یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های آیفون آپدیت شد

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
اعلانات در لاک اسکرین iOS 16
اپل یکی از نرم‌افزارهای قدیمی و همیشگی آیفون را در اولین نسخه‌ی بتای iOS 17.4 به‌‌روز کرده است.
تبلیغات

به‌گزارش دیجیتال ترندز، اپل در اولین نسخه‌ی بتای iOS 17.4، نرم‌افزار Clock را به‌روزرسانی کرده که شامل تغییری کوچک، اما مهم در عملکرد ابزار Stopwatch است.

در جدید‌ترین بتای iOS، تایمر Stopwatch در بخش Live Activities به‌نمایش در‌می‌آید که هم در داینامیک آیلند و هم صفحه‌ی قفل گوشی، در دستگاه‌های پشتیبانی‌شده مشهود است.

ابزار Stopwatch تایمری کوچک در داینامیک آیلند به‌نمایش می‌آورد که با لمس و نگه‌داشتن آن، گزینه‌هایی برای توقف موقت یا شروع دوره‌ی جدید دیده می‌شود. در صفحه‌ی قفل، تایمر Stopwatch به‌همراه تمام گزینه‌ها به‌چشم می‌خورد.

پاک‌کردن تایمر در داینامیک آیلند با ضربه روی X صورت می‌گیرد. این‌ کار در صفحه‌ی قفل با سوایپ (کشیدن انگشت روی صفحه) ساده انجام می‌شود.

نمایش اپلیکیشن ساعت و صفحه قفل آیفون در iOS 17

از زمان انتشار iOS 16، تایمرها در بخش Live Activities در‌دسترس بوده‌اند؛ با‌این‌حال، این اولین‌باری است که ابزار Stopwatch را می‌توان خارج از برنامه‌ی ساعت مشاهده کرد.

ازآنجاکه داینامیک آیلند به‌منظور راحتی کاربران در دیدن محتوا ایجاد شده‌، اضافه‌شدن Stopwatch به آن و صفحه‌ی قفل، پیگیری تایمر را راحت‌تر کرده است.

به‌روزرسانی iOS 17.4 احتمالا اواسط اسفند برای عموم منتشر می‌شود که علاوه‌بر تغییرات یاد‌شده، امکان سایدلود اپلیکیشن‌ها را از‌طریق فروشگاه‌های آنلاین متفرقه در گوشی آیفون فراهم می‌کند. قابلیت سایدلود اپلیکیشن به‌طور انحصاری برای کاربران اتحادیه‌ی اروپا دردسترس خواهد بود.

به‌گفته‌ی مارک گرمن از بلومبرگ، اپل برنامه‌های بزرگی برای iOS 18 دارد که ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۳) در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اعلام می‌شوند. وی می‌افزاید که iOS 18 می‌تواند بزرگ‌ترین به‌روزرسانی iOS در تاریخ باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات