ایران به متا ۱۰ روز مهلت داد تا نمایندگی معرفی کند

چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
مرکز فضای مجازی به متا نامه داده و ضمن متهم کردن اینستاگرام به نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین خود این پلتفرم، به متا مهلت ۱۰ روزه داده است تا نماینده معرفی کند.
تبلیغات

براساس خبری که در وب‌سایت مرکز ملی فضای مجازی منتشر شده است، این مرکز نامه‌ای به شرکت متا تحویل داده و در آن به سوء رفتار اینستاگرام اعتراض کرده است. در این نامه اینستاگرام متهم به «بسترسازی برای توسعه اغتشاشات اخیر» و «عدم پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری در خصوص مکاتبات رسمی توسط نهادهای مسئول ایرانی» شده است.

روابط‌عمومی مرکز ملی فضای مجازی همچنین اطلاع داده که این مرکز با ارسال نامه رسمی خطاب به مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در راستای «عدم رعایت قوانین مصوبه کشور ایران» و قوانین داخل پلتفرم ازطریق دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن نسبت به عملکرد سکوهای این شرکت اعتراض کرده است.

براساس این گزارش مهم‌ترین اعتراضات جمهوری اسلامی «در خصوص انتشار سازمان یافته اخبار خلاف واقع، ترویج رفتارهای تبعیض‌آمیز و نفرت‌پراکنی، ترغیب خشونت و ناآرامی‌های اجتماعی، نقض حاکمیت ملی و نقض حقوق کاربران ازطریق اعمال استانداردهای دوگانه و زمینه‌سازی فعالیت تبلیغی و عملیاتی گروه‌های تروریستی بر سکوهای وابسته به شرکت متا، تعمیق شکاف‌های اجتماعی و تبعیض نژادی و قومی، تجزیه طلبی و زمینه‌سازی برای جرائم سازمان یافته از جمله نقل و انتقال و معامله سلاح جنگی و موادمخدر، ترویج رفتارهای نامتناسب جنسی در قبال کودکان و نوجوانان و همچنین عدم ممانعت از پخش لایوهای جنسی، ارائه خدمات جنسی و روسپیگری و آموزش رفتارهای ناهنجار و خلاق قوانین کشور» مطرح شده است.

ظاهراً مرکز فضای مجازی به شرکت متا ۱۰ روز از زمان دریافت نامه فرصت داده است تا «به منظور فراهم شدن امکان فعالیت پایدار سکوهای مذکور» نمایندگی رسمی و مسئولیت‌پذیر مستقر در ایران معرفی کند.

این در حالی است که متا یک شرکت آمریکایی است و فعالیت آن در ایران مشمول تحریم‌های ایالات متحده‌ی آمریکا خواهد شد که اگر این نبود احتمالاً برای تجاری‌سازی و کسب درآمد از حدود ۵۰ میلیون کاربر ایرانی خود، پیش از این اقدام به حضور رسمی در کشور می‌کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات