دهقانی فیروزآبادی: امریه مقطع کارشناسی دانش‌بنیان‌ها در حال پیگیری است

سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
امریه سربازی
مشاور ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد مشکل امریه شرکت‌های دانش‌بنیان برای مقطع کارشناسی ظرف ده روز بررسی و برطرف می‌شود.
تبلیغات

روز گذشته ستاد نیروهای مسلح در ابلاغیه‌ای اعلام کرد که برای اعزام آذرماه ۱۴۰۲ سازمان‌ها و ارگان‌ها دیگر برای مقطع کارشناسی سهمیه امریه ندارند؛ اما به نظر می‌رسد مذاکراتی در ادامه صورت‌ گرفته است تا این مانع برای شرکت‌های دانش‌بنیان برداشته شود.

کانال امریه دانش‌بنیان نقل قولی از مشاور ستاد کل نیروهای مسلح منتشر کرده است. کمالی به این رسانه گفته: «سردار باقری دستور دادند این موضوع با همکاری معاون علمی رئیس جمهور ظرف ده روز بررسی شود و مشکل را برطرف کنند.»

همچنین معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری هم با نظر مساعد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حال پیگیری رفع مشکل امریه دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی در شرکت‌های دانش‌بنیان است.

دهقانی فیروزآبادی در جلسه‌ای با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر تلثیرات مثبت امریه دانش‌آموختگان کارشناسی واجد شرایط در شرکت‌های دانش‌بنیان خواستار تداوم این امکان شده و ابراز امیدواری کرده است که به‌زودی شرکت‌های دانش‌بنیان از ابلاغیه اخیر ستاد کل نیروهای مسلح مستثنی شوند: «این طرح کمک می‌کند که نیروهای کلیدی شرکت‌های دانش‌بنیان با تأیید کارگروه مشترک بتوانند دوره سربازی‌شان را در همان شرکت بگذرانند. همین‌طور طرح‌های پژوهشی که شرکت‌های دانش‌بنیان دارند تحت عنوان پروژ‌های جایگزین خدمت توسط فارغ‌التحصیلان دوره‌های ارشد و دکترا به عنوان جایگزین خدمت در نظر گرفته شده است. امریه و جایگزین کمک می‌کنند کسانی که علاقه‌مند هستند بتوانند در همان شرکت‌هایی که کار می‌کنند ادامه خدمت بدهند.»

بر اساس جدیدترین جدول امتیاز تسهیلات امریه در شرکت‌های دانش بنیان، این سهمیه تا سقف دو نفر برای هر شرکت نوپا، سه نفر برای هر شرکت نو‌آور و تا سقف پنج نفر برای هر شرکت فناور برای مدت یک سال تعیین می‌شود.

در این شرایط اشاره شده که فرد باید فارغ‌التحصیل مدرک کارشناسی و بالاتر باشد و غیبت نداشته باشد؛ همچنین حداقل ۸۰ امتیاز از جدول فعالیت فناورانه در شرکت کسب کرده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات