آروان در دومین مرحله از جذب سرمایه، ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش گذاری شد

یک‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
استارتاپ جوان آروان که سه سال از زمان فعالیتش می‌گذرد، پس از جذب سرمایه‌ی ۲۰ تا ۴۰میلیاردتومانی هلدینگ فناپ، ۲۰۰میلیارد تومان ارزش‌گذاری شد.
تبلیغات

استارتاپ آروان با انتشار خبری در وبلاگش از توافق با هلدینگ فناپ برای سرمایه‌گذاری در قالب دومین مرحله از جذب سرمایه‌ی این استارتاپ خبر داد. براساس اطلاعات ارائه‌شده، افزایش سرمایه‌ی مرحله‌ی دوم شرکت نویان ابرآروان (سهامی خاص) به‌منظور توسعه‌ی زیرساخت یکپارچه‌ی ابری آروان با سرمایه‌گذاری توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ) محقق شده است. 

براساس اعلام آروان، فناپ با سرمایه‌گذاری ۲۰ تا ۴۰میلیاردتومانی سهامش در آروان را به ۴۷درصد افزایش می‌دهد؛ ازاین‌رو، بیش از ۵۰درصد از سهام آروان همچنان دراختیار مؤسسان این استارتاپ باقی خواهد ماند. فناپ پیش‌ازاین نیز به‌عنوان اولین سرمایه‌گذار آروان ایفای نقش کرده بود. آروان درحالی موفق شده دومین مرحله از فرایند جذب سرمایه‌ی خود را با موفقیت به‌پایان برساند که این فرایند یک سال زمان برده است. پویا پیرحسینلو، اسپهبد اجرایی آروان، در یادداشتی که در وبلاگ آروان منتشر شده، به‌تفصیل فرایند یک‌ساله‌ی مذاکرات این استارتاپ با سرمایه‌گذاران مختلف را تشریح کرده که درنهایت، باعث شده آروان برای دومین‌بار با فناپ به‌توافق برسد. حسینلو دلایل آروان برای مذاکره با سایر سرمایه‌گذاران پیش از مراجعه‌ی دوباره به فناپ را در همان ابتدای کار، چنین تشریح کرده است:

هلدینگ فناپ علاقه‌مندی‌اش برای سرمایه‌گذاری مستقیم یا سرمایه‌گذاری مشترک (Co-Invest) را اعلام کرده بود؛ اما دو طرف (آروان و فناپ) تفاهم کرده بودند اگر توافق با گزینه‌ی مناسب دیگری ممکن باشد، احتمالا مزایای تنوع سرمایه‌گذار نتیجه‌ی بهتری برای آروان خواهد داشت. مذاکرات آروان با سرمایه‌گذاران درحدود یک سال طول کشید و در پایان، تصمیم جمعی با‌توجه‌به گزینه‌های موجود سرمایه‌گذاری هلدینگ فناپ بود.

آروان سه سال پیش، کارش را در قالب استارتاپ و با تولید و عرضه‌ی شبکه‌ی توزیع محتوا (CDN)‌ آغاز کرد و اکنون با عرضه‌ی نُه محصول حوزه‌ی ابری، تنها عرضه‌کننده‌ی زیرساخت یکپارچه‌ی ابری در ایران است. ارزش‌گذاری آروان در این مرحله برپایه‌ی پیش‌بینی‌های فروش دو سال آتی این شرکت و به‌شکل متغیر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰میلیارد تومان برآورد شده است.

دکتر مجید قاسمی، رئیس هیئت‌مدیره‌ی فناپ و مدیرعامل بانک پاسارگاد، ضمن تجلیل از سخت‌کوشی‌های آروانی‌ها در سال‌های گذشته، آروان را استارتاپی متفاوت برشمرد که می‌تواند سرآغاز تحولات ملی شگرفی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال‌های آینده‌ باشد.

دکتر جوانمردی، مدیرعامل فناپ، نیز درباره‌ی این افزایش سرمایه گفت:

فناپ درکنار اهداف تجاری و فناورانه‌‌اش، سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های ممتاز را به‌ویژه در حوزه‌ی بومی‌سازی فناوری‌های راهبردی، بخشی از مسئولیت اجتماعی خود می‌داند و در این زمینه علاوه‌بر سرمایه‌گذاری در آروان، ظرفیت‌های فنی و تجاری سایر شرکت‌های زیرمجموعه‌اش را دراختیار این شرکت پیشرو قرار می‌­دهد.

دیدگاه شما دراین‌باره چیست؟ آیا با سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های معتبر کشور در استارتاپ‌های نوپا و خوش‌آتیه موافق‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات