مایکروسافت ویرایشگر پایتون را برای اکسل رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو پایتون و اکسل
مایکروسافت ویرایشگر پایتون را به نرم‌افزار اکسل اضافه کرد. این ابزار برای نوشتن کدهای بلند طراحی شده است و فعلاً به‌صورت افزونه دردسترس قرار دارد.
تبلیغات

کمتر از یک ماه پیش، مایکروسافت اعلام کرد که پشتیبانی از پایتون را به اکسل اضافه می‌کند. کاربران می‌توانند از قابلیت‌های زبان برنامه‌نویسی قدرتمند پایتون به‌همراه فرمول‌های متداول اکسل برای تحلیل داده‌ها استفاده کنند. این تصمیم با تشویق بسیاری روبه‌رو شد و برای بهره‌برداری حداکثری از این هیجان، مایکروسافت ویرایشگر پایتون را به ‌آفیس افزوده است.

عنوان «ویرایشگر پایتون» را اعضای تیم Excel Labs در مایکروسافت گاراژ (Microsoft Garage) انتخاب کرده‌اند. مایکروسافت گاراژ برنامه‌ای است که در آن کارمندان بخش‌های مختلف شرکت تشویق می‌شوند تا نرم‌افزارهای جدید و آزمایشی ایجاد کنند که ممکن است به نرم‌افزارهای مستقل یا ادغام‌شده در نرم‌افزارهای دیگر تبدیل شوند.

ویرایشگر پایتون تجربه‌ای بسیار شبیه به کدنویسی در محیطی مانند Visual Studio ایجاد می‌کند. درواقع، این ویرایشگر در برخی از مؤلفه‌ها با محیط توسعه‌ی مذکور اشتراک دارد؛ مانند برجسته‌نمایی دستورها، اینتلی‌سنس (IntelliSense)، تکمیل خودکار کد و قالب‌بندی صحیح.

یکی از مزایای دیگر ویرایشگر پایتون این است که کد را در هر مرحله‌ از اجرا اشکال‌زدایی (debug) می‌کند و نتیجه را نمایش می‌دهد. همچنین از‌نظر تجربه‌ی کاربری، به‌طور ویژه برای اسکریپت‌نویسی بلند طراحی شده است و محیطی مناسب برای حالت برنامه‌نویسی سنتی‌تر ارائه می‌دهد.

برنامه‌نویس می‌تواند تغییراتی را در کد پایتون خود در مراحل مختلف ایجاد کند و تا زمانی‌که تأیید نکرده‌ است، این تغییرات به داده‌ها اعمال نمی‌شوند. این ویژگی باعث کاهش احتمال به‌هم‌ریختگی در حین نوشتن کد می‌شود.

در‌حال‌حاضر، ویرایشگر پایتون به‌صورت افزونه‌ی Excel Labs ازطریق فروشگاه افزونه‌ها ( Add-ins Store) دردسترس است. هرکسی می‌تواند تا وقتی پایتون در اکسل در برنامه‌اش فعال است، به آن دسترسی داشته باشد. این ابزار فعلاً به‌طور پیش‌فرض به مایکروسافت اکسل اضافه نشده است؛ اما درصورتی‌که از آن استقبال شود؛ احتمالاً این اتفاق خواهد افتاد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات