اپراتورها باید کارکرد خدمات ارزش افزوده را به مشترکین اطلاع‌رسانی کنند

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد، اپراتورها ملزم هستند کارکرد خدمات ارزش افزوده را به‌صورت پیامکی اطلاع‌رسانی کنند.
تبلیغات

پیمان قره‌داغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده‌ی رگولاتوری اعلام کرد، با الزام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورهای تلفن همراه مکلف شده‌اند اطلاعات کارکرد سرویس‌های ارزش افزوده‌ی مشترکان را به‌صورت دوره‌ای در قالب پیامک برای آن‌ها ارسال کنند. وی گفت:

در راستای شفاف‌سازی، اطلاع‌رسانی به مشترکین و حمایت از کسب‌وکارهای سالم در حوزه‌ی سرویس‌های ارزش افزوده، اپراتورها مکلف شده‌اند حداقل دو هفته یک بار اطلاعات کارکرد سرویس‌های ارزش افزوده‌ای که مشترکین فعال کرده‌اند را به‌صورت پیامکی برای آن‌ها ارسال کنند، در حال حاضر اپراتورهای ایرانسل و رایتل به‌صورت هفتگی و اپراتور همراه اول نیز به‌صورت دو هفته یک بار این اطلاع‌رسانی را برای مشترکانشان انجام می‌دهند.

قره‌داغی در ادامه افزود، مشترکین از طریق سایر کانال‌های اطلاع‌رسانی نیز می‌توانند کارکرد سرویس‌های ارزش افزوده‌ای که استفاده کرده‌اند را مشاهده کنند. به‌عنوان مثال در بخش خدمات اپلیکیشن‌های ایرانسل من، همراه من و رایتل من سرویس‌های مختلف خدمات ارزش افزوده قابل مشاهده است، کاربران با مراجعه به این بخش می‌توانند از سرویس‌هایی که عضو آن هستند اطلاع پیدا کرده و درصورت تمایل عضویت خود را لغو کنند.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده‌ی رگولاتوری همچنین افزود، اطلاع از سرویس‌های ارزش افزوده از طریق کد دستوری #۸۰۰* نیز امکان‌پذیر است. او گفت:

کاربران با شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* می‌توانند به‌راحتی کارکرد و سرویس‌های خدمات ارزش افزوده‌ای که عضو آن هستند را استعلام کنند و درصورت عدم تمایل از سرویسی که عضو آن هستند خارج شوند.
Motorola One Action / موتورولا وان اکشن

قره‌داغی درباره‌ی روش جایگزین برای برخی مشترکین که نمی‌توانند از طریق کد دستوری #۸۰۰* درباره‌ی سرویس‌های ارزش افزوده فعال خود اطلاعات کسب کنند، مراکز تماس اپراتورها را معرفی کرد. رگولاتوری اپراتورها را مکلف کرده است که از طریق مراکز تماس، پاسخگوی سوالات و درخواست‌های مشترکین درباره‌ی خدمات ارزش افزوده باشند. در همین راستا شماره‌ی ۹۹۹۰ در همراه اول، شماره‌ی ۷۰۰ در ایرانسل و شماره‌ی ۲۰۰ در رایتل به‌عنوان شماره‌های مرکز تماس پیش‌بینی شده است.

وی ایجاد کانال‌های مختلف برای کسب اطلاع از کارکرد و تعرفه‌ی سرویس‌های ارزش افزوده را در راستای حمایت از کسب‌وکارهای حوزه‌ی خدمات ارزش افزوده دانست و گفت:

وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قصد ندارد مانع فعالیت کسب‌وکارهای سالم سرویس‌های خدمات ارزش افزوده شود. چرا که تعداد قابل‌توجهی از شرکت‌ها خدمات باکیفیت و مطلوبی را به مشترکین خود ارائه می‌دهند.

قره‌داغی در پایان اضافه کرد، رگولاتوری به‌دنبال شناسایی و حذف سرویس‌هایی است که با استفاده از روش‌های نامطلوب و اغواکننده افراد را به عضویت خود درآورده‌اند؛ تا از این طریق، از شرکت‌هایی که کسب‌وکار درست و سالمی را در زمینه‌ی خدمات ارزش افزوده راه‌اندازی کرده‌اند، حمایت کند؛ زیرا معتقد است مردم به این خدمات نیاز دارند. وی در پایان با اشاره به کاهش شکایات مربوط به حوزه خدمات ارزش افزوده در سامانه ۱۹۵ گفت:

از یک سو با نظارت و پیگیری‌های اخیر رگولاتوری مشکل عدم شفافیت در سرویس‌های خدمات ارزش افزوده و تعرفه‌ی آن‌ها برطرف شده و این شفاف‌سازی از جانب اپراتورها اجرایی شده است. از سوی دیگر مشترکین نیز اطلاعات خوبی در زمینه‌ی سرویس‌های ارزش افزوده و نحوه‌ی عضویت، فعال و غیرفعال‌سازی آن کسب کرده‌اند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات