مایکروسافت از پایان پشتیبانی رسمی از مرورگر اج در ویندوز ۷، ۸ و ۸٫۱ خبر داد

شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت رسماً اعلام کرده است با انتشار نسخه‌ی ۱۱۰ اج، به پشتیبانی از این مرورگر در ویندوز ۷ و ۸ و ۸٫۱ پایان خواهد داد.
تبلیغات

مایکروسافت اوایل هفته‌ی جاری نسخه ۱۱۰ اج را برای کاربران اینسایدر در کانال توسعه‌دهندگان منتشر کرد. تغییرات این نسخه به‌وضوح نشان می‌دهد این اولین نسخه‌ی مرورگر مذکور خواهد بود که از ویندوز ۷ و ۸ و ۸٫۱ پشتیبانی نخواهد کرد. اکنون غول فناوری مستقر در ردموند با انتشار پستی وبلاگی رسماً پایان دوره‌ی پشتیبانی از اج را روی سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر از ویندوز ۱۰ اعلام کرده است.

مایکروسافت اج ۱۰۹ و WebView2 Runtime آخرین نسخه‌هایی هستند که از ویندوز ۷ و ۸ و ۸٫۱ پشتیبانی می‌کنند. علاوه‌براین، نسخه‌ی ۱٫۰٫۱۴۱۹٫۰ کیت‌ توسعه‌ی نرم‌افزاری WebView2 و جدیدتر از آن اکنون برای اجرا به ویندوز ۱۰ یا ۱۱ نیاز دارد.

مایکروسافت نسخه‌ی ۱۰۹ اج و WebView 2 Runtime را در ۱۲ ژانویه‌ی ۲۰۲۳ منتشر خواهد کرد. این شرکت می‌گوید افرادی که به مهاجرت از ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ۸٫۱ تمایلی ندارند، می‌توانند به استفاده از این مرورگر ادامه دهند؛ بااین‌حال، پس‌ از نسخه‌ی ۱۰۹ دیگر قابلیت‌های جدید و به‌روزرسانی‌های امنیتی و رفع‌ مشکلات را دریافت نخواهند کرد.

به‌نوشته‌ی Neowin، پایان پشتیبانی اج از نسخه‌های قدیمی ویندوز شامل ویندوز سرور ۲۰۱۲ و نسخه‌ی R2 ویندوز سرور ۲۰۰۸ و نسخه‌ی R2 ویندوز سرور ۲۰۱۲ می‌شود. اگرچه مایکروسافت پشتیبانی از مرورگر مذکور را در این سیستم‌عامل‌ها پایان خواهد داد، پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر ۱۱ تا زمانی‌ همچنان ادامه خواهد داشت که این شرکت به پشتیبانی از این نسخه‌های ویندوز ادامه دهد.

ردموندی‌ها اکنون توسعه‌دهندگان را تشویق می‌کنند تا به پشتیبانی از ویندوز ۷ و ۸ و ۸٫۱ پایان دهند. شاید این تصمیم‌گیری کار چندان آسانی نباشد؛ اما اطمینان از امنیت کاربران و دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی و قابلیت‌های جدید، اهمیت بیشتری دارد. گوگل نیز از کاربران خود درخواست کرده است از نسخه‌های جدیدتر ویندوز استفاده کنند و توسعه‌دهندگان از این روند پیروی خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات