دفتر ریاست‌جمهوری: موضوع بازگرداندن اینترنت به شرایط عادی در کارگروه اقتصاد دیجیتال بررسی شود

چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
قطع اینترنت - فیلترینگ - دکمه قطع اتصال اینترنت
با نامه‌ای از سوی دفتر ریاست جمهوری بررسی موضوع «بازگرداندن اینترنت به شرایط عادی» در دستور کار کارگروه اقتصاد دیجیتال قرار گرفت.
تبلیغات

با گذشت بیش از پنج ماه از آغاز محدودیت‌های جدید برای اینترنت کشور و پس از انتقادات و درخواست‌های مکرر از سوی اصناف، فعالان، کارشناسان برای بازگرداندن اینترنت به وضعیت عادی، سرانجام امروز رئیس کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس تصویر نامه‌ای را منتشر کرد که از سوی دفتر ریاست جمهوری نوشته شده و به امضای رئیس دفتر ابراهیم رئیسی رسیده است.

این نامه که خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشته شده، در پاسخ به نامه‌ای است که مجتبی توانگر، نماینده و رئیس کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس، خطاب به ابراهیم رئیسی نوشته و خواستار آن شده بود که محدودیت‌ها برداشته شده و اینترنت به روال سابق بازگردد: «بازگرداندن اینترنت به شرایط عادی و فراهم کردن دسترسی مردم به اینترنت آزاد، اقدامی فوری و ضروری است.»

در متن نامه‌ای که دفتر ریاست جمهوری در تاریخ بیست‌وهفتم بهمن ماه خطاب به زارع‌پور نوشته است نیز لزوم برگرداندن اینترنت به شرایط عادی و فراهم کردن دسترسی مردم به اینترنت آزاد به‌عنوان موضوعی برای بررسی در کارگروه اقتصاد دیجیتال کشور مطرح شده است.

در این نامه و در دستور دفتر ریاست جمهوری با اشاره به این که نامه مجتبی توانگر به استحضار رسیده است، دستوری برای بررسی این موضوع صادر شده است: «حسب نظر رئیس جمهور محترم، مقتضی است موضوع توسط کارگروه اقتصاد دیجیتال بررسی، پیگیری و اعلام نتیجه شود.»

نامه دفتر رئیس جمهور

کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت در حالی موظف به بررسی موضوع لزوم برگرداندن اینترنت به شرایط عادی و فراهم کردن دسترسی مردم به اینترنت آزاد شده است که پیش از این دائما اعلام می‌شد تصمیم‌گیری در خصوص محدودیت‌های اعمال‌شده برای اینترنت و موضوع فیلترینگ در اختیار نهادهای امنیتی است.

زارع‌پور که تا امروز پاسخ تمام سوالات درباره محدودیت‌های اینترنت را به تصمیم نهادهای فیلترکننده ارجاع داده است، حالا مخاطب دستوری شده که بررسی موضوع بازگرداندن اینترنت به شرایط عادی را به کارگروه اقتصاد دیجیتال واگذار کرده است. این کارگروه متشکل است از وزرای ارتباطات، اقتصاد، صمت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم، دفاع و فرهنگ و ارشاد اسلامی. علاوه بر این اعضا، پشتیبانی نیروهای مسلح، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس کل بانک مرکزی نیز عضو این کارگروه هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات