حذف پرچم‌داران چهار سال گذشته سامسونگ از فهرست GeekBench

شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
Geekbench سامسونگ را به دست‌کاری در نتایج بنچمارک متهم و پرچم‌داران چهار سال گذشته‌ی گلکسی را از فهرستش حذف کرد.
تبلیغات

هنگامی که سامسونگ گلکسی اس ۲۲ را معرفی کرد، کاملاً مشخص بود که قرار است با یکی دیگر از محصولات پرفروش این شرکت روبه‌رو شویم. طراحی مناسب و دوربین عالی و مشخصات تحسین‌برانگیز از ویژگی‌ها این خانواده است؛ اما همه‌ی این خصیصه‌ها نتوانستند جلو اتفاقاتی را بگیرند که اخیراً برای سامسونگ رخ داده است. جدیدترین این اتفاقات سرویس بهینه‌سازی بازی (Game Optimization Service) این شرکت را هدف قرار داده است که طبق گزارش‌ها حدود ۱۰ هزار اپلیکیشن را کنترل می‌کند.

غول کره‌ای از آن زمان گفته است به کاربران این امکان را می‌دهد عملکرد را در به‌روزرسانی‌های آتی اولویت‌بندی کنند؛ اما گویا چنین اقدامی کافی نیست و خیلی دیر در حال رخ‌دادن است؛ زیرا گیک‌بنچ (Geekbench) پرچم‌داران چهار سال گذشته‌ی گلکسی را از فهرست بنچمارک خود حذف کرده است.

به‌گزارش xda-developers، در‌حال‌حاضر، سیاست گیک‌بنچ این است که وقتی دستگاهی از فهرست بنچمارک آن حذف شد، دیگر امکان بازگشت وجود نخواهد داشت. حتی زمانی که سامسونگ به‌روزرسانی‌‌ای برای اولویت‌بندی اپ‌ها برای کاربران منتشر کند، بازهم گلکسی اس ۲۰، اس ۲۱، اس ۲۲ و گلکسی اس ۱۰ به فهرست مذکور برنمی‌گردند.

این‌ها گلکسی اس ۲۰ اف ای و گلکسی اس ۲۱ اف ای را نیز شامل می‌شود. علاوه‌براین، این شرکت حتی نگفته است چه زمانی قصد دارد به‌روزرسانی که می‌تواند این مسئله را حل کند، دراختیار کاربران قرار دهد. گیک‌بنچ در بیانیه‌ای که دراختیار Android Police قرار داده، گفته است:

در اوایل این هفته، ما از سرویس بهینه‌سازی بازی سامسونگ (GOS) و نحوه‌ی کاهش عملکرد بازی‌ها و اپ‌ها به‌وسیله‌ی آن مطلع شدیم. GOS با استفاده از شناسه‌های اپ‌ها و نه رفتار آن‌ها تصمیم می‌گیرد کدام موارد باید عملکرد سریع‌تر یا کُندتر داشته باشند. ما این را نوعی دست‌کاری بنچمارک تلقی می‌کنیم؛ زیرا اپ‌های اصلی برای انجام آزمایش‌های مرتبط، ازجمله Geekbench با این سرویس کند نمی‌شوند.

گیک‌بنچ قبلاً دستگاه‌هایی را از فهرست نتایج خود حذف کرده بود؛ ازجمله سری وان‌پلاس ۹. مشخص شد که وقتی OxygenOS اپلیکیشن‌های خاصی را در حال اجرا تشخیص می‌دهد، هسته‌ی اصلی Cortex-X1 را به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی غیرفعال می‌کند. این مسئله تأثیری بر اپ‌های بنچمارک نمی‌گذاشت؛ به‌همین‌دلیل، گیک‌بنچ آن را دست‌کاری‌کردن در فرایند آزمایش میزان عملکرد دستگاه در نظر گرفت. هواوی و شیائومی نیز از شرکت‌های دیگری هستند که در گذشته محصولاتشان را گیک‌بنچ از فهرست خود حذف کرده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات