید این فرصت را از دست داد.»

بر اساس برنامه‌ریزی دیجی‌کالا، تا پایان سال جاری چندین فروشگاه حضوری دیگر در تهران و کرج افتتاح خواهد شد و از سال آینده این روند به‌صورت فرنچایز در سراسر کشور ادامه پیدا می‌کند.

غضنفری همچنین درباره سرنوشت برند «دیجی‌کالا جت» به زومیت توضیح داد: «برند جت به معنای سابق دیگر وجود ندارد اما سرویس تحویل فوری (On Demand) همچنان فعال است و اکنون در بستر اصلی دیجی‌کالا ارائه می‌شود تا سرعت رشد و کیفیت نظارت بر آن افزایش یابد.»

به گفته معاون تجارت سریع دیجی‌کالا، هدف نهایی این طرح‌ها، ایجاد هم‌افزایی میان تجربه خرید آنلاین و آفلاین و پاسخ‌گویی بهتر به نیازهای متنوع مشتریان در سراسر ایران است.

تبلیغات
تبلیغات

نظرات