ادامه رکود بازار تبلت؛ اپل و سامسونگ در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفتند

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
تبلت گلکسی تب اس ۸ سامسونگ - مقایسه با آیپد پرو
میزان فروش کلی تبلت‌ها در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ در سرتاسر جهان درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی مشابه سال قبل ۱۴٫۲ درصد کاهش یافته است.
تبلیغات

سامسونگ تبلت‌های گلکسی تب S9 FE و گلکسی تب A9 و سری گلکسی تب S9 را در سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار کرد. درحالی‌که همه‌ی مدل‌های تبلت سامسونگ درمقایسه‌با نسل قبلی‌شان بهبود یافته‌اند، این پیشرفت‌ها به افزایش فروش آن‌ها کمک نکرد. درواقع، فروش تبلت‌های این شرکت کاهش یافته؛ زیرا کل بازار درحال رکورد بوده است.

گزارشی جدید نشان می‌دهد که سامسونگ و همه‌ی رقبای آن ازجمله اپل، لنوو، هواوی و آمازون چندین مدل تبلت عرضه کرده‌اند. داده‌های IDC برای سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که اپل همچنان جایگاه برترین فروشنده تبلت را دراختیار دارد و در این بازه، ۱۲٫۵ میلیون دستگاه آیپد به بازار عرضه و ۳۷٫۵ درصد از سهم بازار را ازآنِ خود کرده است. این رقم از کاهش ۱۵٫۱ درصدی درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی سوم سال قبل حکایت می‌کند.

سامسونگ نیز در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری ۶ میلیون دستگاه گلکسی تب فروخته است که ۱۷٫۱ درصد درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۲ کمتر است. این گزارش نشان می‌دهد که فروش سامسونگ کاهش یافته؛ اما تمرکزش را روی افزایش فروش تبلت‌های پرچم‌دار معطوف کرده است.

لنوو نیز در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ درحدود ۲٫۶ میلیون تبلت فروخته که درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ نزدیک به ۴٫۲ درصد کاهش یافته است. بدین‌ترتیب، این شرکت ۷٫۹ درصد از سهم بازار را دراختیار دارد که ۱ درصد از سال قبل بیشتر است. هواوی با فروش ۲٫۳ میلیون تبلت در این بازه‌ی زمانی، ۶٫۸ درصد از سهم بازار را دراختیار دارد که درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه سال قبل، ۵٫۷ درصد کاهش یافته است.

در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳، آمازون بیشترین کاهش فروش تبلت را تجربه کرد. این برند آمریکایی ۲٫۲ میلیون تبلت Kindle Fire روانه‌ی بازار کرد که درمقایسه‌با سال گذشته، ۴۹٫۵ درصد افت پیدا کرده است.

به‌طور‌کلی، در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری ۳۳٫۲ میلیون تبلت در سرتاسر جهان عرضه شده که درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته ۱۴٫۲ درصد کاهش یافته است.

جیتش اوبرانی، مدیر تحقیقات IDC، می‌گوید که تبلت‌ها همیشه بین گوشی هوشمند و کامپیوترها قرار دارند و همین موضوع باعث فشار نزولی بر بازار این محصولات می‌شود. به‌هر‌حال، موفق‌ترین سازندگان تبلت متوجه شده‌اند که وقتی این دستگاه با گوشی یا کامپیوتر شخصی جفت شود، بهترین عملکرد را خواهد داشت؛ به‌همین‌دلیل، انتظار می‌رود سازندگان تبلت با ارائه‌ی تجربه‌ی نرم‌افزاری و خدمات یکپارچه‌تر، از این روند پیروی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات