تصمیم مجلس برای خرید تبلت دانش‌آموزی از محل واردات خودرو

پنج‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمیسیون تلفیق مجلس با اختصاص ۱۰ درصد از منابع حاصل واردات خودرو به خرید تبلت دانش‌آموزی برای مناطق محروم و روستاها موافقت کرد.
تبلیغات

اعضای کمیسیون تلفیق بودجه‌ی ۱۴۰۱ تصویب کردند ۱۰ درصد از درآمد حاصل از واردات خودرو به خرید تبلت دانش‌آموزی مناطق محروم و روستاها اختصاص داده شود.

به گزارش زومیت، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس در تشریح مصوبات عصر روز گذشته (۱۳ بهمن‌ ماه) این کمیسیون به خبرگزاری ملت گفت:

اعضای کمیسیون تلفیق در ادامه‌ی بررسی بخش هزینه‌ای بودجه ۱۴۰۱ تصویب کردند تا ۱۰ درصد از محل منابع حاصل از واردات خودرو برای کمک به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری در دانشگاه‌های دولتی وزارت‌های علوم و بهداشت و دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر، دانشگاه‌های فرهنگیان، پیام نور، شهید رجایی، شاهد، جهاد دانشگاهی و سازمان نوسازی مدارس برای خرید تبلت دانش‌آموزی مناطق محروم و روستاها اختصاص داده شود.

البته آنچه که کمیسیون تلفیق تصویب کرده هنوز در صحن علنی بررسی و تصویب نشده است.

هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در کشور در سال ۹۸ و برگزاری کلاس‌های مدارس به‌صورت آنلاین، خرید تبلت برای دانش‌آموزان مناطق محروم هم مطرح شد. در این مورد حتی مجلس یازدهم طرح دو فوریتی برای «دسترسی دانش‌آموزان نیازمند به تبلت و گوشی هوشمند جهت آموزش در فضای مجازی» تهیه کرد که مسکوت ماند. مرکز پژوهش‌های مجلس هم در آن زمان در گزارشی پیشنهاد داد تا برای تأمین تبلت دانش‌آموزان، سازمان برنامه و بودجه در برخی ردیف‌های درآمدی-هزینه‌ای بودجه ۹۹ تغییراتی ایجاد کند تا بودجه‌ی خرید تبلت تأمین شود. در بهمن‌ ماه ۹۹ هم کمیسیون آموزش وزارت ارتباطات دولت دوازهم را مکلّف به تأمین تبلت دانش‌آموزان محروم از دسترسی به تجهیزات آموزشی کرد. این موضوع با واکنش وزارت ارتباطات دولت دوازدهم مواجه شد و حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در توییتی نوشت که بودجه‌ی تخصیصی یک‌ساله‌ی وزارت ارتباطات حداکثر ۱۵۰۰ میلیارد تومان است، این در‌ حالی است که بودجه‌ی موردنیاز برای خرید ۳ میلیون تبلت دانش‌آموزان نیازمند ۹ هزار میلیارد تومان است.

با پایان دولت دوازدهم و آغاز دولت سیزدهم تأمین تبلت برای دانش‌آموزان محروم هم مسکوت ماند. البته فروردین ماه ۱۴۰۰، قاسم احمد لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای خرید تبلت ویژه دانش‌آموزان کم‌برخوردار از سوی مجلس خبر داد که مشخص نیست چنین اعتباری به تأمین تبلت اختصاص یافته یا نه.

حالا در بودجه‌ی سال آینده اعضای کمیسیون تلفیق دولت را مکلّف کردند تا بخشی از منابع حاصل از واردات خودرو به خرید تبلت دانش‌آموزی مناطق محروم و روستاها اختصاص داده شود. باید دید نمایندگان مجلس با این مصوبه‌ی کمیسیون تلفیق موافقت می‌کنند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات