اپل سال آینده کل خانواده آیپد را آپدیت می‌کند؛ پنل اولد در راه آیپد پرو

یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
طراحی با آیپد پرو ۲۰۲۲
یک افشاگر خوش‌سابقه، جزئیات کامل برنامه‌های اپل را برای خانواده‌ی آیپد فاش کرد.
تبلیغات

مجموعه‌ای از مشکلات در خط تولید و زمان‌بندی عرضه‌ی محصول اپل را مجاب کرد که در سال ۲۰۲۳ هیچ مدل جدیدی از تبلت های سری آیپد را روانه‌ی بازار نکند. این نخستین بار در تاریخ فعالیت آیپد است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

مینگ‌چی کوئو، افشاگر خوش‌سابقه، در گزارشی اختصاصی می‌گوید اپل به‌طور جدی در تلاش است کمبودهای امسال را در سال ۲۰۲۴ برطرف کند و سراغ رونمایی تعداد زیادی آیپد جدید برود. به روایت کوئو، کل لاین‌آپ آیپد به‌روزرسانی خواهد شد.

اپل می‌خواهد مدلی از آیپد ایر نسل جدید را با نمایشگر ۱۲٫۹ اینچ و آیپد پرو را با نمایشگر اولد معرفی کند. این شرکت همچنن نسل جدید آیپد مینی و نسل جدید آیپد را معرفی خواهد کرد.

مینگ‌چی کوئو می‌گوید که با وجود به‌روزرسانی کل لاین‌آپ اپل، او چندان نسبت‌ به آمار فروش آیپد خوش‌بین نیست. کوئو پیش‌بینی می‌کند که مجموع فروش در سال ۲۰۲۴ به ۵۲ تا ۵۴ میلیون دستگاه برسد که کمی بیشتر از عدد تخمینی ۵۰ میلیونیِ فروش آیپد در سال ۲۰۲۳ است. اپل در سال ۲۰۲۲ موفق شده بود ۶۳ میلیون دستگاه آیپد بفروشد.

به گفته‌ی کوئو، اپل در فصل اول ۲۰۲۴ نسل جدید آیپد ایر را رونمایی می‌کند؛ سری جدید آیپد ایر شامل مدل ۱۰٫۹ اینچ و مدل ۱۲٫۹ اینچ خواهد بود. آیپد ایر ۲۰۲۴ پنل LCD پیشرفته‌تر از نسل فعلی خواهد داشت و به پردازنده قوی‌تر مجهز خواهد بود.

اپل در فصل دوم ۲۰۲۴ آیپد پروهای نسل جدید را معرفی خواهد کرد. تبلت‌های رده‌بالای جدید اپل شاسی بازطراحی‌شده و پردازنده‌ی M3 خواهند داشت و برای اولین‌بار در تاریخ آیپد، به پنل اولد مجهز خواهند بود. اولد فناوری بسیار بهتری نسبت‌ به مینی LED است و نه‌تنها کیفیت بیشتری دارد بلکه مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.

اپل احتمالاً در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ (شاید پاییز) مدل‌های جدید آیپد مینی و آیپد را رونمایی خواهد کرد. این شرکت قبل از پایان سال ۲۰۲۴ تولید آیپد نسل نهم را متوقف می‌کند تا مهاجرت خانواده‌ی آیپد به درگاه USB-C تکمیل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات