چارگون در بیستمین سال فعالیتش از تمرکز بیشتر بر حوزه B2B‌ می‌گوید

یک‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
چارگون با برگزاری هشتمین گردهمایی سالانه‌‌اش که مصادف با بیستمین سال فعالیت این شرکت بود، از دستاوردهایش در بیست سال اخیر و اهدافش برای سال‌های آینده گفت.
تبلیغات

شاهین طبری، مؤسس و رئیس هیئت‌مدیره‌ و فرزاد رحمانی، مدیرعامل چارگون، روز گذشته در جریان برگزاری نشستی خبری در هشتمین نشست سالانه‌ی چارگون، اطلاعاتی درباره‌ی دستاوردهای این شرکت در سال‌های گذشته و اهداف چارگون در سال‌های آینده ارائه کردند. چارگون با سابقه‌ای بیست‌ساله در صنعت آی‌تی کشور از جمله شرکت‌های بزرگ‌ فعال در حوزه‌ی توسعه‌ی راهکارهای سازمانی است. چارگون شاید میان عامه‌ی مردم چندان شناخته‌شده نباشد؛ اما این شرکت در حوزه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار‌ها و راهکارهای B2B یکی از مجموعه‌های پیشرو کشور محسوب می‌شود؛ به‌طوری‌که براساس اطلاعات ارائه‌شده‌ی فرزاد رحمانی، مدیرعامل چارگون، بیش از ۶۰درصد از نرم‌افزار‌ها و راهکارهای استفاده‌شده در بدنه‌ی بخش بهداشت و درمان کشور از محصولات چارگون است.

شاهین طبری، مؤسس و رئیس هیئت‌مدیره‌ی چارگون، در سخنرانی‌اش به‌مناسبت بیستمین سال فعالیت چارگون به این نکته اشاره کرد که امروز شرایط کاملا فرق کرده و تنها عاملی که در چارگون همچنان به قوت خود باقی مانده، اشتیاقی است که همه‌ی اعضای خانواده‌ی چارگون برای فعالیت در قالب این مجموعه دارند.

شاهین طبری در سخنرانی‌اش خلاصه‌ای از فعالیت‌های شرکت چارگون و دستاوردهای این شرکت در بیست سال اخیر را شرح داد. براساس اطلاعات ارائه‌شده‌ی وی، چارگون همواره در پی آن بوده تا روش‌ها و راهکارهایی را مبتنی بر روش‌های نوین توسعه دهد؛ به‌طوری‌که این شرکت در سال ۱۳۸۲ مجموعه‌ی نرم‌افزاری دیدگاه را برای اولین‌بار در نمایشگاه الکامپ رونمایی کرد که مبتنی بر وب بود. نرم‌افزار مبتنی بر وب را که بیش از پانزده پیش چارگون توسعه داده، نشان‌دهنده‌ی رویکرد نوین و پویای مدیران این مجموعه است. چارگون در ادامه‌ی ارائه‌ی سرویس‌های نوین، دیدگاه همراه، مجموعه‌ اپلیکیشن این شرکت را برای پلتفرم در سال ۱۳۹۲ منتشر کرده است.

درحال‌حاضر و پس از بیست سال فعالیت در حوزه‌ی ارائه‌ی نرم‌افزار‌های B2B، چارگون نزدیک به ۱۵۰۰ مشتری در سراسر کشور دارد که رکورد ۱.۵میلیون نفر کاربر را برای این شرکت به‌ارمغان آورده است.

البته به‌گفته‌ی مدیران چارگون، این شرکت نه‌تنها ارائه‌ی سرویس‌های نوین ازقبیل اپلیکیشن‌های موبایل را در سال‌های اخیر در دستورکار قرار داده؛ بلکه شالوده‌ی راهکارهایش را نیز بنابر فناوری‌های جدید تغییر داده است. این شرکت کار روی پلتفرم زاگرس را برای انجام تغییرات بنیادین در راهکارهایش پیش برده و این پلتفرم به بازنگری و بهبود‌های کوچک مبتنی بر راهکارهای پیشین محدود نبوده است. درواقع، پروژه‌ی زاگرس به‌منظور تغییر جامع معماری نرم‌افزار دیدگاه انجام شده است.

رویکردهای پویای چارگون نتایج درخوری نیز در پی داشته است. فرزاد رحمانی، مدیرعامل چارگون، به آمارهای درخشان چارگون در حوزه‌های مختلف اشاره کرده است. براساس گفته‌های رحمانی، از اپلیکیشن‌های موبایل مجموعه‌ی دیدگاه همراه در یکی از بانک‌های دولتی کشور با بیش از بیست‌هزار نفر کاربر بسیار استفاده می‌شود؛ به‌طوری‌که بیش از ۳۷درصد از نامه‌ها و پیام‌های ردوبدل‌شده در راهکار چارگون را اپلیکیشن‌های موبایل بررسی کرده که تأییدی بر موفقیت اپلیکیشن‌های مجموعه‌ی دیدگاه همراه چارگون است.

چارگون علاوه‌بر تغییر رویکرد و معماری برای محصولاتش، نوع تعامل با مشتریانش را نیز دستخوش تغییر کرده است. به‌گفته‌ی شاهین طبری، هدف این شرکت تبدیل چارگون به اتاقی شیشه‌ای برای داشتن ارتباطی شفاف و پویا با مشتریان است. رویکرد جدید چارگون باعث شده تعامل با مشتریان بیشتر شود؛ به‌طوری‌که در سیستم جدید بیش از شصت‌هزار کامنت بین مشتریان و چارگون ردوبدل‌شده که بیش از ۳۲درصد این پیام‌ها ازسوی مشتریان بوده است.

شاهین طبری و فرزاد رحمانی تمرکز بیشتر روی حوزه‌ی B2B را اصلی‌ترین خط‌مشی چارگون در سال‌های آینده خوانده و اعلام کردند با وجود جذابیت فعالیت در حوزه‌ی B2C ترجیح می‌دهند تمرکزشان را روی راهکارهای سازمانی و مشتریان تجاری قرار دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات