اجرای طرح دریافت کارمزد از تراکنش‌های خرید دو هفته به تعویق افتاد

یک‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
کارت بانکی
فاز اول طرح اصلاح نظام کارمزد که قرار بود از امروز اجرا شود به تعویق افتاد و چهارم تیر ماه موعدی است که برای عملیاتی شدن این طرح اعلام شده است.
تبلیغات

دریافت کارمزد از تراکنش‌های خرید طرحی بود که در فاز اول اصلاح نظام کارمزد بنا بود از ۲۱ خرداد، یعنی امروز، اجرایی شود. یک روز پیش از موعد اعلام‌شده اما شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) با اعلام این که زیرساخت بعضی از بانک‌ها برای این امر آمادگی نداشته، از به تعویق افتادن زمان اجرایی شدن این طرح خبر داد.

کارمزد خرید به‌تازگی و پس از تغییر نرخ کارمزد خدمات الکترونیکی از سوی بانک مرکزی در زمره کارمزدهای پرداختی قرار گرفته است و به دستور بانک مرکزی مقرر شده بود از ۲۱ خرداد ماه پذیرندگان به‌عنوان یکی از ذی‌نفعان شبکه پرداخت در نظر گرفته شوند که به ازای تراکنش‌های کمتر از ۶۰۰ هزار تومان ۱۲۰ تومان کارمزد پرداخت می‌کنند.

حالا اما فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم از سوی بانک‌ها یا آن‌طور که به نظر می‌رسد مسئله تسهیم شکل جدید کارمزد میان بانک صادرکننده و بانک پذیرنده کارت به‌عنوان مانع اصلی در اجرای طرح باعث شده که عملیاتی شدن فاز اول اصلاح نظام کارمزد به چهارم تیر ماه موکول شود.

بانک مرکزی بر اجرایی شدن این طرح از روز مقررشده (یعنی چهارم تیر ماه) تأکید دارد و در نامه‌ای به بانک‌های عامل اعلام کرده است که این تاریخ آخرین مهلت بانک‌ها برای اجرای اصلاح نظام کارمزد خواهد بود. بر اساس اعلام بانک مرکزی، به وجود آمدن هر نوع ریسکی در اجرای طرح کارمزد از تراکنش‌های خرید بر عهده بانک‌ها خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات