وزیر اقتصاد: برای گران‌فروشان موبایل پرونده تشکیل شده است

سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد
وزیر اقتصاد گفت برای تخلفات در زمینه قیمت فروش موبایل پرونده تشکیل شده و با آن‌ها برخورد خواهد شد.
تبلیغات

احسان خاندوزی در نشست خبری با رسانه‌ها در پاسخ به سؤالی درباره قیمت فروش موبایل‌های واردشده با ارز نیمایی گفت نارضایتی در این زمینه در روزهای اخیر به دستگاه‌های نظارتی کشور منتقل شده است. او تأکید کرد واردکنندگانی که با ارز نیمایی محصول خود را وارد کشور کرده‌اند باید طبق تعهداتی که سپرده‌اند، قیمت نهایی محصول خود را هم با نرخ نیما در بازار عرضه کنند.

به گفته‌ی او پرونده تخلفاتی در این زمینه مثل تخلفات بازار موبایل به تعذیرات ارائه شده و اقداماتی برای پیگیری انجام شده است: «حتماً از طریق پیگیری‌های سازمان حمایت و سازمان تعذیرات حکومتی برای مقابله با این تخلف برخورد صورت خواهد گرفت.»

افزایش نرخ دلار در هفته‌های اخیر قیمت گوشی‌های موبایل و سایر کالاهای الکترونیکی را به طور چشمگیری بالا برده و با افزایش بیش از ۳۰ درصد مواجه شده است. در این شرایط برخی از فروشندگان گوشی‌هایی را که آن را با نرخ نیمایی وارد کرده‌اند، با قیمت دلار آزاد می‌فروشند و استدلالشان هم این است که برای جایگزینی آن باید با دلار آزاد خریداری کنند.

روز گذشته مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی‌ و اداری وزارت صمت هم اعلام کرده بود که با گران‌فروشان به شدت برخورد می‌شود و خبر داده بود که وزارت صمت در صدد است امکانی فراهم کند تا خریداران متضرر مابه‌التفاوت را از فروشنده دریافت کنند. علاوه بر این به گفته محسن شکراللهی برای متخلفان جریمه در نظر گرفته می‌شود و از آنجا که وزارت صمت به دنبال تدوین برنامه رتبه‌بندی واردکنندگان و فروشندگان است، این تخلف در رتبه‌بندی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

همه این صحبت‌ها در حالی است که طبق ابلاغ بانک مرکزی و به دلیل مشکلات ارزی و شرایط نامساعد اقتصادی فقط به گوشی‌های زیر ۳۰۰ دلار ارز نیمایی تعلق می‌گیرد. انجمن واردکنندگان موبایل هم از این تصمیم حمایت کرده و حتی از بانک مرکزی درخواست کرده به این گوشی‌ها هم ارز نیمایی تعلق نگیرد و ارز سامانه‌ای یکپارچه بدهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات