شهرداری مکلف به تخصیص ۱۰۰۰ تاکسی به سرویس مدرسه تپسی شد

سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
تپسی
دادستانی تپسی را موظف کرد که وجه پرداختی والدینی را که از سرویس مدرسه تپسی انصراف داده‌اند، به آن‌ها بازگرداند.
تبلیغات

سرویس مدرسه تپسی که بنا بود از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ آغاز به کار کند تا تپسی اولین تاکسی آنلاینی باشد که وارد حوزه سرویس مدارس می‌شود، از ابتدای مهر ماه دردسرهای فراوانی برای این شرکت داشته است.

البته مشکلاتی که برای سرویس مدرسه تپسی پیش آمده فقط خود این شرکت را به دردسر ننداخته است؛ دانش‌آموزان و والدین آن‌ها هم با چالش‌های فراوانی روبه‌رو شدند. ماجرای شکایت والدین از سرویسی که برایش هزینه کرده بودند اما موفق به استفاده از آن نشده بودند تا حدی بالا گرفت که دادستانی به این ماجرا ورود کرد.

ورود دادستانی به مسئله سرویس مدرسه تپسی زمانی رخ داد که شرکت تپسی اعلام کرد قادر به پاسخ‌گویی به تمام متقاضیان این سرویس نیست. دادستانی تهران اعلام کرد در راستای پیگیری و صیانت از حقوق عامه و به عنوان مدعی‌العموم این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

در راستای رسیدگی به این پرونده مقرر شده بود روز دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ جلسه‌ای با حضور مدیرعامل تپسی و دستگاه‌های متولی از جمله آموزش‌وپرورش شهر تهران برگزار شود. به گفته سخنگوی قوه قضاییه این جلسه روز گذشته تشکیل شده است.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری امروز خود در خصوص رسیدگی به پرونده سرویس مدرسه تپسی اعلام کرد:

جلسه‌ای در این خصوص تشکیل و مقرر شد وجه پرداختی والدینی که درخواست انصراف از سرویس خدمات از شرکت را داشتند، بلافاصله به حسابشان عودت داده شود.
- مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه

البته شرکت تپسی پیش از این در بیانیه خود نیز اعلام کرده بود که این هزینه را به حساب انصراف‌دهندگان از این سرویس عودت خواهد داد.

دادستانی همچنین شهرداری تهران را مکلف کرده است که هزار دستگاه تاکسی را برای سرویس مدرسه تپسی به این شرکت تخصیص دهد: «حدود هزار دستگاه تاکسی برای ارائه خدمات مناسب برای دانش‌آموزان خواهان این سرویس تعیین و مقرر شد از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران این کار انجام و نتیجه بررسی نهایی به دادستانی تهران گزارش شود.»

سخنگوی قوه قضاییه اظهار امیدواری کرده است که با تمهیدات این مرجع قضایی شاهد برون‌رفت از مشکل پیش‌آمده باشیم.

پیگیری‌های زومیت از تپسی نشان می‌دهد این شرکت مبالغ پرداخت‌شده توسط خانواده‌ها را که در حال حاضر از این سرویس انصراف داده‌اند، پرداخت کرده است. همچنین، روابط عمومی تپسی اعلام کرد که هرگاه کاربری از این سرویس انصراف دهد مبلغ واریزشده را ظرف ۲۴ ساعت به حساب او بازمی‌گرداند.

تپسی همچنین اعلام کرد با توجه به اینکه جلسه دادستانی روز گذشته برگزار شده است، هنوز تاکسی‌هایی که مقرر شد شهرداری تهران در اختیار این شرکت قرار دهد، به آن‌ها تخصیص داده نشده؛ اما طبق دستور دادستانی شهرداری مکلف به انجام این کار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات