۵ افزونه‌ ویرایش تصویر مرورگر کروم

پنج‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
مک‌بوک ایر اپل روی میز و نرم‌افزار فوتوشاپ در آن
برای ویرایش سریع تصاویر در محیط مرورگر، با این پنج افزونه‌ی حرفه‌ای ویرایش عکس در مرورگر کروم آشنا شوید.
تبلیغات

این روزها با افزایش محبوبیت محتوای تصویری در دنیای اینترنت، نیاز به ابزارهای ویرایش عکس بیش‌ازپیش حس می‌شود. اگرچه خیل عظیمی از کاربران اینترنت با نرم‌افزارهای حرفه‌ای ویرایش عکس مانند فوتوشاپ، لایت‌روم، پیکسلر و … آشنایی دارند، هنوز هم بسیاری از مصرف‌کنندگان عادی، این ابزارها را به‌خوبی نمی‌شناسند. خوشبختانه در بسیاری از مواقع نیازی به ابزارهای پیشرفته نداریم و امکانات ساده اما مهمی مانند تغییر اندازه‌ی تصویر، حذف عناصر داخل قاب و … کار ما را راه می‌اندازند و دیگر نیازی به دانلود و نصب نرم‌افزارهای سنگین و حرفه‌ای نخواهد بود.

همان‌طور که از تیتر مطلب بر می‌آید، قرار است پنج مورد از بهترین افزونه‌های مخصوص ویرایش عکس در مرورگر کروم را مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم. گفتنی‌ است هریک از این افزونه‌ها، قابلیت‌ها و امکانات منحصربه‌فرد خود را دارد و این شما هستید که باید بر اساس نیاز خود مناسب‌ترین افزونه را برگزینید. از این‌ها گذشته، با دانلود و نصب هر یک از این افزونه‌ها، دیگر لازم نیست برای ویرایش تصاویر از محیط مرورگر خارج شوید و نرم‌افزارهای سنگین و حرفه‌ای دسکتاپی را اجرا کنید.

با کلیک روی عنوان هر افزونه می‌توانید قابلیت‌ها و امکانات آن را مطالعه کنید.

GIMP Online

همیشه اولین نرم‌افزارِ فهرست، توجه همه را به خود جلب می‌کند و ما دلایل زیادی برای قراردادن GIMP Online در ابتدای فهرستمان داریم. اگر تاکنون نام GIMP به گوشتان نخورده، باید بگوییم این نرم‌افزار تمام قابلیت‌ها و امکاناتی که فوتوشاپ در اختیارتان قرار می‌دهد را درون خودش جای داده و اصلاً یکی از راه‌های اجرای فایل‌های PSD بدون نصب فوتوشاپ، استفاده از همین نرم‌افزار است.

آیا می‌دانستید که GIMP یک افزونه‌ی مخصوص برای مرورگر کروم توسعه داده و با استفاده از آن می‌توانید به تمام ابزارهای حرفه‌ای که در نسخه‌ی دسکتاپ GIMP وجود دارد دسترسی داشته باشید؟ توجه داشته باشید که GIMP در محیط دسکتاپ و GIMP Online در محیط مرورگر اجرا می‌شود.

با نصب افزونه‌ی GIMP Online روی مرورگر کروم، آیکون آن در قسمت افزونه‌ها اضافه می‌شود و با کلیک روی آن می‌توانید وارد محیط GIMP شوید. با اجرای GIMP Online، دو گزینه برای ایجاد سند جدید و ویرایش تصویر در اختیار شما قرار می‌گیرد. در صورت انتخاب «ایجاد سند جدید»، یک صفحه‌ی خالیِ سیاه‌رنگ ظاهر می‌شود و اکنون می‌توانید عناصر مورد نیازتان را به آن اضافه کنید. همچنین در صورت انتخاب «ویرایش تصویر»، پنجره‌ای برای شما باز می‌شود تا تصویری که می‌خواهید ویرایش کنید را در محیط نرم‌افزار باز کنید.

GIMP Online با تمام مزایایی که دارد، هنوز هم یک افزونه‌ی کروم است و به همین دلیل، در بعضی مواقع ممکن است کمی کند عمل کند. علاوه‌براین، جهت جلوگیری از رخ‌دادن هرگونه مشکلی توصیه می‌کنیم قبل از اجرای GIMP Online، حالت نمایش مرورگر را روی «تمام‌صفحه» تنظیم کنید.

Photo Editor

این افزونه نام ساده‌ای دارد و کار با آن بسیار ساده‌تر از چیزی‌است که فکر می‌کنید. دلیل قراردادن Photo Editor در جایگاه دومِ فهرست، سرعت بالا و کارایی فوق‌العاده‌ی آن در ویرایش تصاویر وب‌سایت‌های مختلف است تا بعداً از آن‌ها استفاده کنید.

راحت‌ترین راه برای اجرای Photo Editor، کلیک راست روی تصویر مورد نظر در وب‌سایت است. البته این راهِ میان‌بر، برای بعضی کاربران چندان خوشایند نیست و عملکرد اصلی کلیک راست مرورگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ اما اگر نحوه‌ی ذخیره‌ی تصاویر بدون استفاده از کلیک راست را یاد بگیرید، این موضوع چندان آزاردهنده نخواهد بود.

بعد از انتخاب تصویری که می‌خواهید ویرایش کنید، Photo Editor تعدادی ابزار اولیه و مهم مانند برش، چرخش و … را در قسمت سمت چپ صفحه در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این ابزارها، امکانات و قابلیت‌های دیگری نظیر افزودن آیکون، متن و اشکال جدید به تصویر نیز در این افزونه‌ی قدرتمند تعبیه شده است.

گاهی اوقات شاید بخواهید حس‌وحال کلی تصویر را تغییر دهید و نیازی به ابزارهای دیگر نداشته باشید. در چنین مواقعی، Photo Editor جذاب‌ترین ویژگی خودش یعنی تَبِ مربوط به فیلترها را به شما ارائه می‌دهد. با استفاده از این فیلترها می‌توانید استایل یا رنگ تصویر مورد نظر را به شکل چشمگیری تغییر دهید.

PhotoStudio

اگر دنبال افزونه‌ای هستید که ضمن بهره‌مندی از ویژگی‌ها و ابزارهای منحصربه‌فرد، تجربه کاربری خوبی را به شما منتقل کند و استفاده از آن چندان سخت و پیچیده نباشد، PhotoStudio را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بعد از نصب این افزونه‌ی جالب و کاربردی، می‌توانید نحوه‌ی اجرای آن در قالب یک پنجره‌ی بازشو یا تب جدید را انتخاب کنید. در بسیاری از مواقع، استفاده از PhotoStudio در تب جدید موجب افزایش بهره‌وری و تمرکز شما روی ویرایش تصاویر می‌شود.

این افزونه هم مانند سایر رقبایش بعضی از مهم‌ترین ابزارهای ویرایش عکس یعنی برش، چرخش، تنظیم کنتراست و غیره را در اختیارتان قرار می‌دهد اما نقطه‌ی قوت PhotoStudio در مقایسه با سایر افزونه‌های ویرایش عکس کروم، بهره‌مندی از ابزارهای پیشرفته‌تر مانند افکت بِلِر، افزودن Overlay به تصاویر است.

Sumopaint

وقتی صحبت از ویرایش تصاویر به میان می‌آید، خیلی از کاربران دنبال ابزارهای حرفه‌ای و ویژگی‌های پیشرفته‌تر هستند. اگر خودتان را جزو این دسته می‌دانید، وقت را بیش از این هدر نمی‌دهیم و افزونه‌ی Sumopaint را به شما معرفی می‌کنیم.

Sumopaint هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ قابلیت‌های نرم‌افزاری که ارائه می‌دهد، بسیار شبیه فوتوشاپ است. از این گذشته، رابط کاربری Sumopaint طراحی چشم‌نواز و ساده‌ای دارد و همین امر آن را به یکی از بهترین افزونه‌های ویرایش عکس تبدیل کرده است.

ویرایشگر تصویر Sumopaint با فراهم‌کردن ابزارهایی جهت تنظیم میزان نوردهی، دمای رنگی و کنتراست به معنای واقعی کلمه یک ویرایشگر تخصصی عکس است. اگرچه وجود این امکانات در یک افزونه می‌تواند هیجان‌انگیز باشد، جذاب‌ترین ویژگی Sumopaint، پشتیبانی از ماوس و قلم نوری جهت رسم شکل‌های جدید یا ویرایش تصاویر با استفاده قلم‌موهای موجود در آن است.

قابلیت‌های Sumopaint به همین‌جا ختم نمی‌شود و هنگام کار با این افزونه‌ی قدرتمند، متوجه شکل مختلف قلم‌موها، امکان استفاده از قلم‌موهای شخصی، ابزارهای حرفه‌ای آن برای کار با پرسپکتیو و … خواهید شد.

PhotoPad Photo Editor Cloud Edition

در ایستگاه پایانی مقاله هستیم و PhotoPad Photo Editor را به عنوان پنجمین افزونه‌ی ویرایش عکس در کروم انتخاب کرده‌ایم. این افزونه برای کاربرانی که حوصله‌ی استفاده از کیبورد را ندارند و می‌خواهند تمام کارهای مربوط به ویرایش تصاویر را با ماوس انجام دهند، بهترین و مناسب‌ترین گزینه است.

PhotoPad Photo Editor طیف وسیعی از ابزارهای مخصوص ویرایش عکس را در خود جای داده و برای استفاده از آن، کافی‌است ابتدا PhotoPad Photo Editor را از فروشگاه افزونه‌ی کروم دانلود کنید و پس از اتمام نصب، روی آیکون این افزونه (که در بخش افزونه‌ها اضافه می‌شود) کلیک کنید.

افزونه‌ی PhotoPad Photo Editor تمام امکانات لازم برای ویرایش تصویر از قبیل افکت، پشتیبانی از لایه‌ها، اصلاح رنگ، اعوجاج لنز، پیکسلی‌کردن و غیره را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همه‌ی ابزارها و افکت‌هایی که در نسخه‌ی مرورگر PhotoPad Photo Editor وجود دارد، دردسترس نیستند و برای استفاده از آن‌ها باید نسخه‌ی دسکتاپ PhotoPad Photo Editor را نصب کنید.

در این مقاله، پنج مورد از بهترین افزونه‌های مخصوص ویرایش عکس در مرورگر کروم را مورد بررسی و مقایسه قرار دادیم. همان‌طور که مشاهده کردید، هریک از این افزونه‌ها، قابلیت‌ها و امکانات منحصربه‌فرد خودشان را دارند و اکنون شما به عنوان کاربر نهایی باید با توجه به نیازمندی‌ها و ترجیحات شخصی، «مناسب‌ترین» افزونه را دانلود کنید. برای مثال، شاید در بعضی موارد به افکت‌ها و ابزارهای پیشرفته و حرفه‌ای نیاز داشته باشید که دراین‌صورت، استفاده از فوتوشاپ را پیشنهاد می‌کنیم اما خوشبختانه خیلی اوقات ابزارهای اولیه ولی کاربردی هم می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند. در این شرایط، استفاده از اپلیکیشن‌های کم‌حجم و پرتابل یا افزونه‌های تخصصی مرورگر کروم می‌تواند بهترین گزینه‌ی ممکن باشد.

این افزونه‌ها می‌توانند بسیاری از نیازهای شما را برطرف کنند اما در صورت نیاز به ابزارهای تخصصی‌تر، افزونه‌های بی‌شماری مخصوص ویرایش عکس در مرورگر کروم توسعه یافته‌اند و با صرف زمان اندکی برای جست‌وجوی دقیق بین این خیل عظیم، می‌توانید افزونه‌ای که برای شما مناسب‌تر است را پیدا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات