نسخه نهایی 1Password برای ویندوز عرضه شد

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
بالاخره زمان آن رسیده تا سازندگان اپلیکیشن 1Password، پس از تجربه‌ای شیرین در دنیای موبایل و سیستم‌عامل مک، با کوله‌باری از تجربه، نسخه‌‌ی کاملتری را برای ویندوز ارائه دهند. این نسخه، پس از ماه‌ها آزمایش و 85 نسخه بتا، اکنون با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جذاب، در دسترس کاربران ویندوزی قرار می‌گیرد. در ادمه با جزئیات بیشتر همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در 1Password، با چیزی به اسم مخزن (Vault) سروکار دارید که مجموعه‌ای از رمزهای عبور گوناگون را در خود جای می‌دهد و خود یک رمز اصلی (Master Password) دارد. رمز اصلی، باقی رمزها را امن نگه می‌دارد و در واقع کلید دسترسی به آنها است. بنابراین، لازم نیست ده‌ها رمز عبور مربوط به حساب‌های بانکی یا کاربری گوناگون، رمز ایمیل و غیره را به خاطر بسپارید؛ زیرا هم احتمال فراموشی وجود دارد، هم به خطر افتادن امنیت اطلاعاتتان؛ بعضی از کاربران تنبل هم یک رمز ثابت را همه‌جا استفاده می‌کنند که شدیداً توصیه می‌شود از این کار پرهیز کنید. در عوض، یک رمز مادر را به خاطر می‌سپارید و توسط آن می‌توانید از سایر رمزهای عبور استفاده کنید. اگر در ساختن رمزهای عبور مشکل دارید، می‌توانید از برنامه بخواهید تا به شما رمزهای گوناگون و غیر یکسان پیشنهاد دهد.

1password 1

در نسخه‌ی ویندوزی برنامه، می‌توانید همزمان چندین مخزن داشته باشید که هر یک، گروه خاصی از رمزها را نگهداری کنند. امکان همگام‌سازی رمزها با تلفن‌هوشمند و تبلت از طریق وای-فای و تهیه لیست‌های مورد علاقه نیز در آن در نظر گرفته شده است.

این ویرایش همچنین به ویژگی watchtower مجهز شده؛ کار این ویژگی جدید این است که اگر تشخیص دهد هر یک از وب سایت‌هایی که بازدید می‌کنید، مشکل امنیتی پیدا کرده، به شما هشدار می‌دهد تا رمز عبور خود را عوض کنید.

برای استفاده از نسخه اورجینال این اپلیکیشن، باید هزینه‌ای معادل 49.99 دلار برای یک کاربر و 69.99 دلار برای بسته 5 نفره خانوادگی، بپردازید. اگر به دنبال گزینه‌های رایگان می‌گردید، LastPass می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد. در میان برنامه‌های متن‌باز نیز keePass مناسب است.

اپلیکیشن 1Password علاوه بر ویندوز، برای اندروید، iOS و مک نیز در دسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات