توقف فروش اینترنت حجمی

یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد که با توجه به مصوبه جدید تعرفه فروش اینترنت ثابت، فروش اینترنت حجمی متوقف شد.
تبلیغات

به گفته‌ی حسین فلاح جوشقانی، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درمورد تعرفه‌گذاری جدید اینترنت ثابت به جمع‌بندی رسیده و این مصوبه با هدف ترغیب مردم به استفاده از سایت‌ها و محتوای داخلی فضای مجازی تصویب شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:

با این مصوبه دغدغه مردم در مصرف دیتا را کاهش دادیم و فروش اینترنت را برمبنای فروش حجم متوقف کردیم.

وی افزود:

بر اساس این مصوبه، مشترکان اینترنت ثابت می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای ثابت در یک ماه، مطابق با سرعت درخواستی، سرویس اینترنت دریافت کنند و به این طریق مصرف اینترنت خود را مدیریت کنند.

وی بر لزوم استفاده بیشتر از محتوای داخلی مطابق با این مصوبه جدید تأکید کرد و گفت این مصوبه با هدف تقویت استفاده از سایت‌های داخلی به‌ویژه در حوزه ویدیوهای داخلی تعریف شده است.

فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه در این مصوبه که جزئیات آن به‌زودی در اختیار کاربران قرار می‌‌گیرد، از تجربه‌ی سایر کشورها و نیز نیازسنجی بازار داخلی استفاده شده است، افزود:

مدل فروش اینترنت ثابت در همه جای دنیا غیر حجمی است و ارائه‌کنندگان این خدمات باید بدون محدودیت در حجم، بسته‌های اینترنت را بر مبنای سرعت تعریف کنند.

به گفته‌ی معاون وزیر ارتباطات، اینترنت ثابت شامل تمام شبکه‌های اینترنتی ثابت از جمله ADSL و فیبر می‌شود و مدل فروش اینترنت موبایل همچنان مانند گذشته براساس حجم است؛ چرا که در کل دنیا نیز به دلیل محدودیت فنی در باند فرکانسی، امکان فروش غیر حجمی اینترنت موبایل وجود ندارد.

وی تأکید کرد:

در حوزه اینترنت موبایل از نظر شاخص اینکه مردم چقدر حاضرند بابت یک سرویس هزینه پرداخت کنند، ما جزو ۱۰ کشور اول دنیا محسوب می‌شویم؛ اما در حوزه اینترنت ثابت به دلیل مدل ساختاری موجود، وضعیت خوبی نداریم و به همین دلیل ناگزیر به تغییر مدل به روش غیر حجمی شدیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اظهار امیدواری از اینکه این تعرفه‌گذاری مورد رضایت مشترکان قرار گیرد و آن‌ها را به سمت استفاده از محتوای داخلی ترغیب کند، گفت:

در صورت ایجاد بازار رقابتی در حوزه اینترنت، اپراتورهای موبایل نیز می‌توانند در چارچوب قوانین و مقررات، تعرفه‌های اینترنت خود را تنظیم کنند و محدودیتی در کاهش قیمت‌ها نخواهند داشت.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات