اسنپدراگون 810 نسبت به اسنپدراگون 801 حرارت کمتری تولید می‌کند

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
آخرین آزمایش‌ها نشان می‌دهند پردازنده ۶۴ بیتی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ خنک‌تر از اسنپ‌دراگون ۸۰۱ فعالیت خود را انجام می‌دهد. تولید حرارت کمتر به وسیله پردازنده‌ها باعث کارایی و عملکرد بهتر و عمر باتری بیشتر دستگاه هوشمند می‌شود.
تبلیغات

عملکرد پردازنده بسیاری از گوشی‌های هوشمند به شکلی طراحی شده که دمای دستگاه زیر ۴۵ درجه سیلسیوس باقی بماند. دمای معمولی اتاق نزدیک به ۲۵ درجه سیلیسوس است. بنابراین چیپ‌های پردازشی باید در دامنه بین ۲۵ تا ۴۵ درجه سیلیسوس دمای خود را تنظیم کنند.

اسنپدراگون ۸۰۱ در بسیاری از پرچم‌داران سال ۲۰۱۴ همچون وان M8 اچ‌تی‌سی و گلکسی S5 سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته که البته در زمان اجرا داغ‌تر از پردازنده جدید ۶۴ بیتی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ می‌شود. درجه حرارت اسنپ دراگون ۸۰۱ پس از اجرای یک بازی مسابقه‌ای همچون آسفالت ۸ به مدت بیست دقیقه بسیار بالا می‌رود و پوسته دستگاه را داغ می‌کند. حال همین آزمایش بیست دقیقه‌ای و اجرای بازی آسفالت ۸ در یک دستگاه با پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۱۰ انجام شده و پس از اتمام این مدت، این پردازنده ۵ درجه خنک‌تر از اسنپدراگون ۸۰۱ بوده است. 

Temperature-of-the-two-chips-during-video-game-play
Temperature-of-the-two-chips-during-video-capture

زمانی که بخواهیم تفاوت دمای این دو پردازنده را در زمان ضبط یک فیلم اندازه بگیریم، تفاوت بیشتر می‌شود. اجرای خنک‌تر اسنپ‌دارگون ۸۱۰ به معنی عملکرد بهتر در کنار عمر باتری بالاتر برای گوشی‌های هوشمند است. این پردازنده در بسیاری از پرچم‌داران امسال همچون وان M9 اچ‌تی‌سی و جی ۴ ال‌جی به کار گرفته خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات