کاهش بیش از ۷۰۰ میلیارد تومانی درآمد همراه اول در زمان اختلالات اینترنت

شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
درآمد همراه اول از کارکرد مشترکان در مهر ماه و در دوره‌ای که دسترسی به اینترنت با اختلالات فراوانی مواجه بود، کاهش یافت.
تبلیغات

براساس گزارش‌ فعالیت ماهانه همراه اول مجموع درآمد این شرکت از کارکرد مشترکان دائمی و اعتباری در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ مهر ۱۴۰۱ بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان بوده، درحالی‌که این رقم در یک ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ بیش از ۳۲۰۰ میلیارد تومان بود.

براساس گزارش سایت کدال درآمد حاصل از کارکرد مشترکان، مجموع درآمد سرویس‌های ارتباطی شامل مکالمه، پیام کوتاه، اینترنت و پیامک انبوه است که در یک ماه گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان کم شده است. مجموع درآمد کارکرد مشترکان از ابتدای امسال با روندی افزایش رو‌به‌رو بود. با توجه به محدودیت و کندی و قطعی اینترنت و فیلتر به دو پلتفرم محبوب کاربران ایرانی یعنی واتساپ و اینستاگرام در مهرماه می‌توان کاهش درآمد همراه اول از کارکرد مشترکان را به اختلالات اینترنت مرتبط دانست. به‌ویژه که بخش مهمی از درآمد همراه اول در سال‌‌های گذشته از اینترنت دیتا بوده است.

این داده‌ها نشان می‌دهند که زیان‌های اقتصادی اختلالات و فیلترینگ اینترنت فقط مخصوص کسب‌وکارهای فضای مجازی و تولیدکنندگان خرد ساکن در شبکه‌های اجتماعی فیلترشده نیست. کاهش میزان مصرف مردم از اینترنت در این مدت ارائه‌دهندگان سرویس‌های اینترنت را هم تحت تأثیر قرار داده و آسیب‌های آن ادامه خواهد داشت.

پیش از این در نشستی در اتاق بازرگانی ایران هم مطرح شده بود که محدودیت‌های اینترنت به کل صنعت ICT آسیب می‌رساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات