دانشگاه امیرکبیر خودرو شیمیایی دوستار طبیعت طراحی کرد

شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر، خودرو شیمیایی با سوخت دوستدار طبیعت تولید کرده‌اند. این پژوهشگران باور دارند که در آینده‌ی نزدیک می‌توان از این فناوری در ساخت خودروهای داخلی بهره برد تا هوای پاک را تجربه کرد.
تبلیغات

پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در راستای حل بحران انرژی در آینده، خودروهای شیمیایی با سوخت دوستدار طبیعت عرضه کردند که در آینده نزدیک از نتایج آن می‌توان در صنایع خودرو سازی استفاده کرد. جابر نصراله گاوگانی- مجری طرح با اشاره به منابع فسیلی، گفت:

منابع این نوع سوخت‌ها رو به پایان است از این رو در دنیا مطالعاتی را برای تولید سوخت‌های جایگزین هیبریدی و سلول‌های خورشیدی آغاز کردند. این مطالعات در زمینه ساخت ماشین کمیکار با استفاده از سوخت‌های سبز اجرایی شد.

گاوگانی، ماشین‌های کمیکار را ماشین‌های شیمیایی توصیف می‌کند و می‌گوید: «از یک واکنش ساده تجزیه آب اکسیژنه به عنوان نیروی پیشران استفاده شده است. این نوع ماشین را آب اکسیژنه و پتاسیم پرمنگنات می‌نامند. این خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که پس از طی مسافت ۳۰ متر متوقف می‌شود.گاوگانی با بیان اینکه شاسی این خودرو از پریفرم‌هایی از جنس PET است، خاطر نشان کرد:

پلیمر انتخاب شده به دلیل قیمت مناسب و وزن کم و مقاومت بالا انتخاب شده است. مخزن خودرو طراحی شده قابلیت تحمل ۷۰ بار فشار را دارد. با تنظیم دمای واکنش و فشار خروجی ماشین بعد از طی مسافت مربوطه متوقف می‌شود. از دانش فنی به دست آمده از این پروژه تحقیقاتی می‌توان در صنایع خودرو سازی پیشرفته در آینده نزدیک استفاده کرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات