درمان بهتر بیماری‌ها به لطف تولید غشای سلولی مصنوعی

شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
پژوهشگران دانشگاه سن دیگو توانسته‌اند غشای سلولی مصنوعی بسازند که به کمک آن می‌شود داروهای موثرتری برای درمان بیماری‌ها ساخت. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

در علم پزشکی دانشمندان سعی می‌کنند داروها را به پروتئین موجود در غشای سلولی برسانند؛ اما به دلیل عدم تسلط بر آنها، دانشمندان نمی‌توانستند بر روی رفتار غشای سلولی مطالعات خود را انجام داده و در نتیجه باعث بالا بردن تاثیر داروها شوند. هرچند محققان دانشگاه سن‌دیگو مصمم هستند تا چاره‌ای برای این مشکل بیندیشند.

محققان توانسته‌اند غشای سلولی مصنوعی تولید کنند که می‌تواند رشد کرده و شبیه به سلول‌های طبیعی در پستانداران شوند و در نتیجه باعث می‌شوند مطالعه و آزمایش بر روی رفتار داروها در بدن ساده‌تر گردد. با این حساب، این تحقیقات می‌تواند راهی برای دانشمندان باز کند تا بتوانند داروهای موثرتری یافته و در نتیجه به درمان بیماران سرعت ببخشند.

تکنیکی که در این روش پیاده شده استفاده از واکنش‌های شیمیایی برگشت‌پذیر است که باعث می‌شود فوسفولیپیدها (مولکول‌های اصلی در غشای سلولی) را تغییر داد و سلول را به جای تولید مجددشان مجبور به بازیافت آنها کرد.

بنابراین تا زمانی که دانشمندان بتوانند روش غشای مصنوعی خود را اصلاح کنند شانس زیادی دارند تا بتوانند داروهای موثرتری بسازند یا درک بهتری نسبت به زمانی که بیماری‌ها به آن غشاء حمله‌ور می‌شوند داشته و اتفاقاتی بر روی غشاء می‌افتد را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند.

امیدواریم که این اکتشاف هرچند کوچک بتواند زمینه‌ساز بهبود درمان بیماری‌ها در آینده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات