حقیقتی ترسناک درباره متاورس که قرار است آینده ارزهای دیجیتال را تغییر دهد از بلاگ حسینی فایننس

چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
متاورس پلی‌ست برای گذر از واقعیت و رفتن به دنیایی کاملا مجازی که شاید هیچ شباهتی به دنیای ما نداشته باشد.
تبلیغات

آینده‌ای را تصور کنید که در آن می‌توانید به کنسرت خواننده مورد علاقه خود به‌صورت مجازی و از نشیمن خانه خود بروید یا با دوستانتان در دنیای مجازی به پاساژ رفته و خرید کنید. محیط کاری را تصور کنید که می‌توانید هر روز به‌شکل مجازی سر کار حاضر شوید. به دنیای متاورس خوش آمدید! فراموش نکنید شما میتوانید برای مطالعه بیشتر به سایت حسینی فایننس مراجعه نمایید.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم متاورس آشنا کرده و سپس تاثیرات آن روی آینده ارزهای دیجیتال را بررسی نماییم. همچنین در ادامه چند حقیقت ترسناک درباره این تکنولوژی را نام می‌بریم که ممکن است دید شما را نسبت به این فناوری نوظهور تغییر دهد. این مقاله را از دست ندهید.

متاورس چیست؟

مفهوم متاورس (Metaverse) مدت‌هاست که وجود دارد و بسیاری از کمپانی‌های بزرگ مانند «متا» (Meta) سعی دارند، روی توسعه‌بخشی آن کار کنند. درگذشته، رد پای متاورس بیشتر در دنیای فیلم‌ها و بازی‌های کامپیوتری وجود داشت، اما ممکن است این فناوری آینده‌ی متفاوتی را برایمان رقم بزند. بهتر است اینطور بگوییم که؛ با مسیری که متاورس در پیش گرفته است، می‌توان آن را نسل آینده اینترنت عنوان کرد.

متاورس نوعی دنیای مجازی است که می‌توان در آن با سایر افراد معاشرت کرد، شغل و بیزینس جدیدی راه‌اندازی کرد، به بازی پرداخت، زمین و ملک خرید و بسیاری فعالیت‌های دیگر که شاید به ذهنتان هم نرسد.

متاورس پلی‌ست برای گذر از واقعیت و رفتن به دنیایی کاملا مجازی که شاید هیچ شباهتی به دنیای ما نداشته باشد. البته شاید هم دقیقا شبیه به محیط اطرافمان باشد، اما به‌شکل مجازی! این دنیا متعلق به شماست و می‌تواند همانطور باشد که شما می‌خواهید. پس با این اوصاف، بدیهی‌ست که دنیای متاورس در آینده تغییرات زیادی روی فرهنگ و زندگی روزمره هرکدام از ما خواهد گذاشت و نوع تعامل ما با جهان را عوض خواهد کرد؛ که البته لزوما اتفاق خوبی نیست.

حال شاید از خودتان بپرسید که چطور متاورس این دنیای مجازی را وارد دنیای فیزیکی ما می‌کند! این تکنولوژی با استفاده از «واقعیت افزوده» (AR) و «واقعیت مجازی» (VR) از مرزهای دنیای فیزیکی گذشته و پای شما را به جهانی دیگر باز می‌کند.

ارتباط متاورس و ارزهای دیجیتال

مدتی می‌شود که بازار ارزهای دیجیتال جزو مباحث داغ افراد در سرتاسر جهان شده است. دنیای متاورس و فناوری بلاک چین تقریبا شبیه به‌یکدیگر عمل می‌کنند. همانطور که دنیای متاورس شما را به بعدی دیگر از جهان می‌برد، تمام اتفاقات روی بلاک چین نیز به‌صورت مجازی اتفاق میفتد. امروزه بسیاری از معاملات در زندگی روزمره، با استفاده از ارزهای فیات انجام می‌پذیرد، ولی با رشد دنیای متاورس و مجازی شدن جهان دوروبر ما، آیا هنوز هم ارزهای فیات مثل امروز کارآمد خواهد بود؟

ارتباط اصلی بلاک چین و متاورس زمانی اوج گرفت که پای بازی‌های بلاک چینی به دنیای ما باز شد. شما برای شرکت در این بازی‌ها که نوعی از متاورس هستند، باید کیف پول ارز دیجیتال بسازید، ارز دیجیتال بومی آن بازی را بخرید، ارز خود را صرف خرید آواتار یا گزینه‌های دیگر کنید (NFT) و در انتها با آواتاری که خریده و به دلخواه خودتان شکلش داده‌اید، بازی را شروع کنید.

پس نتیجه می‌گیریم که همین حالا هم برای وارد شدن به دنیای متاورس، به ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین نیاز داریم و این دو از هم جدایی ناپذیر هستند. حال هرچقدر که دنیای متاورس همه‌گیرتر شده و رشد نماید، نیاز ما به ارزهای دیجیتال نیز بیشتر و بیشتر خواهد شد؛ چرا که در این دنیا ارزهای فیات عملا بی‌فایده هستند.

برای دیدن آموزش ساخت NFT حتما به سایت حسینی فایننس مراجعه نمایید و مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

تاثیر متاورس روی آینده ارزهای دیجیتال

همانطور که در بخش قبلی گفتیم، متاورس و ارزهای دیجیتال با یکدیگر رابطه مستقیم دارند. فرض کنید که هرکدام از جهان‌های متاورس یه کشور مستقل خواهند بود. این کشورهای مستقل نیاز به ارز رسمی خود دارند که خرید و فروش و تبادل در این کشور را ممکن می‌سازد.

ارز دیجیتال بیت ‌کوین پایه و اساس اصلی دنیای کریپتو به‌شمار می‌رود و ساختارش به‌گونه‌ای طراحی شده است که موارد استفاده از آن هم بی‌شمار است. در نتیجه با رشد و همه‌گیری دنیای متاورس، بیت کوین تبدیل به بهترین ارز دیجیتال برای حفظ ارزش دارایی و مبنایی برای سنجیدن ارزش تمام دارایی‌های دیگر خواهد شد.

همانطور که احتمالا می‌دانید، تنها ۲۱ میلیون عدد بیت کوین وجود دارد که به مرور درحال ماین شدن است و هرچه متاورس در دنیا بیشتر رشد کند و مخاطبینش بیشتر شود، داوطلبان خرید بیت کوین نیز بیشتر خواهد شد و درنتیجه قیمت آن بالا و بالاتر می‌رود. در پی افزایش قیمت بیت کوین، ارزهای دیجیتال دیگر نیز به‌دنبال آن رشد قیمت خواهند داشت. پس نتیجه می‌گیریم؛ که هرچه متاورس در میان مردم بیشتر جا بیفتد، آینده درخشان‌تری در انتظار ارزهای دیجیتال است.

حقایق ترسناک درباره متاورس

با وجود تمام مباحثی که در رابطه با متاورس در این مقاله داشتیم، حقیقت این است که این دنیا یک روی ترسناک هم دارد که شاید با آن آشنا نباشید. متاورس پلی میان جهان واقعی و جهانی مجازی است که هنوز به‌طور کامل رشد نکرده و فرضیات زیادی در رابطه با آن وجود دارد. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که بین ۵ تا ۱۰ سال زمان می‌برد تا متاورس به‌طور کامل پایش را به جهان ما باز نماید؛ با‌این‌حال این کارشناسان، برخی از ریسک‌های عمومی شدن این جهان میان مردم را از قبل پیش‌بینی کرده‌اند. چند نمونه از ریسک‌های متاورس را در زیر بخوانید:

  • اخیرا برخی وب‌سایت‌ها در رابطه با «دارک ورس» که بیان‌گر ورود دارک وب به دنیای متاورس است، هشدارهایی داده‌اند. چون در دنیای دارک وب و همچنین متاورس، نظارت مستقیم دولت‌ها بسیار کمتر است، بسیاری از کلاهبرداران و جنایتکاران زمینه را برای فعالیت‌های شرورانه خود مناسب می‌بینند.
  • برخی دیگر از کارشناسان بر این باور هستند که مردم به درک درستی از مفهوم متاورس نرسیده‌اند. متکی شدن به جهان متاورس، تاثیرات مخربی روی ارتباط میان مردم خواهد داشت. تعامل فیزیکی میان انسان‌ها یکی از نیازهای روزمره هریک از ماست و با همه‌گیر شدن دنیای متاورس، تاثیرات نبود ارتباط فیزیکی با دنیای بیرون، خودش را نشان می‌دهد.
  • متاورس به بات‌ها و افراد اجازه می‌دهد تا بدون هیچ نظارت مستقیم و قانون مشخصی فعالیت کنند. در چنین شرایطی، احتمال کلاهبرداری، تجاوز به حریم خصوصی افراد و مبادلات مجرمانه مانند؛ خرید و فروش مواد مخدر یا اسلحه بسیار بالا خواهد رفت.

درحالت کلی، به نظر نمی‌رسد که بتوانیم جلوی همه‌گیری این فناوری را در میان مردم بگیریم و فقط باید صبر کرد و دید که چه چیزی در انتظار بشریت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات