اسکویید گیم و تیک‌تاک؛ ترغیب‌کننده‌ی کاربران به یادگیری زبان‌های جدید در سال ۲۰۲۱ از زبان Duolingo

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
مطالعه 3 دقیقه
سرویس یادگیری زبان «دولینگو» در گزارش عملکرد سالانه‌ی خود از افزایش نرخ یادگیری زبان‌های ژاپنی و کره‌ای می‌گوید.
تبلیغات

دولینگو (Duolingo) که به‌عنوان محبوب‌ترین پلتفرم آموزش زبان شناخته می‌شود، نیم‌نگاهی به عملکرد خود در سال ۲۰۲۱ داشته است. براساس گزارشی که از سوی دولینگو منتشر شده است، زبان ژاپنی با پیشی گرفتن از ایتالیایی به‌عنوان پنجمین زبان محبوب دنیا برای یادگیری شناخته شد.

شرکت مستقر در پیتسبرگ از سال گذشته دریافت که نرخ یادگیری زبان‌های آسیایی در حال افزایش است و امسال نیز زبان‌های کره‌ای و ژاپنی با استقبال قابل توجهی از سوی کاربران مواجه شده‌اند، به‌ویژه زبان ژاپنی که در ایالات متحده و بریتانیا طرفداران بیشتری پیدا کرده است. دولینگو همچنین عبارت «از نظر ذهنی خسته‌ام» را به‌عنوان عبارت منتخب سال ۲۰۲۱ برگزیده است که در دوره‌ی یادگیری زبان ژاپنی درواقع خستگی و درماندگی ناشی از سال دوم دنیاگیری را منعکس می‌کند.

به‌گفته‌ی دولینگو زبان ژاپنی درحالی درمیان پنج زبان برتر برای یادگیری قرار گرفته‌است که زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی در رتبه‌های یکم تا چهارم قرار دارند. نکته‌ی جالب توجه دیگر رشد زبان کره‌ای است. این زبان اکنون در رتبه‌ی هفتم، پس از ایتالیایی قرار دارد و از سوی کاربران کشورهایی چون برزیل، فرانسه، آلمان، هند و مکزیک با بیشترین استقبال برای یادگیری آن مواجه شده است. در همین حال زبان چینی از روسی و پرتغالی نیز پیشی گرفته و به رتبه‌ی هشتم دست پیدا کرده است.

محبوب ترین زبان های دولینگو بر اساس هر کشور در سال ۲۰۲۱

همچنین کاربران این اپلیکیشن از طریق نظرسنجی مورد بررسی قرار گرفته و در پاسخ به این پرسش که چه عاملی سبب می‌شود به یادگیری زبان جدیدتر روی بیاورند، بیش‌از دو سوم معتقدند که «رویداد‌های فرهنگی» نیاز به یادگیری زبان‌های دیگر را تقویت می‌کند و ۲۹ درصد از آنان ویدئوهای تیک‌تاک را عامل ترغیب خود به یادگیری زبانی غیراز زبان مادری‌شان دانسته‌اند که این میزان در کاربران نسل زد (دهه هفتادی و هشتادی‌ها) بیشتر و حدود ۴۰ درصد بود. افزون‌براین، درمیان کسانی که سریال‌های تلویزیونی عامل انگیزشی آنان برای یادگیری زبان محسوب می‌شود، ۳۷ درصد پس‌از تماشای «Money Heist» یادگیری اسپانیایی، ۲۸ درصد پس‌از تماشا‌ی «اسکویید گیم» یادگیری کره‌ای و ۲۰ درصد پس‌از تماشای «امیلی در پاریس» یادگیری فرانسوی را آغاز کردند.

به‌گفته‌ی سیندی بلانکو، محقق ارشد یادگیری دولینگو، رشد علاقه به زبان‌های آسیایی که حاکی از انگیزه‌های احتمالی مخاطبان نمایش‌های ژاپنی و کره‌ای، انیمه، کی پاپ و... برای یادگیری این زبان‌هاست، فعلا هیچ نشانی از کندی ندارد. او امسال را یکی از پرفعالیت‌ترین سال‌های دولینگو دانسته و ادعا می‌کند که کاربران در مجموع بیش‌از ۷۰۰ میلیون ساعت را در این برنامه با انجام ۱۰ میلیارد درس و تمرین ۱۵ میلیارد کلمه سپری کرده‌اند. همچنین در میان افرادی که در دوران دنیاگیری ویروس کرونا، یادگیری یک زبان جدید در دولینگو را شروع کرده‌اند، ۸۰ درصد از گوشی‌های هوشمند برای پیش‌بردن دروس خود استفاده کرده‌اند.

کاربرانی که حداقل ۱۰ درس را در امسال را به‌پایان رسانده باشند، اکنون می‌توانند عملکرد یک‌ساله‌ی خود براساس زمان انجام تمرین، تعداد دوره‌های گذرانده و ساعت‌های صرف شده برای یادگیری را در غالب تصاویری که متناسب با فعالیت هرکاربر شخصی‌سازی شده است، مشاهده کرده و آن‌را با دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات