هدفون XM5 سونی دربرابر ایرپاد مکس اپل؛ برنده کدام است؟

دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
مطالعه 12 دقیقه
سونی با عرضه‌ی هدفون XM5، به‌ رقابت مستقیم با ایرپاد مکس اپل رفته است. ما در زومیت این دو هدفون لوکس را مقابل هم قرار دادیم تا ببینیم کدام‌‌یک ارزش خرید بیشتری دارند.
تبلیغات

سونی‌ در روز پایانی اردیبهشت امسال، نسل پنجم سری پرچم‌دار و بسیار موفق 1000X را با نام WH-1000XM5 و با تأکید زیاد بر عملکرد چمشگیر نویز کنسلینگ فعال (ANC)‌ عرضه کرد تا با اعتماد‌به‌نفس بیشتری به مصاف رقیبان خود، به‌ویژه ایرپاد مکس اپل برود.

اگرچه نسل قبلی این هدفون توانست خود را دربرابر رقیب قدری چون ایرپاد مکس تاحدی ثابت کند، درنهایت XM4 در بخش کیفیت صدا و عملکرد ANC و طراحی، رقابت را به هدفون لوکس اپل باخت. حالا سونی به فاصله‌ی دو سال، XM5 را با بهبود‌های فراوانی همراه کرده است تا سرانجام ایرپاد مکس را پشت‌سر بگذارد.

پس از اینکه XM5 و ایرپاد مکس را به‌طورکامل بررسی کردیم، هر دو هدفون را در ۸ دسته‌بندی مختلف مقابل هم گذاشتیم تا برنده‌ی هر بخش مشخص شود. اگر قصد دارید برای خرید لوکس‌ترین هدفون‌های تجاری سونی و اپل بین ۴۰۰ تا ۵۵۰ دلار هزینه کنید، بد نیست پیش از تصمیم‌گیری ببینید کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؛ پس با مقایسه‌ی XM5 با ایرپاد مکس اپل همراه زومیت باشید.

هدفون WH-1000XM5 سونی را فروشگاه کارزین تل با گارانتی ۱۸ ماهه آرمان همراه برای جعبه‌گشایی و بررسی دراختیار زومیت قرار داده است.

طراحی و راحتی

ازلحاظ ظاهر، هدفون XM5 سونی و ایرپاد مکس اپل شباهت‌هایی به‌هم دارند؛ ازجمله اینکه هر دو از طراحی مینیمال و شکیلی بهره می‌برند و کاپ‌هایشان را می‌توان ۹۰ درجه چرخاند و صاف روی سطح قرار داد؛ اما نمی‌شود آن‌ها را شبیه XM4 در خود جمع کرد تا فضای کمتری را اشغال کنند.

ارتفاع هدبند هر دو هدفون نیز با مکانیزم مشابه‌ای تنظیم می‌شود. همچنین، هیچ‌کدام دربرابر آب و عرق مقاوم نیستند و بیشتر برای استفاده در محیط‌های سرپوشیده مناسب‌اند؛ درنتیجه، اگر در شهری بارانی زندگی می‌کنید و زیاد اهل بیرون‌رفتن هستید یا برای استفاده در باشگاه به‌دنبال هدفون مناسب می‌گردید، بهتر است سراغ گزینه‌ی دیگری بروید.

طراحی هدفون WH-1000XM5 سونی
مکانیزم تنظیم ارتفاع هدبند هدفون XM5 سونی
طراحی هدفون ایرپاد مکس اپل
مکانیزم تنظیم ارتفاع هدبند هدفون ایرپاد مکس اپل

شباهت‌های طراحی و ساخت همین‌جا تمام می‌شود. در طراحی ایرپاد مکس بیشتر از فلز استفاده شده است. برای مثال، جنس هدبند از فولاد ضدزنگ است و کاپ‌ها از آلومینیوم ساخته شده‌اند که این موضوع به لوکس به‌نظر‌رسیدن این هدفون کمک می‌کند. درمقابل، جنس XM5 تماماً پلاستیک است و روی کاپ‌های مدل مشکی‌ آن جای انگشت و رد عرق باقی می‌ماند؛ اما درعوض از رقیب اپلی‌اش بسیار سبک‌تر است.

دقیق‌تر بگوییم، ایرپاد مکس اپل ۳۸۶ گرم و XM5 سونی ۲۵۰ گرم است؛ یعنی ۵۵ درصد اختلاف وزن. البته اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، تا زمانی‌که ایرپاد مکس روی سر باشد، سنگینی آن را به‌سختی احساس خواهید کرد؛ اما وقتی آن را دور گردن می‌اندازید، سنگینی آن خفه‌کننده می‌شود. درمقابل، XM5 دور گردن تقریباً بی‌وزن است؛ ولی هدبند آن روی سرهای کوچک بعد از چند ساعت فشار آزاردهنده‌ای را وارد می‌کند و مجبور خواهید شد هدفون را برای مدتی از سر بردارید.

هدفون ایرپاد مکس اپل در مقابل WH-1000XM5 سونی

درباره‌ی کیس هدفون‌ها نیز تصویر بالا کاملاً گویا است که برتری با کدام است. اپل کوچک‌ترین اهمیتی به کیس ایرپاد مکس نداده و عجیب است که برای کیس هدفون ۵۵۰ دلاری‌اش،‌ چنین طراحی ناکارآمد و نازیبایی را در نظر گرفته است. درمقابل، کیس XM5 بسیار محکم و باکیفیت طراحی شده و خیال کاربران را از حمل هدفون لوکس خود در سفر راحت کرده است.

داخل کیس XM5 نیز محفظه‌ی کوچکی برای کابل شارژ و کابل صدا قرار دارد که به جک ۳٫۵ میلی‌متری متصل می‌شود؛ البته این را هم بگوییم که ابعاد کیس XM5 درمقایسه‌با قبل حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است و این موضوع شاید برای افرادی که به‌دنبال هدفون جمع‌وجورتری هستند، مطلوب نباشد.

صحبت از کابل صدا شد. سونی در این زمینه بسیار دست‌ودل‌بازتر از اپل عمل کرده و این کابل را همراه هدفون داخل جعبه گذاشته است؛ اما اگر برای ایرپاد مکس‌‌ خود دنبال کابل صدا می‌گردید، باید برایش ۳۵ دلار اضافه خرج کنید.

درباره‌ی طراحی و راحتی، هم ایرپاد مکس و هم XM5 هر دو به یک اندازه نکات مثبت و منفی دارند و بستگی دارد اولویت‌هایتان چه باشد. به‌نظر من، ایرپاد مکس اپل به‌‌دلیل جنس فلزی و طراحی لوکس‌ترش، می‌تواند برنده‌ی این دسته‌بندی باشد.

کنترل

در ایرپاد مکس از کنترل لمسی خبری نیست و وظیفه‌ی کم و زیاد کردن حجم صدا، پخش و توقف، رفتن به قطعه‌ی بعدی و قبلی و پاسخ به تماس و جابه‌جایی بین حالت‌های Noise Cancelling و Transparency برعهده‌ی دو دکمه است که بالای کاپِ سمت راست هدفون قرار دارد. ممکن است شما جزو آن دسته از کاربرانی باشید که دکمه‌های فیزیکی را به کنترل لمسی ترجیح دهید؛ اما جای دکمه‌ها چندان ایدئال نیست و فشردن آن‌ها به کاپ نیز فشار وارد می‌کند و ممکن است باعث جا‌به‌جایی اندک آن شود.

هدفون ایرپاد مکس اپل در مقابل WH-1000XM5 سونی

درمقابل، XM5 از سیستم تاچ بسیار رضایت‌بخشی بهره می‌برد که نیاز به فشردن دکمه را تقریباً به صفر رسانده است. با سوایپ انگشت به‌سمت بالا و پایین روی کاپ سمت راست می‌توانید حجم صدا را کنترل کنید. سوایپ راست و چپ نیز آهنگ بعدی و قبلی را انتخاب می‌کند و ضربه‌ی انگشت در مرکز کاپ محتوای صوتی را پخش یا متوقف می‌کند.

XM5 از قابلیت جالبی برای فعال‌کردن Ambient Mode بدون فشردن دکمه بهره می‌برد؛ بدین‌صورت که با حلقه‌کردن دست دور کاپ سمت راست، آهنگ به پس‌زمینه ‌می‌رود تا صدای اطرافیان مفهوم شود. در بخش کنترل، XM5 را به‌‌دلیل سیستم لمسی بسیار کارآمدش برنده اعلام می‌کنیم.

عملکرد ANC

هر دو هدفون به‌دلیل طراحی کاپ‌ها، عملکرد رضایت‌بخشی در ایزوله‌کردن صدای محیط دارند و نشت صدا به بیرون نیز درحدی نیست که برای اطرافیان آزاردهنده باشد. در ANC یا نویز کنسلینگ فعال، ایرپاد مکس در حذف نویز در بازه‌ی پایینی، یعنی جایی که صدای موتور هواپیما و سروصدای اتوبوس و قطار قرار دارد، اندکی بهتر از XM5 ظاهر شده است.

در بازه‌ی میانی، یعنی جایی که صدای افراد قرار دارد، هر دو هدفون عملکرد کم‌وبیش یکسانی دارند؛ اما در بازه‌ی تربل، مثل صدای کولر، XM5 بهتر از ایرپاد مکس صدای محیط را حذف می‌کند. البته باید بگوییم که بیشتر صداها در بازه‌ی تربل برای ما انسان‌ها به‌سختی شنیدنی است و بعد از مدتی نیز، به برخی از صداها عادت می‌کنیم. به‌هر‌حال، اگر زیاد در رفت‌و‌آمد هستید، ANC ایرپاد مکس برایتان مناسب‌تر است؛ ولی برای محیط کار و خانه، هدفون سونی بهتر از حذف سروصداهای معمول برمی‌آید.

ایرپاد مکس در فضای بیرون و XM5 در خانه و محیط کار بهترین عملکرد ANC را دارند

در بحث ANC، تفاوت عملکرد فاحشی بین دو هدفون نیست؛ اما عاملی که باعث شد در این دسته‌بندی XM5 را برنده انتخاب کنیم، فشاری است که ANC ایرپاد مکس زمانی‌که آهنگی در حال پخش نیست، به گوش وارد می‌کند. اگر ایرپاد مکس را در حالت ANC روشن مدتی روی گوش بگذارید، احساس می‌کنید زیر آب فرو‌رفته‌اید و این احساس ممکن است آزاردهنده باشد. درمقابل، ANC پرچم‌دار سونی آنقدر آرام و بی‌صدا کار می‌کند که ممکن است حتی فکر کنید خاموش است؛ درنتیجه، برنده‌ی رقابت ANC از‌نظر ما، XM5 سونی است.

کیفیت صدا

پروفایل صدای ایرپاد مکس بسیار خنثی‌تر و طبیعی‌تر از XM5 است و صداها به آنچه در استودیو ضبط شده، شباهت بیشتری دارند؛‌ بااین‌حال، این هدفون از نوع مانیتورینگ نیست و محدوده‌ی پاسخ فرکانسی آن کاملاً به اصل آهنگ وفادار نمانده است. برای مثال، تأکید بازه‌ی بیس در ایرپاد مکس بیشتر از حالت عادی است تا ساب‌بیس بهتر شنیده شود.

پوشش بازه‌ی تربل این هدفون نیز کمتر از حالت عادی است و ممکن است جزئیات صدای خواننده و سازهایی که در این بازه قرار می‌گیرند، به‌خوبی به‌گوش نرسد. بااین‌حال، عملکرد هر دو هدفون در محدوده‌ی فرکانسی میانی، یعنی جایی که صدای خواننده و اکثر سازهای اصلی قرار می‌گیرند، تقریباً خنثی و فوق‌العاده است.

درمقابل، هدفون XM5 تأکید بسیار زیادی روی بیس می‌کند، تا حدی که ممکن است در برخی از آهنگ‌های بیس‌محور آزاردهنده باشد و صداهای بازه‌ی میانی را تحت‌الشعاع قرار دهد. بااین‌حال، پوشش تربل این هدفون بهتر از ایرپاد مکس عمل می‌کند و صداها با شفافیت خوبی به‌گوش می‌رسند.

عملکرد صدای ایرپاد مکس و XM5 آن‌قدر به‌هم نزدیک است که انتخاب بین آن‌ها سلیقه‌ای است. تجربه‌ی من از ایرپاد مکس به‌عنوان کاربری عادی که دوست دارد آهنگ‌ها کمی دراماتیک‌تر و با زرق‌وبرق بیشتری به‌گوش برسند، خیلی راضی‌کننده نبود. درمقابل، اپل برای تنظیم پاسخ فرکانسی هدفون هیچ گزینه‌ای دراختیارمان قرار نمی‌دهد و از قابلیت Adaptive EQ استفاده می‌کند که به‌ادعای خودش، صدا را به بهترین شکل تنظیم می‌کند تا نیازی نباشد کاربر خودش را به‌زحمت بیندازد.

هدفون WH-1000XM5 سونی

درمقابل، تنظیمات اکولایزر XM5 عالی است. سونی در اپلیکیشن همراه هدفون،‌ علاوه‌بر پریست‌های مختلفی که هم به آیفون‌دارها و هم اندرویدی‌ها ارائه می‌دهد، امکان دست‌کاری پاسخ فرکانسی را طبق سلیقه‌ی شخصی کاربر فراهم کرده است تا تجربه‌ی شنیداری آن‌ها کاملاً شخصی‌سازی شود.

علاوه‌براین، هدفون سونی از کدک LDAC و AAC برای پخش بلوتوثی محتوای صوتی با وضوح درخورتوجه تا ۹۹۰ کیلوبیت‌بر‌ثانیه پشتیبانی می‌کند؛ اما پشتیبانی ایرپاد مکس از کدک AAC نهایتا به ۳۲۰ کیلوبیت‌بر‌ثانیه محدود می‌شود.

کاربران ایرپاد مکس برای تجربه‌ی محتوای صوتی با وضوح چشمگیر به اتصال کابلی هدفون نیاز دارند که همان‌طورکه گفته شد، باید جداگانه خریده شود. با درنظر‌گرفتن تمام این نکات، به‌ویژه تنظیمات اکولایزر و پشتیبانی از پخش بلوتوثی محتوای صوتی با وضوح درخورتوجه، برنده‌ی عملکرد صدا XM5 سونی است.

قابلیت‌ها و اپلیکیشن

ایرپاد مکس اپلیکیشن همراه ندارد و فقط کاربران اکوسیستم اپل می‌توانند از رابط کاربری ساده‌ای که در بخش بلوتوث گوشی قرار دارد، گزینه‌های ANC و Transparency را خاموش یا روشن کنند. همچنین، از این رابط کاربری می‌توانید قابلیت Spatial Audio را فعال کنید که برای صدای سه‌بعدی و فراگیر است.

در بخش Accessibility آیفون نیز سه پریست برای تنظیم پروفایل صدا قرار داده شده که چون بسیار محدود و تنها برای آیفون‌دارها است، نمی‌توان اسم EQ را روی آن گذاشت. خلاصه اینکه ایرپاد مکس در بحث قابلیت و اپلیکیشن به‌طرز اسف‌باری محدود است.

درمقابل، XM5 اپلیکیشن همراه بسیار کاربردی دارد که هم برای اندرویدی‌ها و هم آیفون‌دارها به یک اندازه کاربردی است. در این اپلیکیشن، به‌جز انتخاب گزینه‌های ANC و Ambient Mode، می‌توانید از تنظیمات اکولایزر عالی آن برای دست‌کاری پاسخ فرکانسی هدفون طبق سلیقه‌ی شخصی خود استفاده کنید.

هدفون ایرپاد مکس اپل در مقابل WH-1000XM5 سونی

اپلیکیشن همراه XM5 شامل چند قابلیت جالب دیگر است؛ از‌جمله گزینه‌ی Speak-to-Chat که به‌محض شنیدن صدای کاربر، آهنگ را قطع می‌کند یا انتخاب فعال‌شدن حالت Ambient Mode با حلقه‌کردن دست دور کاپ سمت راست هدفون. قابلیت «Reality Audio 360» را نیز می‌توان از این اپلیکیشن فعال کرد که احتمالاً شبیه Spatial Audio ایرپاد مکس باشد؛ اما برای استفاده از آن باید علاوه‌بر عکس‌گرفتن از گوش در زوایای مختلف و فرستادن آن‌ها به سرور سونی، اشتراک پولی پلتفرم‌های استریم موسیقی داشته باشید که اسپاتیفای جزو آن‌ها نیست.

هدفون XM5 را می‌توان هم‌زمان به دو دستگاه مبتنی‌بر هر سیستم‌عاملی متصل کرد. برای نمونه، می‌توانید هم‌زمان هم به آیفون و هم پی‌سی ویندوزی خود متصل کنید و بین آن‌ها جا‌به‌جا شوید. ایرپاد مکس این قابلیت را فقط برای اکوسیستم خود فعال کرده است؛ یعنی با این هدفون فقط می‌توانید بین دستگاه‌های اپلی جابه‌جا شوید.

گفتنی است جفت‌شدن ایرپاد مکس با دستگاه‌های اپلی به‌‌دلیل تراشه‌ی H1 بسیار راحت و بی‌دردسر انجام می‌شود؛ اما به‌منظور جفت‌کردن XM5 برای اولین‌بار شاید حتی لازم باشد از اپلیکیشن همراه استفاده کنید. با در‌نظر‌گرفتن تمام این نکات، مشخص است که برنده‌ی دسته‌‌بندی قابلیت و اپلیکیشن XM5 سونی است.

عمر باتری

عمر باتری ایرپاد مکس با ANC روشن ۲۰ ساعت است؛ اما شارژدهی XM5 در بررسی زومیت به ۲۷ ساعت رسید. علاوه‌براین، شارژ صفر تا صد ایرپاد مکس با شارژر معمولی حدود دو ساعت، اما برای XM5 حدود سه‌ونیم ساعت طول می‌کشد.

برای صرفه‌جویی در مصرف باتری، XM5 قابلیت خاموش‌کردن خودکار را ارائه می‌دهد که می‌توانید از اپلیکیشن آن را فعال یا غیرفعال کنید. ایرپاد مکس حالت خاموشی خودکار ندارد؛ اما بعد از چند دقیقه بی‌استفاده‌ماندن، وارد حالت کم‌مصرف می‌شود.

از ایرپاد مکس می‌توان در حال شارژ‌شدن استفاده کرد؛ اما از XM5 در این حالت نمی‌توان استفاده کرد. ناگفته نماند برای استفاده از ایرپاد مکس به‌صورت سیمی، لازم است هدفون کمی شارژ داشته باشد تا صدا تولید شود؛ اما XM5 را می‌توان درحالی‌که شارژ آن کاملاً خالی شده است، به‌طور سیمی استفاده کرد. در این دسته‌بندی، با‌‌‌توجه‌‌‌به عمر طولانی‌تر باتری XM5، برنده‌ی رقابت هدفون سونی است.

میکروفون‌ها

ایرپاد مکس اپل از ۹ میکروفون و XM5 سونی از ۸ میکروفون بهره می‌برد که ازنظر تعداد می‌توان گفت تقریباً برابر هستند؛ اما وقتی پای عملکرد میکروفون‌‌ها وسط کشیده می‌شود، ایرپاد مکس به‌شدت از رقیبش جا می‌ماند. در تماس‌های تلفنی، هدفون سونی عملکرد رضایت‌بخشی در محیط‌های شلوغ، ازجمله خیابان و سروصدای محیط کار داشت. درمقابل، عملکرد میکروفون‌های هدفون اپل در محیط آرام تاحدی رضایت‌بخش و در محیط‌های شلوغ واقعا نامطلوب بود؛ به‌طوری که صدا به‌سختی شنیده می‌شد.

هدفون ایرپاد مکس اپل در مقابل WH-1000XM5 سونی

اگرچه قابلیت Transparency ایرپاد مکس بسیار کاربردی است و Ambient Mode هدفون سونی را به‌راحتی کنار می‌زند، برای استفاده هنگام تماس تلفنی در محیط‌های شلوغ توصیه نمی‌شود؛ چراکه سروصدا را افزایش می‌دهد؛ اما نمی‌تواند کیفیت صدای کاربر را به‌طور مطلوبی افزایش دهد. در دسته‌بندی عملکرد میکروفون‌ها، برنده‌ی XM5 سونی است.

قیمت و سازگاری

شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین مشکل ایرپاد مکس، برچسب قیمتی آن باشد که به‌‌هیچ‌وجه رقابتی نیست و تنها به‌خاطر اعتبار برند است که از هدفون‌های هم‌رده‌‌ی دیگر گران‌تر است؛ وگرنه ازنظر قابلیت و کیفیت صدا آن‌قدری پیشرو نیست تا قیمت آن را توجیه کند. ایرپاد مکس ۵۵۰ دلار است که اگر بخواهید کابل صدایش را نیز جداگانه بخرید، برای این هدفون تا ۵۸۵ دلار هزینه باید کنید.

در بخش محصولات زومیت ببینید:قیمت هدفون سونیقیمت ایرپاد مکس اپل

البته XM5 نیز هدفون ارزان‌قیمتی نیست و درمقایسه‌با نسل قبلی، ۵۰ دلار گران‌تر شده و به ۴۰۰ دلار رسیده است. بااین‌حال، باید در نظر گرفت که ایرپاد مکس دو سال قدیمی‌تر است و عملکرد هدفون سونی در بسیاری از زمینه‌ها ازجمله ANC و میکروفون و تنظیمات اکولایزر به‌مراتب بهتر است؛ درنتیجه، اگر قصد دارید همین‌حالا هدفونی لوکس بخرید، پرداخت ۴۰۰ دلار برای XM5 منطقی‌تر است.

هدفون ایرپاد مکس اپل در مقابل WH-1000XM5 سونی

علاوه‌براین، اگرچه ایرپاد مکس را می‌توان به گوشی‌های اندرویدی و کامپیوترهای ویندوزی نیز متصل کرد، قابلیت‌هایی چون به‌روزرسانی فرم‌ور و Spatial Audio و اتصال هم‌زمان بین چند دستگاه، تنها برای اکوسیستم اپل فراهم شده است؛ درحالی‌که میزان سازگاری XM5 برای تمام سیستم‌عامل‌ها به‌ یک اندازه است. درنتیجه، اگر گوشی اندرویدی دارید، خرید هدفون ۵۵۰ دلاری اپل را به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌کنیم. با در‌نظر‌گرفتن این نکات،‌ برنده‌ی دسته‌بندی قیمت و سازگاری XM5 سونی است.

برنده‌ی رقابت: XM5 سونی

در مقایسه‌ای که بین دو نمونه از لوکس‌ترین و محبوب‌ترین هدفون‌های مجهز به ANC بازار انجام دادیم، هدفون سونی در ۸ بخش از ۹ بخش توانست ایرپاد مکس اپل را پشت‌سر بگذارد. البته قضاوت درباره‌ی برخی از بخش‌ها سلیقه‌ای و اولویت‌های کاربران نیز متفاوت است. شاید شما ترجیح دهید هدفونتان لوکس‌تر به‌نظر برسد تا اینکه سبک‌تر باشد یا شاید پروفایل صدای خنثی را به پروفایلی ترجیح دهید که در آن صداها کمی دراماتیک‌تر از حالت طبیعی به‌گوش می‌رسد. بااین‌حال در بخش‌های دیگر، ازجمله اپلیکیشن و باتری و سازگاری XM5 سونی برنده‌ی بی‌چون‌وچرای رقابت است.

مقایسه XM5 سونی با ایرپاد مکس اپل

XM5

ایرپاد مکس

طراحی و راحتی

پلاستیک - ۵۵ درصد سبک‌تر - جای انگشت روی کاپ‌ها - کیس باکیفیت - کابل صدا داخل جعبه

اکثرا فلزی - ظاهر لوکس‌تر - هدبند راحت‌تر

کنترل

کنترل لمسی کارآمد - دکمه‌ها زیر کاپ

کنترل فقط ازطریق دکمه - دکمه‌ها بالای کاپ

عملکرد ANC

عملکرد بهتر در بازه‌ بالایی -

آرام و بی‌صدا

عملکرد بهتر در بازه‌ پایینی - فشار آزاردهنده هنگام توقف آهنگ

کیفیت صدا

صدای دراماتیک - تأکید زیاد بیس - تنظیمات EQ فوق‌العاده - پشتیبانی از پخش بلوتوثی تا ۹۹۰ کیلوبیت‌بر‌ثانیه

صدای خنثی - پوشش ضعیف بازه‌ تربل - پشتیبانی از پخش بلوتوثی تا ۳۲۰ کیلوبیت‌بر‌ثانیه

قابلیت‌ها و اپلیکیشن

اپلیکیشن کاربردی - اشتراک پولی سرویس‌های استریم برای قابلیت صدای فراگیر -

قابلیت Speak-to-Chat - اتصال هم‌زمان به دو دستگاه

رابط کاربری محدود برای آیفون - قابلیت Spatial Audio برای آیفون - اتصال هم‌زمان به دستگاه‌های اپل

عمر باتری

۲۷ ساعت - قابلیت خاموش کردن خودکار - استفاده با کابل بدون شارژ

۲۰ ساعت - حالت کم‌مصرف - استفاده هنگام شارژ

میکروفون‌ها

۸ عدد - کیفیت عالی تماس در محیط‌های شلوغ

۹ عدد - عملکرد فوق‌العاده Transparency در محیط آرام - کیفیت پایین تماس در محیط‌های شلوغ

قیمت

۴۰۰ دلار به همراه کابل صدای رایگان

۵۵۰ دلار + ۳۵ دلار برای کابل صدا

سازگاری

یکسان برای تمام سیستم‌های عامل

مناسب‌تر برای کاربران اکوسیستم اپل

هدفون WH-1000XM5 سونی را فروشگاه کارزین تل با گارانتی ۱۸ ماهه آرمان همراه برای جعبه‌گشایی و بررسی دراختیار زومیت قرار داده است.

شما چه فکر می‌کنید؟ از دیدگاه شما بین ایرپاد مکس اپل و XM5 سونی، برنده کدام است و کدام هدفون ارزش خرید بیشتری دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات