الزام کسب‌و‌کارها به دریافت شناسه یکتا تا ۱۵ اردیبهشت

چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
سایت درگاه مجوز
به دستور هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل مجوز‌های کسب‌وکار، اگر صاحبان کسب‌و‌کارها تا نیمه اردیبهشت شناسه یکتا نگیرند، از دریافت خدمات دولتی محروم می‌شوند.
تبلیغات

بنا بر اعلام هیأت مقررات‌زدایی و طبق تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، همه کسب‌وکارها باید حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

بر اساس این دستور، کسب‌وکارهایی که حداکثر دو سال پس از اجرای این قانون، شناسه یکتا نداشته باشند از نظر قانونی، فاقد مجوز تلقی می‌شوند.

پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران با اعلام این خبر توضیح داده است که در حال حاضر با هوشمند شدن خدمات دولتی، کسب‌وکارها و مشاغل که شناسه منحصر به فرد ندارند و نام‌شان در بانک اطلاعات کسب‌و‌کار ثبت نشده است، در دریافت خدمات از ادارات دولتی و بانک‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.

البته کسب‌وکارها قبل از این ملزم شده بودند که تا پایان سال ۱۴۰۲ شناسه یکتای خود را دریافت کنند اما در حال حاضر این مهلت تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید شده است.

بنابراین، کسب‌وکارها یک ماه دیگر مهلت دارند با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوزها برای دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

کسب‌وکارهای دارای مجوز‌ کاغذی می‌توانند در درگاه ملی مجوز شماره سریال کارت ملی، ‌شناسه مجوز و کد پستی محل خدمت را وارد کرده و به صورت رایگان و غیر حضوری ‌شناسه منحصر به فرد خود را دریافت کنند.

برای این کار لازم است به درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir مراجعه شود. در این سامانه به بخش «شناسه یکتا برای مجوز‌های قدیمی» رفته و با بارگذاری کارت ملی، اصل پروانه و ارائه کد ملی، کد پستی و شماره تلفن همراه، درخواست خود را ثبت کنند. پس از ثبت درخواست، شناسه یکتا از درگاه ملی مجوز‌ها قابل دریافت خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات