وزیر ارتباطات درباره کیفیت نامناسب آنتن‌دهی موبایل به مجلس توضیح داد

پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
در پی قطعی‌ مکرر و کیفیت نامناسب آنتن‌دهی تلفن همراه و نیز رجیستری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس پاسخ داد.
تبلیغات

رمضانعلی سبحانی فرد، رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کمیسیون صنایع مجلس، پیرو سؤالات نمایندگان درخصوص قطع و وصل مکرر تلفن همراه در حین مکالمه و عدم پوشش‌دهی مناسب شبکه اپراتورهای موبایل و نیز کم‌فروشی اینترنت و رجیستری موبایل، توضیحاتی به مجلس ارائه داده است.

سبحانی فرد با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات نیز این موضوع را تأیید کرد که کیفیت مکالمات موبایل پایین آمده است، گفت:

طبق گفته وزیر ارتباطات، به اپراتورهای تلفن همراه تذکر داده شده که کیفیت شبکه خود را بالا ببرند.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی، قطع و وصل مکرر موبایل را تضییع حقوق مردم عنوان کرد و افزود: «در این جلسه همچنین پیشنهاد شد که زمان محاسبه نشدن هزینه قطع مکالمه در ۳ ثانیه اول برقراری تماس به ۱۰ ثانیه افزایش یابد. قرار شد این موضوع توسط وزارت ارتباطات بررسی شود و پیشنهاد آن به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات داده شود.»

به گفته‌ی وی، هم‌اکنون برخی مکالمات در ابتدای برقراری تماس، به دلیل نشنیدن صدای مخاطب قطع می‌شود که تاکنون برای مکالمات زیر ۳ ثانیه، هزینه‌ای دریافت نمی‌شد؛ اما پیشنهاد شد که این زمان، به ۱۰ ثانیه افزایش یابد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: «موضوع کم‌فروشی اینترنت و عدم شفافیت در خرید بسته‌های اینترنتی از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود که مقرر شد برای فروش بسته‌های اینترنت، ظرف یک ماه آینده مکانیزم شفاف‌سازی صورت گیرد تا مشخص شود هر یک از اپراتورها به چه شیوه‌ای بسته‌های اینترنتی را تعریف و محاسبه می‌کنند.»

بر اساس گزارش سبحانی‌فرد، درخصوص رجیستری گوشی موبایل نیز وزیر ارتباطات گزارشی از وضعیت پیشرفت انجام‌شده داد و مقرر شد گزارش جامع‌تری از این پروژه به مجلس ارائه شود.

وی تأکید کرد که وزارت ارتباطات باید تا یک ماه آینده، گزارشی در مورد موضوعات مطرح‌شده و روند رفع مشکلات اعلام‌شده در این جلسه، به کمیته ارتباطات مجلس ارائه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات