جاسوسان چینی گوشی‌های دست‌کاری‌شده می‌فروشند

سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
حریم شخصی
گفته می‌شود گوشی‌های ارزان‌قیمتی در چین تولید شده‌اند که با نصب دوربین در جک هدفون و اپلیکیشنی جاسوسی، مخفیانه‌ی تصویر ضبط می‌کنند.
تبلیغات

رسانه‌های چینی درباره‌ی نوع جدیدی از «دستگاه جاسوسی» گزارش داده‌اند به‌صورت آنلاین فروخته می‌شوند. این گوشی‌ها دوربینی مخفی‌شده در جک هدفون دارند که حتی وقتی صفحه‌نمایش خاموش است، عکس‌ می‌گیرد.

طبق آخرین گزارش‌ها، تبهکاران در چین موبایل‌های تغییر‌یافته با دوربین‌های مخفی را عرضه می‌کنند که می‌توانند برای ضبط مخفیانه از افراد در اماکن عمومی استفاده شوند. قیمت گوشی‌ های جاسوسی در فروشگاه‌های آنلاین ۲,۰۰۰ یوان (معادل ۲۷۵ تا ۳۰۰ دلار) است. مجرمان تلفن‌ها را با حذف دوربین جلو و نصب آن در جک هدفون تغییر می‌دهند.

modified phones with hidden came

آنان اپلیکیشن خاصی نیز روی گوشی نصب می‌کنند که باعث می‌شود حتی وقتی گوشی خاموش است، تصاویر را ضبط کند. فروشندگان این موبایل‌های تغییر‌یافته ادعا می‌کنند که اپلیکیشن‌ مذکور مخفی و نامشخص است. پلیس چین به مردم هشدار داده است که در انتخاب گوشی‌های هوشمند دقت کنند؛ زیرا ممکن است با خرید این گوشی‌ها، حریم خصوصی‌شان نقض شود.

تاکنون، بسیاری از کاربران در رسانه‌های اجتماعی قربانی این فناوری غیراخلاقی شده‌اند. متأسفانه در‌حالی‌که فناوری در بسیاری از زمینه‌ها زندگی ما را آسان‌تر می‌کند، انجام فعالیت‌های مخرب را نیز تسهیل و جهان را به‌ محیط دشوارتری برای زندگی تبدیل کرده است. بنابراین، اگر کسی را مشاهده کردید که رفتار مشکوکی از خود نشان می‌دهد (مثلاً دستگاه تلفن را به‌‌طور غیرمعمول در دست می‌گیرد)، باید محتاط باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات