«طرح صیانت» به صحن علنی مجلس بازگشت

دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
جلال رشیدی کوچی، نماینده مخالف طرح صیانت اعلام کرد در جلسه غیرعلنی امروز مجلس (۲۲ فروردین‌ ماه) با رأی نمایندگان طرح صیانت از دستور کار کمیسیون مشترک خارج شد و از این به بعد در صحن مجلس بررسی خواهد شد.
تبلیغات

به گزارش زومیت، طرح صیانت از اوایل سال گذشته در دستور کار مجلس قرار گرفت و براساس رأی نمایندگان مقرر شد تا براساس اصل ۸۵ این طرح در یک کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار بگیرد. در آن زمان این تصمیم نمایندگان، با واکنش منفی کارشناسان و کاربران فضای مجازی رو‌به‌رو شد. حتی نحوه بررسی این طرح در این کمیسیون بارها مورد انتقاد قرار گرفت تا اینکه در اسفند ماه کلیات آن در کمترین زمان به رأی گذاشته شد. در آن زمان معاونت قوانین مجلس هم به این نوع رأی‌گیری ایراداتی وارد کرد.

جلال رشیدی کوچی، نماینده عضو کمیسیون مشترک و تنها مخالف بررسی این طرح در کمیسیون مشترک و تصویب کلیات آن، نامه‌ای تنظیم کرد تا این طرح به صحن علنی برگردد. در نهایت این طرح به امضای ۱۸۵ نماینده رسید و پس از تعطیلات عید به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد.

قرار بود در همان جلسه اول مجلس در سال جدید این نامه اعلام وصول شود؛ اما این اتفاق رخ نداد؛ تا اینکه امروز (۲۲ فروردین‌ ماه) مجلس در مورد این موضوع جلسه غیرعلنی برگزار کرد. رشیدی کوچی در گفت‌وگو با زومیت با اعلام این خبر گفت:

امروز صبح در مجلس جلسه غیرعلنی درمورد طرح صیانت و این نامه برگزار شد. رأی‌گیری درمورد بازگشت طرح به صحن در جلسه غیرعلنی صورت گرفت و با اجازه نمایندگان همین رأی‌گیری ملاک قرار گرفت و طرح از دستور کار کمیسیون مشترک خارج شد.

رشیدی کوچی در پاسخ به این سؤال که بررسی این طرح از این به بعد به چه صورت خواهد بود، بیان کرد: «این طرح قبلاً اعلام وصول شده بود و هم‌اکنون در نوبت بررسی قرار می‌گیرد. اینکه اولویت بررسی آن به چه شکل باشد، براساس آیین‌نامه است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات