برندگان مسابقه نبرد در آشپزخانه دیجی کالا مشخص شدند

یک‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
دیجی‌کالا با هدف ارتقای فرهنگ آشپزی ایرانی و حمایت از تولید ملی مسابقه‌ی آشپزی برگزار کرد.
تبلیغات

دیجی‌کالا از اوایل مردادماه سال‌جاری برای کاربران در شبکه‌های اجتماعی فراخوان داد تا در مسابقه آشپزی شرکت کنند؛ این افراد می‌توانستند با ارسال تصویر از غذاهایی که طبخ کرده‌اند و هشتگ نبرد در آشپزی در این مسابقه شرکت کنند.

بر این اساس در مدت کمتر از یک‌ماه یعنی تا ۲۵ مردادماه، بیش از چهارهزار عکس از غذاهای مختلف از سایر نقاط ایران برای شرکت در این مسابقه ارسال شد و از میان این تصاویر، ۱۰۰ عکس انتخاب شد. سامان گلریز به‌عنوان داور این مسابقات گفت که مرحله‌ی دوم مسابقه آشپزی، دیروز با رقابت ۱۰۰ نفر انجام شد. این افراد از شمال و جنوب ایران، تمام جزایر و نقاط مرزی در مسابقه شرکت کرده و غذاهایی را که از قبل پخته بودند، در مکان برگزاری مسابقه تزیین کردند تا بر اساس طعم، طراحی و تزیین و مواد تشکیل دهنده انتخاب شوند.

از میان این ۱۰۰ نفر، ۱۱ آشپز انتخاب شدند تا امروز در مرحله‌ی نهایی به رقابت بپردازند. از آنجا که ایران از شمال و جنوب به دریا ختم می‌شود و سرانه‌ی مصرف ماهی در کشور بسیار پایین است و از سوی دیگر ماهی جزو سالم‌ترین غذاها به‌لحاظ مغذی بودن به‌شمار می‌رود؛ افراد برگزیده امروز در مکان هتل المپیک حاضر شدند تا با طبخ غذاهای دریایی که شامل انواع ماهی‌های جنوب و شمال است، به رقابت بپردازند.

آشپزی دیجیکالا

این ۱۱ نفر، مدت دو ساعت وقت داشتند تا غذای دریایی طبخ کرده و سه نفر بر اساس کیفیت غذا، مزه، زیبایی و سلامت برگزیده شدند.

نفر اول ۵۰ میلیون تومان جایزه نقدی، نفر دوم ۳۰ میلیون تومان و نفر سوم ۲۰ میلیون تومان جایزه دریافت می‌کنند.

آشپزی دیجیکالا

سامان گلریز همچنین گفت این اولین بار است که مسابقه آشپزی در ایران به این گستردگی برگزار می‌شود و برگزاری چنین برنامه‌هایی از سوی دیجی‌کالا می‌تواند به ارتقای فرهنگ آشپزی ایرانی کمک کند.

وی آینده‌ی تجارت جهانی را در گرو فعالیت کمپانی‌هایی همچون دیجی‌کالا و فضای مجازی دانست و بالا رفتن سطح فرهنگی مردم را در حمایت از کمپانی‌هایی که فعالیت مجازی دارند، دخیل دانست.

آشپزی- دیجیکالا

آزاده ناصری، مدیر ارتباطات بازاریابی دیجی‌کالا نیز اعلام کرد که در راستای ارزش دیجیتال برند، دیجی‌کالا اقدام به حمایت از تولید ملی با توجه به شعار سال؛ حمایت از تولید ملی کرده است. به‌گفته‌ی وی، مسابقه‌ی آشپزی «نبرد در آشپزخانه» همزمان با همکاری روکولند به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های دیجی‌کالا و عرضه‌ی سوپرمارکت آنلاین برای ارائه‌ی مواد غذایی تازه برگزار شد.

ناصری اعلام کرد از آنجا که غذاهای ایرانی یکی از غنی‌ترین غذاها در دنیاست، تلاش کردیم تا فرهنگ‌ قومیتی ایران را زنده کنیم.

بر اساس گزارش وی، از ۱۰۰ غذایی که دیروز در این مسابقه شرکت داده شد، برخی بسیار سنتی بودند و ممکن است کسی نام آنها را نشنیده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات