دایرکت‌ایکس ۱۲ می‌تواند تا ۱۲ برابر بیشتر از دایرکت‌ایکس ۱۱ چندضلعی‌ها را پردازش کند

یک‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
دایرکت‌ایکس ۱۲، نسل جدید رابط نرم‌افزاری گرافیک ویندوزی، قدرت پردازش ۶ تا ۱۲ برابر چندضلعی بیشتر را نسبت به نسخه‌ی قبلی خود یعنی دایرکت‌ایکس ۱۱ دارد.
تبلیغات

جان شیوچاک، یکی از اعضای فنی مایکروسافت در کنفرانس Build 2015، درباره‌ی یک دمو از بازی Final Fantasy که با جزییات فوق‌العاده بالا روی یک رایانه‌ی شخصی دیجیتال استورم با اس‌ال‌آی چهارگانه اجرا شد، توضیحات جالبی داد. ویدئوی مربوط به این دمو را در ادامه مشاهده می‌کنید.

شیوچاک گفت:

نکته‌ی شگفت‌انگیز درباره‌ی چیزی که در حال مشاهده‌ی آن هستید، انبود داده‌هایی است که درگیر آن هستند.

او برای اینکه ثابت کند این دمو به صورت CG و از پیش پردازش شده تهیه نشده است، دوربین را مدام حرکت می‌دهد و تغییرات مختلف در نورپردازی به وجود می‌آورد. شیوچاک تاکید می‌کند که در هر صحنه از این دموی کوتاه، حدود ۶۳ میلیون چندضلعی پردازش می‌شوند که این ۶ تا ۱۲ برابر بیشتر از چیزی است که دایرکت‌ایکس ۱۱ توان انجامش را دارد.

شیوچاک همچنین گفت که تمام بافت‌های تشکیل دهنده‌ی صحنه‌ها در این دمو دارای کیفیت ۸K در ۸K هستند؛ او افزود:

هر تار مو به عنوان یک چندضلعی پردازش شده است؛ این یک طرح سطحی نیست. من فکر می‌کند این یک مثال شگفت‌انگیز از داده‌های بزرگی است که افراد باید انتظارش را داشته باشند.

کمپانی انویدیا اعلام کرد که این دمو با چهار کارت گرافیک GeForce Titan X اجرا شده است که این موضوع نشان می‌دهد می‌توان کار‌های بزرگی را با رابط نرم‌افزاری گرافیک بعدی مایکروسافت انجام داد.

دایرکت‌ایکس ۱۲ همراه با ویندوز ۱۰، که پیش‌بینی می‌شود در ماه جولای عرضه شود، منتشر خواهد شد؛ البته هنوز هیچ تاریخ رسمی برای زمان انتشار این نسخه از ویندوز اعلام نشده است. مایکروسافت در این باره گفته که ویندوز ۱۰ را در تابستان عرضه می‌کند.

مایکروسافت اوایل امسال اعلام کرده بود که دایرکت‌ایکس ۱۲ برای اجرای کارهای عادی و سبک نیازی به استفاده از کارت‌های گرافیک جدید ندارد، اما اگر کاربران می‌خواهند از تمام قابلیت‌های آن بهره‌مند شوند باید به فکر تهیه‌ی یک کارت به‌روز باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات