شهر لوازم خانگی زیر ذره‌بین

سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شهر لوازم خانگی، به‌عنوان یکی از اولین مدیامارکت‌های ایرانی، مدتی است کار خود را با فروش مجموعه کاملی از برندهای ایرانی آغاز کرده است.
تبلیغات

این نوشته قصد دارد به‌تفصیل ویژگی‌های مجموعه شهر لوازم خانگی را بررسی کند و دید کامل و آگاهانه‌ای دراختیار مشتریان بگذارد.

ویژگی‌هایی که شهر لوازم خانگی را از دیگر هایپرمارکت‌های لوازم خانگی ایرانی متمایز می‌‌کند

  • انتخاب تخصصی کالای خانگی در شهر لوازم خانگی
  • مزایای عرضه مستقیم کالا از کارخانه در شهر لوازم خانگی
  • عرضه مستقیم کالا از کارخانه در شهر لوازم خانگی

در میان فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تجمیعی لوازم خانگی، شهر لوازم خانگی بیشترین برندهای سازنده لوازم خانگی را در خود جمع کرده است. ازنظر تنوع برندها و نیز تنوع محصولات هریک از این برندها، شهر لوازم خانگی رتبه نخست را در میان هایپرمارکت‌های لوازم خانگی به خود اختصاص داده است.

انتخاب تخصصی کالای خانگی در شهر لوازم خانگی

هرچه حق انتخاب خریدار بیشتر باشد، این رقابت تخصصی‌تر خواهد شد؛ چراکه آیتم‌های متفاوتی از کالای خانگی نظیر کیفیت، طراحی زیبا و کاربرپسند، سهولت استفاده، قیمت، ارزش خرید و... با یکدیگر سنجیده می‌شوند.

شهر لوازم خانگی

در شهر لوازم خانگی، تولیدکننده‌های متفاوت لوازم خانگی ایرانی، در فروش رقابتی در‌کنار‌هم عرضه می‌شوند. به‌دلیل وسعت مکانی چشمگیر شهر لوازم خانگی، طیف وسیعی از تولیدات متفاوت برندهای مختلف، در‌کنار‌هم در دیدرس و دسترس مشتری قرار گرفته است که این ظرفیت هایپرمارکت تخصصی لوازم خانگی را به نمایشگاه دائمی لوازم خانگی ایرانی تبدیل کرده است. همچنین، مراجعان شهر لوازم خانگی می‌توانند از کارشناسان لوازم خانگی حاضر در مجموعه برای خرید هوشمندانه‌تر مشاوره و راهنمایی تخصصی رایگان دریافت کنند.

عرضه مستقیم کالا از کارخانه در شهر لوازم خانگی

تمامی برندها‌ی موجود در شهر لوازم خانگی با این مجموعه همکاری مستقیم و بلاواسطه دارند. بلاواسطه‌بودن تأمین کالا از کارخانه تضمین اصالت کالا را برای مشتریان لوازم خانگی به‌همراه می‌آورد. علاوه‌بر‌این، تأمین کالاهای انبار مدیا‌مارکتی به بزرگی شهر لوازم خانگی ازطریق خرید از بنکداران و فروشندگان لوازم خانگی بسته به اینکه خود آن‌ها کالا را با چند واسطه از تولیدکننده اصلی خریده‌ باشند، باعث افزایش قیمت نهایی عرضه می‌شود.

خرید از شهر لوازم خانگی به‌دلیل عرضه بی‌واسطه کالا از کارخانه تولید‌کننده به‌مثابه خرید از کارخانه است. این به‌معنای خرید به قیمت تولید نیست؛ اما حذف هزینه واسطه‌ها باعث تعدیل قیمت کالای خانگی در مجموعه شهر لوازم خانگی شده است. همین‌طور باعث شده است که قیمت‌‌ها در شهر لوازم خانگی نوسان‌های کمتری از فروشگاه‌های کوچک‌تر که کالای خود را با‌واسطه از کارخانه می‌خرند، نشان دهند. از‌این‌رو، شهر لوازم خانگی خود به‌عنوان سنجه‌ای مطمئن برای تخمین قیمت عرضه کالای خانگی ایرانی در بازار داخلی شناخته شده است.

معایب عرضه مستقیم کالا از کارخانه در شهر لوازم خانگی

در دوره‌هایی که با کاهش عرضه لوازم خانگی خارجی، بنکداران و گروه‌های فروشنده لوازم خانگی تصمیم گرفتند قیمت‌ها را افزایش دهند و کالاهای موجود در انبارهای خود را دپو کنند، شهر لوازم خانگی به عرضه کالا به مشتری‌های خود‌ ادامه داد.

در ماه‌‌های گذشته با دپوی کالا به‌وسیله دلالان بازار لوازم خانگی و شایعه افزایش ۱۰ تا ۲۵ درصدی قیمت لوازم خانگی بیشتر فروشگاه‌های لوازم خانگی از عرضه کالا به مردم خودداری کردند. آن‌ها نگران تأمین دوباره‌‌ی موجودی انبارهای خود بودند؛ اما شهر لوازم خانگی به‌دلیل تأمین مستقیم موجودی از کارخانه و در‌نظر‌گرفتن شرایط اقتصادی جامعه، بدون افزایش خودسرانه‌‌ی قیمت‌ها به عرضه و فروش کالای خانگی ادامه داد.

شهر لوازم خانگی

با پیوستن اصناف متفاوتی از تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی به متقاضیان افزایش قیمت کالای خانگی، کارخانه‌ها نیز از عرضه کالاهای موجود در انبارهای خود امتناع کردند که این مسئله باعث شد شهر لوازم خانگی نتواند سفارش برخی از مشتریان خود را به‌موقع و به روال معهود به‌دست آن‌ها برساند.

بررسی نظرهای کاربران صفحات مجازی شهر لوازم خانگی نشان می‌دهد و مشتریان شکایت‌هایی درباره تحویل داده نشدن به‌موقع کالا از شهر لوازم خانگی کرده‌اند. عمده این شکایت‌ها مربوط به همین دوران است که کارخانه‌های تولیدکننده از عرضه کالاهای خود به شهر لوازم خانگی مطابق روال پیشین سر باز زدند. با تصویب قیمت نهایی کالای خانگی و انحلال انبارهای احتکار دلالان، توزیع کالا در بازارهای لوازم خانگی از سر گرفته شد و شهر لوازم خانگی هم‌اکنون به روال معمول به مراجعان خدمات ارائه می‌دهد.

تسهیلاتی که شهر لوازم خانگی برای خریداران خود در نظر گرفته است

  • خرید اقساطی
  • ارسال رایگان
  • تضمین کیفیت
  • تضمین اصالت کالا

شهر لوازم خانگی علاوه‌بر نمایش و فروش دائمی انواع کالای خانگی ایرانی، تسهیلات ویژه‌ای برای خریداران خود در نظر گرفته است که این تسهیلات از مهم‌ترین ویژگی‌های متمایزکننده شهر لوازم خانگی از سایر مدیامارکت‌ها و فروشگاه‌های لوازم خانگی ایران است.

خرید غیرنقدی، ارسال رایگان، تضمین کیفیت و تضمین اصالت محصولات شهر لوازم خانگی

شهر لوازم خانگی با اقساط متنوع درزمینه نحوه پرداخت نیز به مشتریان خود حق انتخاب می‌دهد. همچنین برای کیفیت و اصالت کالای خریده‌شده، ضمانت‌نامه کتبی صادر می‌کند. ارسال رایگان به تمام نقاط تهران و باربری شهرستان‌ها از دیگر تسهیلاتی است که شهر لوازم خانگی برای مشتریانش در نظر گرفته است.

شهر لوازم خانگی کجاست؟ آدرس شهر لوازم خانگی

شهر لوازم خانگی در سه‌قدمی شعبه مرکزی شهرفرش، بعد از میدان آزادی و روبه‌روی تهرانسر قرار دارد. این مجموعه با هدف دسترس‌پذیری حداکثری به بیشترین تنوع برند و تنوع کالا درکنار شعبه مرکزی شهرفرش، مجموعه‌ای تخصصی را برای انتخاب خانواده‌های ایرانی فراهم ساخته تا به‌راحتی خرید لوازم خانگی را همراه با خرید فرش، به‌صورت یکجا تجربه کنند.

ساعت کاری شهر لوازم خانگی

شهر لوازم خانگی از معدود فروشگاه‌های ایرانی‌ است که حتی در بامداد نیز همراه شما است. ساعت کاری ما از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بامداد است و در این مسیر همراه رفع نگرانی‌های شما از نرسیدن به خریدهای روزانه یا ترافیک‌های شهری‌ هستیم.

نتیجه‌گیری نهایی از موشکافی ویژگی‌های شهر لوازم خانگی

تمامی این بررسی‌ها درمورد بازار لوازم خانگی ایرانی و مدیامارکت‌های داخلی انجام شده است و مقایسه شهر لوازم خانگی با مدیامارکت‌های خارج از ایران مثل مدیامارکت‌های کشورهای همسایه، نیازمند بررسی‌های بعدی است؛ اما با‌‌توجه‌‌به تسهیلات و نکاتی که از ابتدای مقاله بررسی کردیم، در‌مجموع به‌نظر می‌رسد برای خرید لوازم خانگی ایرانی، به‌‌ویژه هنگامی‌که برای انتخاب نهایی به مقایسه و بررسی تمام کالاهای موجود در بازار نیاز داشته باشید و بخواهید از اصالت کالای مدنظر خود مطمئن باشید، شهر لوازم خانگی مناسب‌ترین گزینه موجود در بازار ایران است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات